FANDOM

Real-world
„Gratuluję. Udało ci się, sieroto. Mogę cię nazywać zagubioną dziewczyną?”

"Zagubiona dziewczyna" to drugi odcinek trzeciego sezonu serialu Dawno, dawno temu. Jego premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 6 października 2013 roku na kanale ABC, a w Polsce 10 grudnia 2013 roku na kanale FOX Polska.

Opis Edytuj

Podczas gdy Emma, Mary Margaret, David, Regina i Hak kontynuują swoje poszukiwania Henry’ego w Nibylandii, Piotruś Pan pojawia się przed zaskoczoną Emmą i oferuje jej mapę, która ujawni miejsce pobytu jej syna. Jednakże aby mapa była widoczna, Emma musi przestać zaprzeczać kim jest naprawdę i pogodzić się z uczuciami odnośnie swojej tożsamości. Pan Gold dostaje niespodziewaną radę od przyjaciela, która może pomóc mu w zrozumieniu swojej życiowej ścieżki podczas pobytu w Nibylandii. Tymczasem w byłej Krainie Baśni, Zła Królowa proponuje Śnieżce spokojne życie u boku Księcia w zamian za zrzeczenie się tronu. Natomiast Książę robi wszystko, żeby Śnieżka nie przyjęła tej oferty.

Streszczenie Edytuj

Obsada Edytuj

W rolach głównych
Gościnnie

Ciekawostki Edytuj

Notatki produkcyjne Edytuj

  • Karta tytułowa przedstawia miecz tkwiący w skale (zobacz zdjęcie
    3x02 Title card
    ).
  • Tytuł tego odcinka został oficjalnie potwierdzony przez Adama Horowitza na jego koncie na Twitterze 3 sierpnia 2013 roku.[1]
  • Jest to pierwszy odcinek trzeciego sezonu, w którym nie pojawia się Świat Bez Magii.
  • Hak mówi, że w Nibylandii to Piotruś Pan jest złoczyńcą, a nie on. W oryginalnym zamyśle J.M. Barriego Piotruś miał był złym charakterem, który porywał dzieci z ich łóżek.[3]
  • Podczas kręcenia sceny, w której Śnieżka, Książę i krasnoludki zastanawiają się nad przyjęciem warunków Reginy, na plan wbiegł jeleń. Ostatecznie pojawienie się zwierzęcia na tle tej sceny zostało zachowane w odcinku, mimo że nie było to planowane.[4]
  • W pierwszej wersji scenariusza Emma miała wyznać, że nadal czuje się jak sierota Hakowi. Jednak Adam Horowitz i Edward Kitsis uznali, że scena będzie bardziej wzruszająca, jeśli Hak zostanie zastąpiony przez Mary Margaret.[4]

Disney Edytuj

  • Wypowiedziane przez Emmę zdanie: "waxed mustache and a perm" jest nawiązaniem do filmu Piotruś Pan Disneya z 1953 roku.

Baśnie i folklor Edytuj

Kultura popularna Edytuj

  • Hak wspomina postać Rufio, który pojawia się w filmie Hook z 1991 roku.

Rekwizyty Edytuj

  • Na mapie Nibylandii, którą Piotruś Pan dał Emmie, widać indiańską wioskę (Indian Village), cieśninę kraba (Crab Sound), zatokę Minaty (Minaty Bay), jaskinię piratów (Pirate's Cove), kryjówkę Piotrusia (Pan's Secret Hideout), wyspę czaszki (Skull Rock), lagunę syren (Mermaid's Lagoon), wyspę człeka (Wight Isle) oraz wyspę spiral (Spiral Islands).[5]
    • Minaty Bay to prawdziwe miejsce zlokalizowane na północ od Steveston Village,[6] gdzie kręcono kilka scen rozgrywających się w Nibylandii.[7]
    • Isle of Wight to największa wyspa w Anglii. W nadmorskim mieście Ryde znajduje się park rozrywki, znany jest jako Peter Pan's Funfair & Amusements.[8]

Kostiumy Edytuj

Lokacje kręcenia odcinka Edytuj

Ankieta Edytuj

Jak oceniasz odcinek 3x02: "Zagubiona dziewczyna"?
 
0
 
0
 
0
 
0
 
1

Ankieta stworzona dnia lis 4, 2016, o godzinie 19:59.
Oddanych głosów: 1

Wideo Edytuj

Zobacz też Edytuj

LISTA ODCINKÓW SEZONU 3

SP. "Journey to Neverland"
1. "Serce tego, który wierzy"
2. "Zagubiona dziewczyna"
3. "Całkiem zwyczajny elf"
4. "Złe nawyki"
5. "Dobra forma"
6. "Arielka"
7. "Ciemna pustka"

8. "Pomyśl coś miłego"
9. "Na ratunek Henry'emu"
10. "Nowa Nibylandia"
11. "Powrót do domu"
SP. "Wicked is Coming"
12. "Nowojorska serenada"
13. "Polowanie na czarownice"
14. "Wieża"

15. "Spokojne głowy"
16. "Nie łatwo być zielonym"
17. "Piracka bandera"
18. "Przenikanie"
19. "Osobliwa rzecz"
20. "Kansas"
21. "Śnieżne zaspy"
22. "Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej"

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki