FANDOM

Real-world
25px-Disambig.svg.png Ten artykuł dotyczy odcinka. Jeżeli szukasz kapelusza Szalonego Kapelusznika, zobacz Kapelusz Jeffersona.
„Musimy trzymać się razem. Powrócić może tylu, ile weszło. Ni mniej, ni więcej. Zasady kapelusza.”

"Zaczarowany kapelusz" to siedemnasty odcinek pierwszego sezonu serialu Dawno, dawno temu. Jego premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 25 marca 2012 roku na kanale ABC, a w Polsce 2 września 2012 roku na kanale FOX Polska.

Opis Edytuj

Prowadząc poszukiwania zaginionej Mary Margaret, Emma zostaje porwana przez szalonego kapelusznika. Tymczasem Zła Królowa po raz ostatni zleca obdarzonemu wyjątkowymi umiejętnościami człowiekowi wyprawę do Krainy Czarów, aby wykraść pewien przedmiot od Królowej Kier.

Streszczenie Edytuj

Przeszłość postaci Edytuj

Storybrooke Edytuj

Obsada Edytuj

W rolach głównych
Gościnnie
Niewymienieni

Ciekawostki Edytuj

  • Karta tytułowa przedstawia grzyby z Krainy Czarów (zobacz zdjęcie
    1x17 Title card
    ).
  • Lalka, która spodobała się Grace, ma na sobie halkę, co jest nawiązaniem do postaci Białego Królika z powieści Alicja w Krainie Czarów.
  • Numer domu Jeffersona to 316. Jest to nawiązanie do lotu Ajira Airways 316, którym lecą bohaterowie serialu Zagubieni.
  • Obrazki wiszące w korytarzu domu Jeffersona to ilustracje Johna Tenniela z powieści Alicja w Krainie Czarów oraz O tym, co Alicja odkryła po drugiej stronie lustra.
  • Grace chce, żeby Jefferson kupił jej pluszowego białego królika. W powieści Alicja w Krainie Czarów, Alicja trafia do Krainy Czarów, kiedy podąża za Białym Królikiem.
  • Kiedy Zła Królowa i Jefferson uciekają z Krainy Czarów, Regina podnosi kawałek grzyba, po czym Jefferson pyta ją, czy wie, jak w tej krainie działa jedzenie. Jest to nawiązanie do powieści Alicja w Krainie Czarów, w której różne rodzaje jedzenia powodowały zmiany rozmiarów Alicji.
  • Kiedy Jefferson i Regina korzystają z kapelusza, przenoszą się do pokoju wypełnionego drzwiami do innych światów. Jedne z drzwi są koloru szmaragdowego, a na ich gałkach widać litery O i Z, co sugeruje, że prowadzą one do Oz znanej z powieści Czarnoksiężnik z Krainy Oz.
  • Mary Margaret nokautuje Jeffersona przy pomocy młotka krokietowego. W powieści Alicja w Krainie Czarów Królowa Kier gra w krokieta.
  • Dom Jeffersona wcześniej pojawił się w filmie Martwa strefa jako dom Johnny'ego Smitha. Akcja Martwej strefy również toczy się w stanie Maine.
  • Kiedy Zła Królowa i Jefferson wchodzą do Krainy Czarów, spotykają Gąsienicę, która pyta ich kim są (Who are you?). Głosu Gąsienicy użyczył Roger Daltrey, członek zespołu "The Who". Jedna z piosenek zespołu nosi tytuł Who are you?.
  • Początkowo w odcinku miał się pojawić August, jednak sceny z jego udziałem zostały usunięte.
  • Kapelusz Jeffersona został zrobiony przez kanadyjską modystkę Lucy Dunlap.
  • Chociaż podczas promocji odcinka wielokrotnie pojawiało się nazwisko Rogera Daltreya, wypowiada on w nim tylko jedno zdanie, a jego nazwisko nie pojawia się nawet w napisach końcowych.
  • Na potrzeby sceny, w której Jefferson próbuje zrobić działający kapelusz, wykorzystano kapelusze zrobione przez modystkę Lucy Dunlap, które zostały wielokrotnie powielone przy użyciu efektów wizualnych.
  • Lampa, którą widać w pokoju, w którym Jefferson więzi Mary Margaret, jest tą samą lampą, którą widać na zapleczu w sklepie pana Golda w odcinku W otchłani.

Wpadki Edytuj

  • Kiedy Zła Królowa i Szalony Kapelusznik uciekają przed strażnikami, żywopłoty w labiryncie płoną. Jednak kiedy królowa odwraca się, żeby rzucić czar na strażników, nigdzie nie widać śladów pożaru.
  • Kiedy Emma walczy z Jeffersonem, leżący na podłodze pistolet zmienia położenie w zależności od ujęcia, chociaż nikt go nie dotyka.

  • Tytuł tego odcinka został oficjalnie potwierdzony przez stronę internetową SpoilerTV 13 stycznia 2012 roku.[1]
  • Sceny na zewnątrz posiadłości Jeffersona zostały sfilmowane na 3802 Angus Drive w okolicach Shaughnessy, Vancouver.[2]

Ankieta Edytuj

Jak oceniasz odcinek 1x17: "Zaczarowany kapelusz"?
 
0
 
0
 
0
 
0
 
2

Ankieta stworzona dnia lis 4, 2016, o godzinie 19:56.
Oddanych głosów: 2

Wideo Edytuj

Zobacz też Edytuj

LISTA ODCINKÓW SEZONU 1

1. "Pilot"
2. "Co kochasz najbardziej"
3. "Zakochana Śnieżka"
4. "Umowa"
5. "Głos sumienia"
6. "Pasterz"
7. "Serce to samotny myśliwy"
8. "Zrozpaczone dusze"

9. "Biegun północny"
10. "7:15 rano"
11. "Owoc z zatrutego drzewa"
12. "Powierzchowność"
13. "Co przydarzyło się Frederickowi?"
14. "Marzyciel"
15. "Na gorącym uczynku"
16. "Jądro ciemności"

17. "Zaczarowany kapelusz"
18. "Stajenny"
19. "Powrót"
20. "Nieznajomy"
21. "Jabłko jak krew czerwone"
22. "Kraina pozbawiona magii"

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki