FANDOM

Strzała z tego łuku da ci to, czego pragniesz. Zawsze trafia do celu...

Zaczarowany łuk to magiczny przedmiot pojawiający się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Jądro ciemności pierwszego sezonu.

Historia Edytuj

W Oz, Zła Czarownica z Zachodu, Zelena, weszła w posiadanie zaczarowanego łuku po pokonaniu Czarnoksiężnika i objęciu władzy w Szmaragdowym Pałacu. Jakiś czas później do Oz przybył z Zaczarowanego Lasu złodziej imieniem Robin z Locksley, który - na rozkaz Rumpelsztyka - miał wykraść z pałacu eliksir zranionego serca w zamian za uregulowanie długów podatkowych. Mimo że udawał jednego z żołnierzy Zeleny, wiedźma szybko go zdemaskowała. Robin chwycił leżący w pobliżu łuk, ale zanim zdołał zaatakować czarownicę, ta próbowała go zmylić, tworząc iluzje. Kiedy kobieta domyśliła się, że został przysłany przez Rumpelsztyka, mężczyzna skupił uwagę na silniku parowym znajdującym za nią i wycelował w jego stronę z łuku. Zelena zaatakowała go kulą ognia, lecz ten zdołał uniknąć jej ataku i wypuścił strzałę. Ta leciała po całym pomieszczeniu i ostatecznie uderzyła w zamierzony cel Robina - silnik parowy, który zamglił całą komnatę. Dzięki temu mężczyzna zdołał bezpiecznie uciec, zabierając przy okazji zaczarowany łuk ze sobą.[2]

Kiedy jego żona, Lady Marion, była bardzo chora podczas pobytu w ciąży, Robin Hood zmienił swój wygląd, mając nadzieję, że Rumpelsztyk go nie rozpozna, po czym udał się do jego zamku, by ukraść różdżkę, którą mógłby wyleczyć kobietę. Gdy Mroczny przyłapał go na kradzieży, mężczyzna wystrzelił strzałę z zaczarowanego łuku w jego kierunku, trafiając go w klatkę piersiową. Jednakże ten nie odniósł krzywdy, jako że jest nieśmiertelny. Za karę Rumpelsztyk uwięził go i torturował, lecz został uwolniony przez jego służącą, Belle. Wściekły na kobietę, Mroczny zmusił ją, aby towarzyszyła mu w tropieniu złodzieja, wykorzystując do tego jego łuk. Para znalazła Robin Hooda, kiedy ten uzdrawiał różdżką Lady Marion. Rumpelsztyk próbował zabić go strzałą z jego własnego łuku, lecz Belle przekonała go, aby tego nie robił, twierdząc, że w ten sposób pozbawi ojca jego przyszłe dziecko. Wspominając swojego własnego syna, mężczyzna celowo wypuścił strzałę w innym kierunku, pozwalając mu żyć.[3]

Kiedy po wypiciu eliksiru Śnieżka stała się oschła i mściwa, planowała zabić królową. W tym celu poprosiła o pomoc Rumpelsztyka. Ten wręczył jej zaczarowany łuk i strzały oraz pokazał miejsce, w którym powinna zaczaić się na przejeżdżającą władczynię. Kiedy Śnieżka spytała go o cenę, ten stwierdził, że nie chce niczego, argumentując to tym, że inwestuje w jej przyszłość. Kiedy kobieta testowała łuk, Książę zakradł się do niej i pocałował ją, lecz pocałunek prawdziwej miłości nie przywrócił jej pamięci utraconej po spożyciu eliksiru. Śnieżka, uważając go za ciężar, obezwładniła go i przywiązała do drzewa. Mężczyzna został uwolniony przez Jiminy'ego, który zasugerował, że skoro Śnieżka go nie pamięta, powinien jej pomóc przypomnieć sobie, kim sama jest. Kiedy królowa przejeżdżała w pobliżu, Śnieżka wystrzeliła w jej kierunku strzałę z zaczarowanego łuku, ale Książę zdołał zablokować swym barkiem tor lotu strzały. Był ranny, ale powiedział ukochanej, że jest gotów oddać życie, byleby tylko nie stała się zła. Nikt, kogo pamiętała, nie był gotów za nią zginąć, dlatego też pocałowała go, dzięki czemu eliksir przestał działać.[1]

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Andrew Chambliss, Ian Goldberg (scenariusz) & Dean White (reżyseria). (18 marca 2012). "Jądro ciemności". Dawno, dawno temu. Sezon 1. Odcinek 16.
  2. Tze Chun, Scott Nimerfro (scenariusz) & Billy Gierhart (reżyseria). (12 kwietnia 2015). "Złote serce". Dawno, dawno temu. Sezon 4. Odcinek 18.
  3. Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Milan Cheylov (reżyseria). (21 kwietnia 2013). "Lacey". Dawno, dawno temu. Sezon 2. Odcinek 19.