FANDOM

Real-world
„Całe życie dbałem tylko o siebie. Przełamię ten nawyk, postąpię słusznie i uratuję twojego syna.”

"Złe nawyki" to czwarty odcinek trzeciego sezonu serialu Dawno, dawno temu. Jego premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 20 października 2013 roku na kanale ABC, a w Polsce 17 grudnia 2013 roku na kanale FOX Polska.

Opis Edytuj

Pan Gold podejmuje decyzję skonfrontowania się z Piotrusiem Panem, ale czy pójdzie tam, by ratować Henry’ego, czy ulegnie przepowiedni, która mówi, że chłopiec doprowadzi do jego upadku? Neal wraca do Nibylandii i trafia pod kuratelę jednego z najbardziej lojalnych Zagubionych Chłopców Piotrusia Pana. David walczy o swoje życie, w miarę jak trucizna daje mu się we znaki. Tymczasem w byłej Krainie Baśni, Rumpelsztyk udaje się na poszukiwania zaginionego Bae'a, który podąża za tajemniczą istotą, wykradającą dzieci za pomocą swojej muzyki.

Streszczenie Edytuj

Obsada Edytuj

W rolach głównych
Gościnnie

Usunięte sceny Edytuj

"Pan Van Winkle"
Rumpelsztyk ściga przez las człowieka, którego zaskakuje i łapie pod drzewem. Czarnoksiężnik żąda od niego zapłaty za zawartą umowę. Mężczyzna twierdzi, że potrzebuje więcej czasu, gdyż zeszłej nocy za dużo wypił, przez co nie mógł sprostać terminowi. Rumpelsztyk jest wściekły. Ujawnia, że mężczyzna nazywa się pan Van Winkle i za karę skazuje go na sto lat snu.

Ciekawostki Edytuj

Notatki produkcyjne Edytuj

  • Neal używa na ojcu atramentu z kałamarnicy, który pojawia się po raz pierwszy w odcinku Umowa.
  • To, co Hak ukrywa przed Davidem i dlaczego David "nigdy nie będzie w stanie opuścić wyspy żywy", zostaje ujawnione w odcinku Dobra forma.
  • Rysunki na ścianach jaskini ukazują kilka wspomnień z życia młodego Baelfire'a, w tym wpadnięcie do magicznego portalu w odcinku Powrót, znajomość z Hakiem z odcinka I prosto, aż do poranka oraz przyjaźń z rodziną Darlingów z odcinka Druga gwiazda na prawo.
  • Zamiłowanie Milah do rysowania zostało przedstawione w odcinku Krokodyl, gdzie jej dom był pełny szkiców i rysunków.
  • Hak wspomina czas, który spędził z młodym Baelfire'em, co miało miejsce w odcinku I prosto, aż do poranka.
  • Działanie świecy Baelfire'a zostaje ujawnione w odcinku Ciemna pustka.
  • David, Emma, Hak, Mary Margaret i Regina wierzą, że Neal nie żyje. Jest to spowodowane wydarzeniami z odcinka Druga gwiazda na prawo.
  • Przeszłość łącząca Piotrusia Pana i Rumpelsztyka zostaje ujawniona w odcinku Pomyśl coś miłego.

Disney Edytuj

Baśnie i folklor Edytuj

  • Fabuła odcinka jest nawiązaniem do powieści Piotruś Pan J.M. Barriego i przedstawia pochodzenie Zagubionych Chłopców.
  • W odcinku pojawia się Rumpelsztyk z baśni Titelitury.
  • Herb na stroju szeryfa Hameln przedstawia gryfa,[3] legendarną istotę z ciałem, ogonem i tylnymi łapami lwa oraz głową, skrzydłami i przednimi łapami orła.

Rekwizyty Edytuj

  • Podczas kręcenia sceny, w której grający Baelfire'a Dylan Schmid spycha nóż ze stołu, wiele razy powtarzano ujęcia z powodu ciężaru noża.[4]

Lokacje kręcenia odcinka Edytuj

Ankieta Edytuj

Jak oceniasz odcinek 3x04: "Złe nawyki"?
 
0
 
0
 
0
 
0
 
1

Ankieta stworzona dnia lis 4, 2016, o godzinie 20:00.
Oddanych głosów: 1

Wideo Edytuj

Zobacz też Edytuj

LISTA ODCINKÓW SEZONU 3

SP. "Journey to Neverland"
1. "Serce tego, który wierzy"
2. "Zagubiona dziewczyna"
3. "Całkiem zwyczajny elf"
4. "Złe nawyki"
5. "Dobra forma"
6. "Arielka"
7. "Ciemna pustka"

8. "Pomyśl coś miłego"
9. "Na ratunek Henry'emu"
10. "Nowa Nibylandia"
11. "Powrót do domu"
SP. "Wicked is Coming"
12. "Nowojorska serenada"
13. "Polowanie na czarownice"
14. "Wieża"

15. "Spokojne głowy"
16. "Nie łatwo być zielonym"
17. "Piracka bandera"
18. "Przenikanie"
19. "Osobliwa rzecz"
20. "Kansas"
21. "Śnieżne zaspy"
22. "Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej"

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki