FANDOM

Ten artykuł dotyczy prawdziwego świata.
„Lody są lekarstwem na wszystko.”
— Ingrid.

"Wyboista droga" to trzeci odcinek czwartego sezonu serialu Dawno, dawno temu. Jego premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 12 października 2014 roku na kanale ABC, a w Polsce 11 stycznia 2015 roku na kanale FOX Polska.

Opis Edytuj

Gdy na Marion zostaje rzucona lodowa klątwa, która w ostateczności zamrozi jej serce i ją zabije, mieszkańcy Storybrooke winią za to Elsę. Ale nie są świadomi, że tajemnicza kobieta, która prowadzi w miasteczku lodziarnię, ma takie same moce jak Elsa i próbuje ją wrobić. Emma i David znajdują Willa Szkarłatnego – byłego kompana Robin Hooda, który szpera w jego namiocie. Regina łączy siły z Henrym, starając się odkryć, kto jest autorem księgi baśni. Mary Margaret ma problem z równoważeniem obowiązków jako przywódczyni Storybrooke i matki małego Księcia Neala. Natomiast Hak zaczyna podejrzewać, że pan Gold wciąż kontroluje sztylet, który sprawia, że staje się Mrocznym. Tymczasem w Arendelle z przeszłości, Elsa i Kristoff wyruszają, by powstrzymać Hansa przed próbą przejęcia kontroli nad królestwem.

Streszczenie Edytuj

Obsada Edytuj

W rolach głównych
Gościnnie
Niewymienieni

Usunięte sceny Edytuj

"Elsa szuka Anny"
Pan Gold zgadza się pomóc Elsie i Emmie znaleźć Annę. Wszyscy, razem z Belle i Hakiem, udają się do stodoły, w której został otwarty portal czasowy. Rumpelsztyk wyjaśnia, że urna była w stanie zneutralizować całą magię portalu, a jej resztki nasycone są ciemną magią. Killian przygląda się poczynaniom Krokodyla i zdaje sobie sprawę, że sztylet, który posiada Belle, nie jest prawdziwy.

Ciekawostki Edytuj

  • Karta tytułowa przedstawia lodziarnię Any Given Sundae (zobacz zdjęcie
    4x03 Title card.png
    ).
  • Tytuł odcinka jest nawiązaniem do rodzaju lodów, o których wspomniał David w odcinku Nieznajomy.
  • Inskrypcja na urnie została zapisana runami futarku starszego.
  • Jeden z żołnierzy Arendelle nazywa Kristoffa oficjalnym królewskim dostawcą lodu. Jest to nawiązanie do filmu Kraina lodu Disneya.
  • Wypowiedziane przez dr. Hoppera zdanie: "It's okay to let it go." jest nawiązaniem do piosenki "Mam tę moc" z filmu Kraina lodu Disneya.
  • W jednej ze scen Elsa mówi o lepieniu bałwana z Królową Śniegu. Jest to nawiązanie do postaci Olafa z filmu Kraina lodu Disneya.
  • Wśród komiksów, które Regina przynosi Henry'emu, znajdują się komiksy Marvela Thor oraz S.H.I.E.L.D.
  • Wypowiedziane przez Emmę zdanie: "Hey! Dairy Queen!" jest nawiązaniem do amerykańskiej sieci barów szybkiej obsługi sprzedającej lody.

Wpadki Edytuj

  • Elsa stwierdza, że inskrypcja na urnie została zapisana runami futarku starszego i stwierdza, że nie potrafi go odczytać. Jednak w odcinku Opowieść o dwóch siostrach Elsa przeczytała dziennik swojej matki zapisany tymi samymi runami.

  • Tytuł tego odcinka został oficjalnie potwierdzony przez Adama Horowitza na jego koncie na Twitterze 30 lipca 2014 roku.[1]
  • To, żeby Królowa Śniegu chodziła boso, było pomysłem Elizabeth Mitchell, która w butach przygotowanych dla jej postaci ciągle się potykała.[2]
  • Na potrzeby sceny, w której Królowa Śniegu zamraża Hansa, stworzono trójwymiarowy model twarzy Tylera Jacoba Moore'a.[3]

Ankieta Edytuj

Jak oceniasz odcinek 4x03: "Wyboista droga"?
 
0
 
0
 
0
 
0
 
1

Oddanych głosów: 1

Wideo Edytuj

Zobacz też Edytuj

LISTA ODCINKÓW SEZONU 4

SP. "Storybrooke Has Frozen Over"
1. "Opowieść o dwóch siostrach"
2. "Śnieżyca"
3. "Wyboista droga"
4. "Uczeń Czarnoksiężnika"
5. "Zbite szkło"
6. "Sprawy rodzinne"
7. "Królowa Śniegu"
8. "Roztrzaskane lustro, część 1"

9. "Roztrzaskane lustro, część 2"
10. "Upadek"
11. "Zaburzone widzenie"
12. "Bohaterowie i złoczyńcy"
SP. "Secrets of Storybrooke"
13. "Ciemność na skraju miasta"
14. "Bez wybaczenia"
15. "Wejście smoka"
16. "Biedna, nieszczęsna dusza"

17. "Najlepiej ułożone plany"
18. "Złote serce"
19. "Współczucie dla de Vil"
20. "Lily"
21. "Matka"
22. "Operacja Mangusta, część 1"
23. "Operacja Mangusta, część 2"

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki