FANDOM

Real-world
„Domem jest miejsce, za którym się tęskni. Ostatnie kilka dni na pozór spędziłam z rodzicami, ale bardzo za nimi tęskniłam. Storybrooke to mój dom.”
— Emma do Haka.

"Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej" to dwudziesty drugi odcinek trzeciego sezonu serialu Dawno, dawno temu. Jego premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 11 maja 2014 roku na kanale ABC, a w Polsce 27 maja 2014 roku na kanale FOX Polska.

Opis Edytuj

Podczas gdy Mary Margaret i David świętują nadanie imienia swojemu synowi na koronacji w restauracji Babci, Emma i Hak zostają wciągnięci do czasowego portalu Zeleny i znajdują się w Zaczarowanym Lesie z przeszłości. Jednakże w swoich poszukiwaniach, mających na celu odkrycie powrotnej drogi do domu, muszą być ostrożni, by nic nie zmienić – inaczej ryzykują przemianą życia swoich przyjaciół i rodziny, jak również swojej własnej egzystencji.

Streszczenie Edytuj

Obsada Edytuj

W rolach głównych
Gościnnie
Niewymienieni

Usunięte sceny Edytuj

"Księżniczka Leia"
Aresztowana Emma, jeszcze pod wpływem zaklęcia Rumpelsztyka, ​​zostaje zaprowadzona przez dwóch rycerzy do Złej Królowej. Jeden z rycerzy rozkazuje jej uklęknąć przed królową, ale ta nie dowierza jego żądaniom. Regina odpowiada, że ​​musi, po czym rycerze siłą zmuszają ją do klęknięcia. Następnie Regina pyta blondynkę o miejsce pobytu Śnieżki. Emma odpowiada, że powiedziała już strażnikom, że nie wie, gdzie ona jest. Zła Królowa mówi, że ​​nie wie, z którego królestwa pochodzi, ale w jej królestwie cena za pomocnictwo Śnieżce jest bardzo wysoka. Próbując się bronić, Emma z wahaniem stwierdza, że ​​nie wie, gdzie ukrywa się Śnieżka, ale może jej pomóc znaleźć uciekinierkę. Królowa przyrównuje Emmę do porządku i zauważa, że nie jest księżniczką, gdyż - jak twierdzi - potrafi rozpoznać "brudnego szczura ulicznego". Dodaje również, że ​​Emma nie jest godna zaufania, a następnie każe strażnikom wtrącić ją do lochu.
"Kłamca, kłamca"
Podczas ucieczki z zamku Złej Królowej, Emma zdaje sobie sprawę z nieobecności Śnieżki i pyta Czerwonego Kapturka, gdzie ona jest. Kobieta stara się uniknąć odpowiedzi, ale ostatecznie przyznaje, że przyjaciółka nie idzie z nimi. Książę uświadamia sobie, że Śnieżka zamierza walczyć z Reginą.

Ciekawostki Edytuj

  • Karta tytułowa przedstawia kolumnę światła wytworzoną przez zaklęcie podróży w czasie Zeleny (zobacz zdjęcie
    3x21 Title card
    ).
    • W trakcie premiery obie części finału (Śnieżne zaspy i Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej) zostały rozdzielone inną kartą tytułową - karta tytułowa tego odcinka przedstawiała łabędzia (zobacz zdjęcie
      3x22 Title card
      ). Ta sama karta tytułowa pojawia się również w wersji DVD i Blu-ray tego odcinka.
  • W krypcie, w której Rumpelsztyk trzyma przedmioty, które uważa za niebezpieczne, widać figurkę demona Pazuzu z filmu Egzorcysta.
  • W pierwszej wersji scenariusza Neal i Emma mieli włamać się na bramę, żeby popatrzyć na nocną panoramę Portland.
  • Scena, w której Neal podaje Emmie rękawiczkę, została wymyślona przez Michaela Raymonda-Jamesa i Jennifer Morrison.
  • W pierwszej wersji scenariusza, podczas pobytu w lochu Złej Królowej, Emma miała zobaczyć Łowcę, jednak Jamie Dornan był zajęty na planie filmu 50 twarzy Greya.
  • Podczas kręcenia nowych ujęć potrzebnych do sceny, w której Śnieżka wisi w sieci, owinięta siecią Ginnifer Goodwin siedziała na krześle.
  • Kapelusz Belle został zaprojektowany przez modystkę Lucy Dunlap.
  • Gapcio ma na sobie kurtkę z logiem zespołu Geronimo Jackson. Geronimo Jackson to fikcyjny zespół pojawiający się w serialu Zagubieni.
  • Trolle pilnujące mostu są nawiązaniem do baśni Trzy koziołki.
  • Scena, w której Emma i Neal siedzą na karuzeli, jest nawiązaniem do filmu Na nabrzeżach.

Wpadki Edytuj

  • Ceremonia nadania imienia Nealowi jest błędnie nazwana "koronacją". Ten sam błąd pojawił się w opisie odcinka udostępnionym przez stacje ABC oraz FOX.
  • W scenie w Portland z 2001 roku Neal i Emma piją kawę z kubków Anthora. Takie kubki są używane jedynie w Nowym Jorku.
  • Na liście gończym trzymanym przez Księcia podczas sceny, w której łapie Śnieżkę w sieć, nie ma imienia kobiety. Jednak w następnym ujęciu, kiedy Śnieżka patrzy z góry, i kiedy plakat jest wyciągany z plecaka Księcia przez trolle, imię Śnieżki jest widoczne.

Ankieta Edytuj

Jak oceniasz odcinek 3x22: "Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej"?
 
0
 
0
 
0
 
0
 
1

Ankieta stworzona dnia lis 4, 2016, o godzinie 20:06.
Oddanych głosów: 1

Wideo Edytuj

Zobacz też Edytuj

LISTA ODCINKÓW SEZONU 3

SP. "Journey to Neverland"
1. "Serce tego, który wierzy"
2. "Zagubiona dziewczyna"
3. "Całkiem zwyczajny elf"
4. "Złe nawyki"
5. "Dobra forma"
6. "Arielka"
7. "Ciemna pustka"

8. "Pomyśl coś miłego"
9. "Na ratunek Henry'emu"
10. "Nowa Nibylandia"
11. "Powrót do domu"
SP. "Wicked is Coming"
12. "Nowojorska serenada"
13. "Polowanie na czarownice"
14. "Wieża"

15. "Spokojne głowy"
16. "Nie łatwo być zielonym"
17. "Piracka bandera"
18. "Przenikanie"
19. "Osobliwa rzecz"
20. "Kansas"
21. "Śnieżne zaspy"
22. "Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej"

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki