FANDOM

Real-world
„Łatwo manipulować kimś, kto obsesyjnie pragnie zemsty. Cruella mówiła, że chce się pogodzić z matką, ale ja wiedziałem, że pragnie innego szczęśliwego zakończenia - twojej śmierci.”
— Pan Gold do Autora.

"Współczucie dla de Vil" to dziewiętnasty odcinek czwartego sezonu serialu Dawno, dawno temu. Jego premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 19 kwietnia 2015 roku na kanale ABC, a w Polsce 3 maja 2015 roku na kanale FOX Polska.

Opis Edytuj

W fikcyjnej Anglii z lat 20. poznajemy młodą Cruellę, której przytłaczająca matka używa swoich dalmatyńczyków do terroryzowania córki. Cruella pozostaje zamknięta na strychu do czasu, gdy przybywa tajemniczy nieznajomy i pomaga jej w stawieniu czoła swojej prześladowczyni. W Storybrooke, Reginie udaje się powstrzymać Golda od ingerowania w plan uratowania Robina, ale jej podróż do Nowego Jorku schodzi na drugi plan, gdy wraz z Emmą dowiadują się, że Cruella porwała Henry’ego.

Streszczenie Edytuj

Obsada Edytuj

W rolach głównych
Gościnnie
Niewymienieni

Usunięte sceny Edytuj

"Grzeczny chłopiec" (scena nr 16)
Cruella przyjeżdża z porwanym przez nią Henrym do lasu. Kobieta siłą wyciąga go z pojazdu, po czym każe mu oddać jej swój telefon, szczując go Pongo. Wystraszony chłopiec oddaje jej komórkę, którą Cruella zamierza wykorzystać do wysłania wiadomości wideo do Emmy i Reginy.
"Samotny Autor" (scena nr 21)
Gold razem z Autorem przyglądają się przez kryształową kulę Mary Margaret i Davidowi, którym Emma powiedziała, że im nie ufa, po czym udała się, razem z Reginą i Hakiem, na poszukiwania Henry'ego porwanego przez Cruellę. Rumpelszyk mówi Isaacowi o swoim planie i pokazuje mu magiczne muszle, które zamierza porozstawiać w lesie, aby utrudnić bohaterom odnalezienie Henry'ego, po czym wychodzi, zostawiając Autora samego.

Ciekawostki Edytuj

  • Karta tytułowa przedstawia stado dalmatyńczyków biegnące przez las (zobacz zdjęcie
    4x19 Title card
    ).
  • Tytuł odcinka jest odniesieniem do piosenki "Sympathy for the Devil" zespołu The Rolling Stones.
  • Amelia Wilkinson, która gra młodą Cruellę, wcieliła się także w rolę córkę Alicji w odcinku And They Lived... serialu Once Upon a Time in Wonderland.
  • W pomieszczeniu, w którym Cruella została zamknięta, znajdowały się statuetki i trofea psów jej matki.
  • Słownik z Uniwersytetu Oksfordzkiego leży na stole w pokoju Cruelli.
  • Murray's Club był prawdziwym klubem nocnym mieszczącym się na Beak Street w Londynie, który został otwarty w 1913 roku, a zamknięty w 1975 roku.
  • Piosenka, którą ​​Cruella słyszy w radiu, to jazzowa wersja instrumentalna utworu "Cruella de Mon" z filmu 101 dalmatyńczyków Disneya.
  • W polskim tytule odcinka użyto oryginalnego nazwiska Cruelli, nie zaś polskiego.

  • Tytuł tego odcinka został oficjalnie potwierdzony przez Adama Horowitza na jego koncie na Twitterze 8 lutego 2015 roku.[1]
  • Sceny na poddaszu Cruelli zostały nakręcone na planie filmowym, podczas gdy ujęcia reszty domu filmowano w posiadłości z lat 30. XX wieku, znajdującej się w Vancouver.[2]
  • Sceny rozgrywające się w klubie nakręcono w piwnicy domu, który służył jako posiadłość Cruelli i Madeline.[2][3]
  • Sceny toczące się w lesie, w których Emma, Hak i Regina szukają Henry'ego, zostały nakręcone w Central Parku w Burnaby.[4]

Ankieta Edytuj

Jak oceniasz odcinek 4x19: "Współczucie dla de Vil"?
 
0
 
0
 
0
 
0
 
1

Oddanych głosów: 1

Wideo Edytuj

Zobacz też Edytuj

LISTA ODCINKÓW SEZONU 4

SP. "Storybrooke Has Frozen Over"
1. "Opowieść o dwóch siostrach"
2. "Śnieżyca"
3. "Wyboista droga"
4. "Uczeń Czarnoksiężnika"
5. "Zbite szkło"
6. "Sprawy rodzinne"
7. "Królowa Śniegu"
8. "Roztrzaskane lustro, część 1"

9. "Roztrzaskane lustro, część 2"
10. "Upadek"
11. "Zaburzone widzenie"
12. "Bohaterowie i złoczyńcy"
SP. "Secrets of Storybrooke"
13. "Ciemność na skraju miasta"
14. "Bez wybaczenia"
15. "Wejście smoka"
16. "Biedna, nieszczęsna dusza"

17. "Najlepiej ułożone plany"
18. "Złote serce"
19. "Współczucie dla de Vil"
20. "Lily"
21. "Matka"
22. "Operacja Mangusta, część 1"
23. "Operacja Mangusta, część 2"

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki