FANDOM

„[Kim jesteś?] Twoją Wróżką Chrzestną. Odmienię twoje życie, Kopciuszku.”
— Wróżka Chrzestna do Kopciuszka.[1]

Wróżka Chrzestna to postać pojawiająca się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Umowa pierwszego sezonu.

W jej rolę wciela się Catherine Lough Haggquist.

Historia Edytuj

Wróżka Chrzestna była patronką rodziny króla George'a. W zamian za brata bliźniaka swojego syna, władca zdradził Rumpelsztykowi miejsce pobytu wróżki.[2]

W noc balu w pałacu księcia Thomasa, Wróżka Chrzestna ukazała się Kopciuszkowi. Kobieta powiedziała jej, że zamieni ją w piękną księżniczkę, aby mogła udać się na bal i spotkać swojego księcia. Jednak gdy dobra wróżka przygotowywała się do rzucenia zaklęcia, Rumpelsztyk zabił ją i odebrał jej różdżkę. Następnie czarnoksiężnik zawarł umowę z Kopciuszkiem.[1]

Po pierwszej klątwie Edytuj

Różdżka Wróżki Chrzestnej była w posiadaniu pana Golda w Storybrooke. Mężczyzna użył jej, aby wchłonąć magię z kopalni i rzucić zaklęcie na studnię. Gold wspomniał Reginie, że wróżka nie żyje i nikt nie opłakuje jej śmierci, nie wiadomo jednak, dlaczego.[3]

Magiczne umiejętności Edytuj

Występy Edytuj

Dawno, dawno temu Edytuj

Sezon 1 Edytuj

Sezon 2 Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 David H. Goodman (scenariusz) & David Solomon (reżyseria). (13 listopada 2011). "Umowa". Dawno, dawno temu. Sezon 1. Odcinek 4.
  2. Andrew Chambliss, Ian Goldberg (scenariusz) & Victor Nelli (reżyseria). (4 grudnia 2011). "Pasterz". Dawno, dawno temu. Sezon 1. Odcinek 6.
  3. Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Ralph Hemecker (reżyseria). (2 grudnia 2012). "Królowa Kier". Dawno, dawno temu. Sezon 2. Odcinek 9.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki