FANDOM

Wiktoriańska Anglia to jeden ze światów pojawiających się w serialu Once Upon a Time in Wonderland. Debiutuje w odcinku Down the Rabbit Hole.

Historia Edytuj

W Wiktoriańskiej Anglii mieszkała Alicja, młoda dziewczynka, która trafiła do Krainy Czarów, podążając za Białym Królikiem. Po powrocie do domu opowiedziała ojcu o swoich przygodach, lecz jej długa nieobecność była zmartwieniem dla mężczyzny, który uważał, że umarła. Jej ojciec został przekonany przez lekarza, że ma urojenia, więc Alicja wyruszyła na poszukiwanie dowodów.[1]

Alicja, będąc świadkiem śmierci swojego ukochanego, Cyrusa, w Krainie Czarów, wróciła do domu, wyraźnie przygnębiona, gdzie po wielu latach spotkała się z ojcem. Okazało się, że mężczyzna ponownie ożenił się z inną kobietą, Sarah, i ma drugą córkę, Millie. Alicja próbowała wpasować się w nowe życie ojca. Wieczorem miała koszmar dotyczący śmierci Cyrusa i opowiedziała o nim swojej przyrodniej siostrze. Edwin i Sarah uznali jednak, że Cyrus jest wyimaginowaną postacią, a także postanowili zeswatać Alicję z synem sąsiada, panem Darcym. Zdając sobie sprawę, że jego córka wymaga pomocy, Edwin wysłał ją do szpitala psychiatrycznego. Została odebrana przez lekarza, doktora Lydgate'a, który zabrał ją do placówki.[2]

Po pierwszej klątwie Edytuj

Po zdjęciu Mrocznej Klątwy w Storybrooke, doktor Lydgate zaproponował Alicji nowe rozwiązanie medyczne, które sprawi, że jej ból zniknie, a także zapomni o pobycie w Krainie Czarów. Pacjentka zgodziła się na leczenie i udała się do swojej sali, kiedy Walet Kier i Biały Królik przybyli po nią, aby zabrać ją do Krainy Czarów, gdyż podobno widziano tam żyjącego Cyrusa. Uciekli ze szpitala wzdłuż alei miasta, gdzie Biały Królik otworzy portal i zabrał ich do Krainy Czarów.[1]

Podróżując z Krainy Czarów, Dżafar udał się Bethlem Asylum, gdzie spotkał doktora Lydgate'a, aby dowiedzieć się więcej o Alicji. Odwiedził również ojca dziewczyny, Edwina, i pokazał mu Białego Królika jako dowód istnienia Krainy Czarów. Zabrał go ze sobą do tejże krainy, chcąc zmusić Alicję do wypowiedzenia trzech życzeń i zdobycia dżina. W tym celu groził Edwinowi śmiercią. Alicja wypowiedziała jedno z życzeń, odsyłając ojca do domu. Edwin obudził się w swoim pokoju, a swoją wizytę w Krainie Czarów uznał za sen.[2][3]

Po pokonaniu Dżafara, Alicja wróciła do Wiktoriańskiej Anglii razem z Cyrusem, za którego wyszła, a Edwin w końcu uwierzył w opowieści córki. Większość ich przyjaciół z Krainy Czarów uczestniczyło w ich ślubie, tym Will i Anastazja. Po ślubie, Alicja i Cyrus pożegnali się z przyjaciółmi, którzy wrócili do swojej krainy.[4]

Po trzeciej klątwie Edytuj

Wiele lat po swoich przygodach, Alicja i Cyrus doczekali się dziecka. Matka czytała córce książkę ze swoimi opowieściami z ostatniej wizyty w Krainie Czarów, zatytułowaną Alicja w Krainie Czarów, kiedy przyszedł ojciec, niosąc im herbatę. Tymczasem Biały Królik przyglądał się z oddali szczęśliwej rodzinie.[4]

Miejsca Edytuj

Osobny artykuł: Bethlem Asylum

Bethlem Asylum pojawia się po raz pierwszy w odcinku Down the Rabbit Hole serialu Once Upon a Time in Wonderland. Jest to szpital psychiatryczny, w którym pracuje doktor Lydgate.

Wx06 Bethlem.png
Osobny artykuł: Dom Edwina

Dom Edwina pojawia się po raz pierwszy w odcinku Down the Rabbit Hole serialu Once Upon a Time in Wonderland. Jest domem Edwina i jego córki, Alicji.

Wx01 Edwin house.png
Dom Lydgate'ów pojawia się po raz pierwszy w odcinku Dziwny przypadek szóstego sezonu. Jest to dom doktora Lydgate'a i jego córki, Mary.
6x04 Lydgate house.png
Laboratorium doktora Jekylla pojawia się po raz pierwszy w odcinku Dziwny przypadek szóstego sezonu. Tutaj Jekyll stworzył specjalne serum, które potrafi oddzielić w człowieku dobro od zła.
6x04 Jekyll lab.png

Postacie Edytuj

Mieszkańcy Edytuj

Goście Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki