FANDOM

25px-Disambig.svg.png Ten artykuł dotyczy bogini morskiej. Jeżeli szukasz morskiej wiedźmy, zobacz Ursula (morska wiedźma).
Zła Królowa: Jesteś prawdziwa?
Ursula: Podszyj się pode mnie raz jeszcze, a przekonasz się. Nigdy więcej tego nie rób.
Ursula, znana także jako Bogini Morza, to postać pojawiająca się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Arielka trzeciego sezonu. Postać została wygenerowana komputerowo, a głos podkłada jej Yvette Nicole Brown.

Historia Edytuj

W Zaczarowanym Lesie Ursula była słynną mityczną postacią czczoną przez syreny i ludzi jako bogini morza. Jak głosi legenda, raz w roku, w czasie największego przypływu, Ursula daje syrenom dar chodzenia po lądzie przez dwanaście godzin. Mniej więcej w tym czasie, Nadmorskie Królestwo organizuje bal na jej cześć.[1]

Zła Królowa udawała Ursulę, aby oszukać syrenę Ariel, chcąc zemścić się na Śnieżce, i zaproponowała jej pozostanie człowiekiem na stałe, ale w zamian ktoś inny musiał zająć jej miejsce. Ariel przystała na umowę i zacisnęła magiczną bransoletę na ręce Śnieżki, zamieniając jej nogi w ogon syreny. Kiedy dziewczyna odkryła prawdę, udało jej się na krótko oszołomić Reginę, wbijając w jej szyję widelec, po czym uciekła razem ze swoją przyjaciółką. Zła Królowa zemściła się na syrenie, odbierając jej głos.[1]

Kiedy Zła Królowa wróciła do swojego pałacu, w jednym z luster dostrzegła prawdziwą Ursulę, która zaatakowała ją, owijając swe macki wokół kobiety. Bogini wściekła się za to, że Regina podszywała się pod nią, a także zagroziła jej, że jeżeli jeszcze raz będzie ją udawać, poniesie tego konsekwencje, po czym zniknęła.[1]

Magiczne umiejętności Edytuj

  • Lustrzane czary - zdolność obserwowania świata za pomocą luster i/lub przemieszczania się za ich pomocą.

Występy Edytuj

Dawno, dawno temu Edytuj

Sezon 3 Edytuj

Sezon 4 Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Ciaran Donnelly (reżyseria). (3 listopada 2013). "Arielka". Dawno, dawno temu. Sezon 3. Odcinek 6.
  2. David H. Goodman (scenariusz) & Ernest Dickerson (reżyseria). (13 kwietnia 2014). "Piracka bandera". Dawno, dawno temu. Sezon 3. Odcinek 17.
  3. Andrew Chambliss, Dana Horgan (scenariusz) & Steve Pearlman (reżyseria). (22 marca 2015). "Biedna, nieszczęsna dusza". Dawno, dawno temu. Sezon 4. Odcinek 16.