FANDOM

Szablon:Ikony

Do zachodu słońca mieszkańcy miasta zwrócą się przeciwko sobie.
"Upadek" to dziesiąty odcinek czwartego sezonu serialu Dawno, dawno temu. Jego premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 30 listopada 2014 roku na kanale ABC, a w Polsce 1 marca 2015 roku na kanale FOX Polska.

Opis Edytuj

W miarę jak klątwa rozbitych wyobrażeń nadciąga nad Storybrooke, Mary Margaret i David skłaniają mieszkańców do przygotowania się na klątwę, podczas gdy Belle i wróżki pracują wspólnie nad przygotowaniem antidotum. Gold, z Hakiem w roli jego niechętnego pomocnika, ustala własną strategię ucieczki. Regina i Robin Hood przygotowują się na najgorsze, a z pomocą zaklęcia lokalizującego, Emma i Elsa desperacko poszukują Anny. W Arendelle, Anna i Kristoff budzą się i dowiadują, że ich królestwo po raz kolejny znajduje się w niebezpieczeństwie.

Streszczenie Edytuj

Obsada Edytuj

W rolach głównych
Gościnnie
Niewymienieni

Ciekawostki Edytuj

  • Karta tytułowa przedstawia wrak statku, na którym zginęli rodzice Anny i Elsy, oraz list Gerdy w butelce (zobacz zdjęcie
    4x10 Title card
    ).
  • Podczas zdjęć do odcinka reżyser Mario Van Peebles został przezwany Mariem Van "Pebbles".
  • Początkowo scena, w której Hak łapie zakonnice przy pomocy kapelusza, miała mieć miejsce w klasztorze.
  • Według Adama Horowitza, kiedy Ingrid rzuciła klątwę rozbitych wyobrażeń, zebrała wszystkie swoje magiczne moce, przez co Arendelle zamrożone przez nią zaczęło odmrażać.
  • W jednej ze scen Anna wspomina, że śpiewała z Hansem. Jest to nawiązanie do piosenki "Miłość stanęła w drzwiach" z filmu Kraina lodu Disneya.
  • Hans mówi, że rodzice Elsy i Anny utonęli na Cmentarzysku Posejdona. Jest to nawiązanie do boga mórz z greckiej mitologii.
  • W scenie, w której zostaje rzucone zaklęcie, widać zbliżenie oka Mary Margaret. Jest to nawiązanie do serialu Lost: Zagubieni.
  • Postać Czarnobrodego jest nawiązaniem do Edwarda Teacha, słynnego osiemnastowiecznego pirata grasującego na Morzu Karaibskim, uważanego za jednego z najgroźniejszych piratów swojego okresu.

Wpadki Edytuj

  • Kiedy pan Gold i Belle żegnają się przed lombardem, sztylet w ręce mężczyzny pojawia się i znika w zależności od ujęcia.

  • Tytuł tego odcinka został oficjalnie potwierdzony przez Adama Horowitza na jego koncie na Twitterze 11 października 2014 roku.[1]
  • Scena na plaży Storybrooke, w której Elsa zjednoczyła się z Anną, została nakręcona w Stanley Parku w Vancouver.[2]

Ankieta Edytuj

Jak oceniasz odcinek 4x10: "Upadek"?
 
0
 
0
 
0
 
0
 
1

Oddanych głosów: 1

Wideo Edytuj

Zobacz też Edytuj

LISTA ODCINKÓW SEZONU 4

SP. "Storybrooke Has Frozen Over"
1. "Opowieść o dwóch siostrach"
2. "Śnieżyca"
3. "Wyboista droga"
4. "Uczeń Czarnoksiężnika"
5. "Zbite szkło"
6. "Sprawy rodzinne"
7. "Królowa Śniegu"
8. "Roztrzaskane lustro, część 1"

9. "Roztrzaskane lustro, część 2"
10. "Upadek"
11. "Zaburzone widzenie"
12. "Bohaterowie i złoczyńcy"
SP. "Secrets of Storybrooke"
13. "Ciemność na skraju miasta"
14. "Bez wybaczenia"
15. "Wejście smoka"
16. "Biedna, nieszczęsna dusza"

17. "Najlepiej ułożone plany"
18. "Złote serce"
19. "Współczucie dla de Vil"
20. "Lily"
21. "Matka"
22. "Operacja Mangusta, część 1"
23. "Operacja Mangusta, część 2"

Przypisy Edytuj