FANDOM

25px-Disambig.svg.png Ten artykuł dotyczy odcinka. Jeżeli szukasz postaci, zobacz Uczeń Czarodzieja.
Real-world
Jestem jego uczniem. A ty nie jesteś pierwszym Mrocznym, z którym mam do czynienia.
"Uczeń Czarnoksiężnika" to czwarty odcinek czwartego sezonu serialu Dawno, dawno temu. Jego premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 19 października 2014 roku na kanale ABC, a w Polsce 18 stycznia 2015 roku na kanale FOX Polska.

Opis Edytuj

Po tym, jak Emma zaprasza Haka na pierwszą, prawdziwą randkę, ten odwiedza pana Golda i prosi o przytwierdzenie z powrotem jego dłoni, by mógł objąć ukochaną obiema rękami. Jednakże magia ma zawsze swoją cenę. Henry i Mary Margaret starają się dać Reginie nadzieję, gdy ta ulega frustracji, nie mogąc znaleźć lekarstwa, by uratować zamrożoną Marion, a Will Szkarłatny usiłuje włamać się do biblioteki w Storybrooke, chcąc znaleźć specjalną książkę. Tymczasem z powrotem w byłej Krainie Baśni, Rumpelsztyk poszukuje magicznego pudełka, którego strzeże Uczeń Czarodzieja, a do jego zdobycia może chcieć wykorzystać Annę, siostrę Elsy.

Streszczenie Edytuj

Obsada Edytuj

W rolach głównych
Gościnnie
  • Catherine Bogdanova jako kobieta od spaghetti
  • Emanuel Fappas jako barman
  • Garry Garneau jako mężczyzna od spaghetti
Niewymienieni

Usunięte sceny Edytuj

Nienazwana scena #1
Belle i pan Gold spacerują po porcie w Storybrooke. Mężczyzna zachęca żonę, aby wróciła do pracy w bibliotece, wiedząc, jak ważna jest ona dla niej. Kobieta obawia się, czy mąż da radę poprowadzić lombard bez niej, lecz ten twierdzi, że skoro robił to wiele lat sam, teraz i też mu się uda. Belle zdaje sobie sprawę z tego, jak cudownego ma męża, po czym oboje się całują. Po chwili idą dalej.

Ciekawostki Edytuj

  • Karta tytułowa przedstawia zaczarowaną miotłę (zobacz zdjęcie
    4x04 Title card
    ).
  • Książka, którą Will ukradł z biblioteki, to Alicja w Krainie Czarów Lewisa Carolla.
  • Kiedy Hak i Emma wchodzą do restauracji, przy jednym ze stolików widać parę jedzącą spaghetti. Jest to nawiązanie do filmu Zakochany kundel Disneya.
  • W scenie, w której Emma jedzie samochodem, w radiu słychać jak spiker dedykuje piosenkę Ripowi Van Winkle. Jest to nawiązanie do opowiadania Rip Van Winkle Washingtona Irvinga.
  • Kiedy Belle znajduje Willa w bibliotece, widać leżącą obok niego MacCutcheon Scotch Whiskey. MacCutcheon Scotch Whiskey często pojawiała się w serialu Lost: Zagubieni.
  • Na jednej ze stron księgi leżącej na biurku pana Golda widać dwa alchemiczne symbole oraz kopię tekstu ze szmaragdowej tablicy.
  • W tym odcinku okazuje się, że Gold trzyma w swoim sklepie odciętą dłoń Haka.
  • Podczas zdjęć do jednej ze scen, Josh Dallas i Georgina Haig napisali opowiadanie.
  • Królowa śniegu w Storybrooke używała nazwiska Sarah Fisher. W czasie pierwszej klątwy obok sklepu pana Golda znajdowała się lodziarnia Sara's Ice Cream.
  • Kapelusz przywołany przez pana Golda jest tym samym, jaki Myszka Miki nosi w filmie Fantazja Disneya.
  • W jednej ze scen Uczeń Czarodzieja zostaje zamieniony mysz, co jest nawiązaniem do Myszki Miki.
  • Miotła, której używa Uczeń Czarodzieja, jest nawiązaniem do poematu Uczeń czarnoksiężnika Goethego.

  • Pan Gold po raz pierwszy wykazał zdolność do doczepiania odciętych kończyn w odcinku Doktor.
  • Dalsze losy Zoso zostały przedstawione w odcinku Zrozpaczone dusze.
  • Ręka w słoiku, którą Hak pragnął odzyskać, to dłoń, którą stracił w odcinku Krokodyl.
  • W tle w zamku Rumpelsztyka zauważyć można rodziców Geppetta zmienionych w lalki. Zostali przemienieni w marionetki w odcinku Głos sumienia.
  • David i Mary Margaret dostali szansę wysłania Emmy na bal w odcinku Cena.
  • Hak i Emma rozmawiają o tym, co wydarzyło się podczas randki Emmy z Walshem w odcinku Nowojorska serenada.
  • Jednym ze składników eliksirów, który Henry znajduje w skarbcu Reginy, jest smocza łuska. Ten sam składnik został wykorzystany przez Zelenę do stworzenia eliksiru pamięci w odcinku Osobliwa rzecz.
    • Innym składnikiem znalezionym przez Henry'ego jest widelec żmii (język węża). Hak odnajduje ten sam składnik w skarbcu w odcinku Bez serca.
  • Emma mówi, że potrzebuje własnego miejsca zamieszkania. Zdobywa je w odcinku Cena.
  • Kryształowa kula, którą Rumpelsztyk wykorzystuje do szpiegowania Ucznia Czarodzieja, została przywieziona z krainy Oz przez Jeffersona w odcinku Doktor. Była również używana do zlokalizowania Śnieżki w odcinku Śnieżne zaspy i do szpiegowania Anny w odcinku Śnieżyca. Tę samą kulę użył Neal w zamku ojca w odcinku Serce tego, który wierzy.
  • Gdy Hak atakuje Golda hakiem, Mroczny mówi, że pirat dźgnął już go w ten sam sposób, co miało miejsce w odcinku Krokodyl.
  • Rumpelsztyk wykorzystuje łzy, aby użyć magii. Ten sam sposób został użyty w odcinku Druga gwiazda na prawo.
  • Uczeń Czarodzieja zostaje uwolniony z czapki w odcinku Operacja Mangusta, część 1.
  • Pan Gold po raz pierwszy użył magii, by zmienić taśmę bezpieczeństwa w odcinku Śnieżne zaspy.
  • Pan Gold nazywa Belle "jedynym światłem w jego życiu". Podobne słowa wypowiedział w odcinku Kraina pozbawiona magii.
  • Emma odkrywa ilustrację przedstawiającą Czerwoną Królową, kochankę Willa. Ich przeszłość została ujawniona w serialu Once Upon a Time in Wonderland.

  • Tytuł tego odcinka został oficjalnie potwierdzony przez Adama Horowitza na jego koncie na Twitterze 12 sierpnia 2014 roku.[1]
  • Randka Haka i Emmy została nakręcona w restauracji Tapenade Bistro w Steveston.[2]
    • Według właściciela nie zmieniano niczego w środku lokalu na potrzeby serialu, z wyjątkiem obrusów na stolikach.[3]
    • W serialu restauracja ta nosi nazwę Tony's. Co ciekawe, w Storybrooke znajduje się również inna restauracja, która nazywa się Tapenade Bistro, co można zauważyć w odcinku Mały.
    • W odcinku Siostry pojawia się podziemna wersja Tapenade Bistro.

Ankieta Edytuj

Jak oceniasz odcinek 4x04: "Uczeń Czarnoksiężnika"?
 
0
 
0
 
0
 
0
 
1

Oddanych głosów: 1

Wideo Edytuj

Zobacz też Edytuj

LISTA ODCINKÓW SEZONU 4

SP. "Storybrooke Has Frozen Over"
1. "Opowieść o dwóch siostrach"
2. "Śnieżyca"
3. "Wyboista droga"
4. "Uczeń Czarnoksiężnika"
5. "Zbite szkło"
6. "Sprawy rodzinne"
7. "Królowa Śniegu"
8. "Roztrzaskane lustro, część 1"

9. "Roztrzaskane lustro, część 2"
10. "Upadek"
11. "Zaburzone widzenie"
12. "Bohaterowie i złoczyńcy"
SP. "Secrets of Storybrooke"
13. "Ciemność na skraju miasta"
14. "Bez wybaczenia"
15. "Wejście smoka"
16. "Biedna, nieszczęsna dusza"

17. "Najlepiej ułożone plany"
18. "Złote serce"
19. "Współczucie dla de Vil"
20. "Lily"
21. "Matka"
22. "Operacja Mangusta, część 1"
23. "Operacja Mangusta, część 2"

Przypisy Edytuj