FANDOM

Real-world
„Mamo, jest tylko jeden sposób, żeby wszystko naprawić. Muszę zniszczyć źródło naszych problemów.”
— Wiadomość Henry'ego do Reginy i Emmy.

"Tylko Ty" to dwudziesty drugi odcinek piątego sezonu serialu Dawno, dawno temu. Jego premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 15 maja 2016 roku na kanale ABC, a w Polsce 22 maja 2016 roku na kanale FOX Polska.

Opis Edytuj

Regina jest wstrząśnięta z powodu śmierci Robin Hooda. Tymczasem Gold kradnie Kryształ Olimpu Hadesa i przywiązuje do niego całą magię Storybrooke. Wszyscy ruszają do działania, by go powstrzymać. Henry stwierdza, że nie jest już w stanie znieść bólu, który magia sprowadziła na jego rodzinę. Oddziela się od reszty i razem z Violet wyrusza z misją, by na dobre zniszczyć magię. Zelena, Śnieżka, David i Hak starają się otworzyć portal, który sprawi, że Merida i inni goście Storybrooke powrócą do swoich domów, ale ich działania kończą się niepowodzeniem i grupa trafia do ogarniętego chaosem nowego świata.

Streszczenie Edytuj

Obsada Edytuj

W rolach głównych
Gościnnie
Niewymienieni
  • Nieznane niemowlę jako Robin
  • Nieznana kobieta jako Ginewra
  • Nieznany mężczyzna jako Floyd

Usunięte sceny Edytuj

"Załadowane" (scena nr 16)
Henry przyprowadza Violet do nowojorskiego mieszkania swojego ojca. Nastolatkowie od razu zabierają się za poszukiwania czegoś, co pomoże im ustalić, w jaki sposób zniszczyć magię. Dziewczyna zauważa radio i - nie wiedząc dokładnie, co to jest - myśli, że związane jest jakoś z badaniami, nad którymi pracował Neal. Henry jednak wyprowadza ją z błędu. Po chwili chłopak znajduje płytę winylową z utworem "Only You" Yazoo, którą puszcza Violet. Dziewczyna nazywa go "ich piosenką". Henry mówi jej, że ta płyta to oryginalna kopia jej ojca, po czym dziękuje jej za to, że wraz nim przyjechała do Nowego Jorku. Następnie para wraca do pracy. Podczas przeszukiwania mieszkania Violet trafia na notatki, według których Neal szukał miejsca, w którym znalazłby odpowiedź na to, w jaki sposób zniszczyć magię. Dzięki połączeniom faktów Henry ustala, że tym miejscem jest nowojorska biblioteka, do której para postanawia się udać.
Nienazwana scena #1
Jest to rozszerzona wersja sceny z początku odcinka, zawierająca dodatkowy dialog między Henrym a Violet. Została ona wycięta ze względu na ograniczenia czasowe. Po złożeniu Henry'emu kondolencji z powodu śmierci Robin Hooda, Violet informuje go, że wiedziała, iż Robin i Regina byli razem, po czym dodaje, że jest jej po prostu przykro z tego powodu. Po podziękowaniu dziewczynie, Henry mówi, że chciałby wiedzieć, jak sprawić, aby jego matka poczuła się lepiej. Dziewczyna jest pewna, że chłopak znajdzie jakiś sposób. Pod koniec sceny Henry mówi Violet, że jego matka go potrzebuje. Dziewczyna rozumie to i każe mu iść do niej.[1]

Ciekawostki Edytuj

Wpadki Edytuj

  • Gdy Hak i Emma idą ulicą, zegar na wieży wskazuje godzinę 8:45, lecz kiedy pan Gold znajduje się wewnątrz wieży, zegar pokazuje godzinę 8:30 (pierwotnie scena z udziałem pana Golda miała mieć miejsce przed sceną z Emmą i Hakiem, zostało to jednak zmienione podczas edycji).[2]

  • Tytuł tego odcinka został oficjalnie potwierdzony przez Adama Horowitza na jego koncie na Twitterze 9 marca 2016 roku.[3]
  • Sceny rozgrywające się w nowojorskiej dzielnicy SoHo były kręcone w Gastown w Vancouver.[4]
    • Ten odcinek był kręcony w tym samym czasie, co film Ciemniejsza strona Greya, w którym gra Jamie Dornan. Jako że i ta produkcja była nagrywana w Vancouver, reżyserom ciężko było znaleźć miejsce, w którym mogliby nagrywać ten odcinek.[2]
  • Scena na stacji poboru opłat w Nowym Jorku została nagrana na West Cordova Street i w tunelu Cordova w Vancouver.[4]
  • Sceny rozgrywające się w klatce w Krainie Nieopowiedzianych Historii były kręcone na tym samym planie, co sceny w laboratorium Jekylla, został on jednak odpowiednio przystosowany.[2]
  • Scena przedstawiająca pana Golda w holu hotelu została nakręcona w tym miejscu, podczas gdy scena, w której idzie do swojego pokoju - na planie filmowym.[2]

Ankieta Edytuj

Jak oceniasz odcinek 5x22: "Tylko Ty"?
 
0
 
0
 
0
 
0
 
1

Oddanych głosów: 1

Wideo Edytuj

Zobacz też Edytuj

LISTA ODCINKÓW SEZONU 5

SP. "Dark Swan Rises"
1. "Mroczna Emma"
2. "Cena"
3. "Stolica Zguby"
4. "Rozbite królestwo"
5. "Łapacz snów"
6. "Niedźwiedź i łuk"
7. "Nimue"

8. "Narodziny"
9. "Król Niedźwiedź"
10. "Złamane serce"
11. "Łabędzi śpiew"
12. "Dusze tych, którzy odeszli"
13. "Zachody miłosne"
14. "Diabelskie nasienie"
15. "Bracia Jones"

16. "Nasz upadek"
17. "Jej przystojny bohater"
18. "Rubinowe pantofelki"
19. "Siostry"
20. "Ognisty ptak"
21. "Ostatnie namaszczenie"
22. "Tylko Ty"
23. "Nieopowiedziana historia"

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki