FANDOM

W trumnie zwątpiłam.
Szklana trumna to przedmiot pojawiający się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Pilot pierwszego sezonu.

Historia Edytuj

Trumna została wykonana przez siedmiu krasnoludków dla Śnieżki, która "zginęła" z rąk Złej Królowej. Umieściły ją w lesie i rozpaczały nad odejściem przyjaciółki, kiedy Książę przybył, aby pożegnać się z ukochaną. Krasnoludki zdjęły pokrywę trumny, aby umożliwić mu to. Mężczyzna dał Śnieżce ostatni pocałunek, który zamienił się w pocałunek prawdziwej miłości i przełamał klątwę snu, pod wpływem której znajdowała się kobieta. Śnieżka otworzyła oczy i wybudziła się.[1][2][3]

Podczas pierwszej klątwy Edytuj

Po rzuceniu Mrocznej Klątwy, Regina umieściła trumnę w jaskini pod wieżą zegarową Storybrooke, a w jej wnętrzu ukryła zabezpieczenie klątwy. Ponieważ mógł on zostać użyty do zniszczenia całego miasta i jego mieszkańców, Regina nie chciała, by wpadł w niepowołane ręce, dlatego też umieściła w jaskini bestię, która miała strzec jej przed intruzami.[4]

Któregoś dnia kopalnie miejskie w Storybrooke zaczęły się zapadać. Regina znalazła kawałek szkła z pokrywy trumny w pobliżu wejścia do kopalni. Podniosła go i ukryła w swojej kieszeni. Podczas przeszukiwań zawalonych tuneli, Henry odkrył kolejny kawałek szkła, ale nie wiedział, skąd przychodzi. Później, tego samego dnia, Regina wrzuciła znaleziony fragment do szybu kopalnianego, gdzie wylądował na nieco zniszczonej trumnie Śnieżki.[5]

Jakiś czas później Emma została wysłana, aby zdobyć eliksir prawdziwej miłości Rumpelsztyka, który został ukryty wewnątrz bestii strzegącej jaskinię pod wieżą miejską. Kiedy kobieta przemierzała tunele, znalazła szklaną trumnę matki, zakurzoną i nieco zniszczoną.[2]

Po pierwszej klątwie Edytuj

Chcąc zniszczyć mieszkańców miasta poprzez aktywowanie zabezpieczenia klątwy, Regina i Hak udali się do jaskini pod wieżą zegarową, aby zdobyć przedmiot. Po przybyciu na miejsce kobieta umyślnie zepchnęła mężczyznę w przepaść, w której znajdowała się bestia, podczas gdy sama udała się do trumny, aby wyciągnąć z niej zabezpieczenie.[4]

Po trzeciej klątwie Edytuj

Aby oddzielić Śnieżkę i Davida od siebie raz na zawsze, Zła Królowa rzuciła klątwę snu na ich wspólne serce. Po tym, jak Śnieżka zapadła w głęboki sen, została przetransportowana do lasu, gdzie jej ciało spoczęło w szklanej trumnie. Kiedy David odnalazł ją, zdjął wieko i pocałował ukochaną pocałunkiem prawdziwej miłości, tak jak wiele lat temu. Kiedy Śnieżka otworzyła oczy, mężczyzna padł na ziemię nieprzytomny. Okazało się, że w tym przypadku efekt klątwy jest inny: jedna z tych osób śpi, a kiedy druga wybudzi ją ze snu, sama zapada w sen.[6]

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Mark Mylod (reżyseria). (23 października 2011). "Pilot". Dawno, dawno temu. Sezon 1. Odcinek 1.
  2. 2,0 2,1 Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Dean White (reżyseria). (13 maja 2012). "Kraina pozbawiona magii". Dawno, dawno temu. Sezon 1. Odcinek 22.
  3. Andrew Chambliss, Kalinda Vazquez (scenariusz) & Ron Underwood (reżyseria). (6 października 2013). "Zagubiona dziewczyna". Dawno, dawno temu. Sezon 3. Odcinek 2.
  4. 4,0 4,1 Jane Espenson, Christine Boylan (scenariusz) & Gwyneth Horder-Payton (reżyseria). (28 kwietnia 2013). "Zła Królowa". Dawno, dawno temu. Sezon 2. Odcinek 20.
  5. Jane Espenson (scenariusz) & Paul Edwards (reżyseria). (27 listopada 2011). "Głos sumienia". Dawno, dawno temu. Sezon 1. Odcinek 5.
  6. Jane Espenson (scenariusz) & Ralph Hemecker (reżyseria). (6 listopada 2016). "Bez serca". Dawno, dawno temu. Sezon 6. Odcinek 7.
  7. Komentarz DVD do odcinka Pilot.