FANDOM

Jeśli się spotkamy, posłużę się sześciolistną koniczyną z Oz. Podobno może cię zmienić w kogo zechcesz.

Sześciolistna koniczyna to magiczny przedmiot pojawiający się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Złote serce czwartego sezonu.

Historia Edytuj

Kiedy Zelena objęła władzę w Szmaragdowym Pałacu Oz, w jej inwentarzu znalazła się sześciolistna koniczyna potrafiąca zmienić wygląd osoby, która jej używa. Robin Hood, który próbował ukraść trochę eliksiru z jej pałacu na polecenie Rumpelsztyka, został przyłapany przez Złą Czarownicę i udało mu się uciec jedynie z jedną fiolką magicznego napoju. Potem zerwał umowę z Rumpelsztykiem i oddał eliksir komuś innemu. Przed opuszczeniem Oz, Robin zdobył sześciolistną koniczynę, którą zamierzał wykorzystać przy ponownym spotkaniu z Rumpelsztykiem, aby uniknąć jego zemsty za zerwanie umowy.[1]

Kiedy jego brzemienna żona, Lady Marion, zachorowała, Robin Hood użył sześciolistnej koniczyny, aby przybrać nowy wygląd. Zamierzał wkraść się do zamku Rumpelsztyka i ukraść magiczną różdżkę, aby wyleczyć ukochaną, jednakże został przyłapany. Po nieudanej próbie zabicia Mrocznego zaczarowanym łukiem, Robin został uwięziony i torturowany, lecz po jakimś czasie uwolniła go służąca Rumpelsztyka, Belle. Rumpelsztykowi udało się wytropić złodzieja, kiedy używał różdżki, aby uleczyć swoją żonę. Gdy Mroczny szykował się, aby go zabić, Belle udało się odciągnąć go od tego pomysłu.[2]

Po drugiej klątwie Edytuj

Gdy Zelena została przeniesiona do Storybrooke przez klątwę, zabrała ze sobą sześciolistną koniczynę. Po tym, jak została zabita przez pana Golda, jej esencja życiowa aktywowała zaklęcie podróży w czasie, dzięki czemu cofnęła się do przeszłości, razem z Emmą i Hakiem. Tam odzyskała ciało i szpiegowała Emmę i Haka. Kiedy ci zamierzali powrócić do przyszłości z Lady Marion uratowaną przed egzekucją, Zelena zabiła ją podczas ich nieobecności i za pomocą sześciolistnej koniczyny przejęła jej wygląd.[1]

Udając Lady Marion, Zelena ułożyła sobie nowe życie z Robin Hoodem i Rolandem w Nowym Jorku. Kiedy w mieście pojawił się pan Gold umierający z powodu mroku w jego sercu, Robin postanowił pomóc mu wyzdrowieć, zdobywając dla niego eliksir zranionego serca. Gdy Zelena dowiedziała się o tym, podmieniła magiczny napój, a potem odwiedziła Golda w szpitalu, gdzie wyjawiła mu prawdę o tym, kim jest i co zrobiła z Marion.[1]

Gdy Regina przybyła do Nowego Jorku, aby ostrzec Robin Hooda przed Zeleną, zastała ją pod postacią Lady Marion. Początkowo Zelena udawała, że nie wie nic o oskarżeniach Reginy, przez co Robin Hood bronił ją, lecz potem ujawniła swoją prawdziwą tożsamość.[3]

Przed trzecią klątwą Edytuj

Kiedy Emma została Mroczną i zniknęła, Hak postanowił uwolnić Zelenę z celi szpitalnej, mając nadzieję, że ta pomoże im znaleźć pannę Swan, jednakże ta oszukała go. Po odzyskaniu wolności, Zelena użyła różdżki Ucznia Czarodzieja, aby przywołać tornado. Następnie wykorzystała sześciolistną koniczynę do przekierowania cyklonu do Oz, gdzie zamierzała wrócić razem ze swoim nienarodzonym dzieckiem. Jednakże Reginie udało się przekierować czar do Zaczarowanego Lasu za pomocą dziecięcego kocyka Emmy.[4]

Ciekawostki Edytuj

  • Sześciolistna koniczyna oparta jest na magicznym przedmiocie o tej samej nazwie z powieści The Patchwork Girl of Oz.
  • Sześciolistna koniczyna może być również wykorzystana przez kogoś, kto nie włada magią.[2][1]
  • Chociaż efekt jej użycia jest dokładnie taki sam jak zaklęcia powabu, sześciolistną koniczynę można wykorzystać w świecie bez magii, ponieważ posiada magię pochodzącą z importu.[1]

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 Tze Chun, Scott Nimerfro (scenariusz) & Billy Gierhart (reżyseria). (12 kwietnia 2015). "Złote serce". Dawno, dawno temu. Sezon 4. Odcinek 18.
  2. 2,0 2,1 Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Milan Cheylov (reżyseria). (21 kwietnia 2013). "Lacey". Dawno, dawno temu. Sezon 2. Odcinek 19.
  3. Andrew Chambliss, Dana Horgan (scenariusz) & Ralph Hemecker (reżyseria). (26 kwietnia 2015). "Lily". Dawno, dawno temu. Sezon 4. Odcinek 20.
  4. Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Ron Underwood (reżyseria). (27 września 2015). "Mroczna Emma". Dawno, dawno temu. Sezon 5. Odcinek 1.