FANDOM

Real-world
Nie, nie jest w porządku! Nie mogę uciszyć głosów!

"Spokojne głowy" to piętnasty odcinek trzeciego sezonu serialu Dawno, dawno temu. Jego premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 30 marca 2014 roku na kanale ABC, a w Polsce 8 kwietnia 2014 roku na kanale FOX Polska.

Opis Edytuj

Neal trafia z powrotem do Storybrooke i pragnie znaleźć sposób na ponowne nawiązanie kontaktu ze swoim synem, Henrym, który nie pamięta swojego ojca, jak również stara się odnaleźć własnego ojca, Rumpelsztyka, o którym dowiedział się właśnie, że żyje, ale zaginął, podczas gdy Regina odkrywa możliwe powiązania z Robin Hoodem. Tymczasem w Krainie Baśni z minionego roku, cierpiący katusze z powodu śmierci ojca Neal, z pomocą Belle i zaczarowanego kandelabru – Lumiere'a, usiłuje znaleźć magiczne rozwiązanie na przywrócenie życia Rumpelsztykowi.

Streszczenie Edytuj

Obsada Edytuj

W rolach głównych
Gościnnie
Niewymienieni

*: Postać pojawia się jedynie w materiałach archiwalnych poprzednich odcinków.

Ciekawostki Edytuj

Notatki produkcyjne Edytuj

  • Karta tytułowa przedstawia Lumiere'a (zobacz zdjęcie
    3x15 Title card
    ).
  • Tytuł tego odcinka został oficjalnie potwierdzony przez Adama Horowitza na jego koncie na Twitterze 25 grudnia 2013 roku.[1]
  • Scena szpitalna, w której Hak przynosi Nealowi galaretkę, jest nawiązaniem do usuniętej sceny z odcinka W imię brata, w której Hak chodzi po szpitalu, wyrażając zamieszanie podczas oglądania tego produktu spożywczego.

Disney Edytuj

Baśnie i folklor Edytuj

Kultura popularna Edytuj

Rekwizyty Edytuj

  • Okładka księgi, w której znajduje się klucz do krypty Mrocznego,[5] przedstawia gnostycznego boga Abraxasa. Znajdujące się na niej tekst i obraz to repliki znaku wygrawerowanego na jednym z kamieni Abraxasa - kamieni szlachetnych, które były używane jako amulety.
    • Strona zawierająca klucz[6] jest kopią 102. strony księgi VIII De Civitate Dei,[7] dzieła filozofii chrześcijańskiej napisanej po łacinie przez wczesnego chrześcijańskiego teologa i filozofa Augustyna z Hippony na początku piątego wieku.
  • Na etykiecie butelki soku pomarańczowego Zeleny[8] znajduje się cebuańskie słowo "Andana", oznaczające "podłogę" lub "opowieść". Napój "najlepiej spożyć przed" 21 stycznia 2014 roku. Na górze butelki znajduje się francuski tekst: "la pulpe se dépose naturellement", który oznacza: "miąższ osadza się naturalnie".
  • Wśród symboli na krypcie Mrocznego[9] znajdują się: tomoe, triquetra, trójkąt, oko opatrzności, pentagram i słońce. Wszystkie symbole otacza uroboros, który reprezentuje cykliczność i ponowne odradzanie się.
  • Książka,[10] której Belle używa do identyfikacji symbolu na dłoni Neala, jest napisana po łacinie.

Kostiumy Edytuj

Lokacje kręcenia odcinka Edytuj

Ankieta Edytuj

Jak oceniasz odcinek 3x15: "Spokojne głowy"?
 
0
 
0
 
0
 
0
 
1

Ankieta stworzona dnia lis 4, 2016, o godzinie 20:04.
Oddanych głosów: 1

Wideo Edytuj

Zobacz też Edytuj

LISTA ODCINKÓW SEZONU 3

SP. "Journey to Neverland"
1. "Serce tego, który wierzy"
2. "Zagubiona dziewczyna"
3. "Całkiem zwyczajny elf"
4. "Złe nawyki"
5. "Dobra forma"
6. "Arielka"
7. "Ciemna pustka"

8. "Pomyśl coś miłego"
9. "Na ratunek Henry'emu"
10. "Nowa Nibylandia"
11. "Powrót do domu"
SP. "Wicked is Coming"
12. "Nowojorska serenada"
13. "Polowanie na czarownice"
14. "Wieża"

15. "Spokojne głowy"
16. "Nie łatwo być zielonym"
17. "Piracka bandera"
18. "Przenikanie"
19. "Osobliwa rzecz"
20. "Kansas"
21. "Śnieżne zaspy"
22. "Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej"

Przypisy Edytuj