FANDOM

„Ustaliłam, że istnieją stworzenia, które mogą przywrócić utracone wspomnienia.”
— Belle.[1]

Skalny troll to stworzenie pojawiające się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Opowieść o dwóch siostrach czwartego sezonu.

Charakterystyka Edytuj

Skalny troll to niewielkie stworzenie o czarnych oczach i dużym nosie. Jest zbudowany z kamienia, a zamiast włosów i brwi ma zieloną trawę. Podczas snu zwija się, przyjmując postać skały, przez co doskonale się maskuje. Według Oakena są to miłe stworzenia.[2][1]

4x06 Grand Pabbie Belle.png

Bazaltar wydobywa z umysłu Belle jej utracone wspomnienia.

Niektóre skalne trolle praktykują specjalny rodzaj magii, za pomocą której są w stanie manipulować wspomnieniami innych, usuwać je, zmieniać lub przywracać te, które zostały utracone.[1][3]

Według książki, którą czytała Belle, skalne trolle to istoty, które są uważane za groźnych telepatów. Mówi się, że umiejętnie wykorzystują subtelne akty perswazji, aby manipulować wolą innych. Mogą rzucać potężne zaklęcia - w szczególności czary używane do wyrywania serc czy manipulowania umysłem. Robią to za pomocą kryształów w swoim ciele, które emanują magiczne częstotliwości.[1]

Historia Edytuj

Skalne trolle zamieszkują Dolinę Skalnych Trolli w Arendelle. Jedynym znanym przedstawicielem tego gatunku jest Bazaltar. Do niego przyszła jedna z królewskich księżniczek Arendelle, Gerda, wyrażając żal z powodu utraty sióstr, Ingrid i Helgi. Poprosiła go o potężny eliksir zapomnienia, który będzie w stanie wymazać wspomnienia o jej siostrach wszystkim w królestwie. Bazaltar zgodził się jej pomóc, ale ostrzegł, że prawda zawsze wychodzi na jaw, dodał także, że magia ma swoją cenę. Niemniej jednak Gerda wyraziła na to zgodę, a wkrótce po tym wszyscy mieszkańcy Arendelle zapomnieli o Ingrid i Heldze.[3]

Skalne trolle wychowywały w młodości Kristoffa, kiedy chłopiec został osierocony.[2]

Wiele lat później, podczas planowania ślubu Anny z Kristoffem, ona i Elsa znalazły pamiętnik matki, z którego dowiedziały się, że powodem wyjazdu ich rodziców z Arendelle była magia starszej córki. Anna i Elsa skonsultowały się z Bazaltarem, który przyznał, że ich rodzice udali się do Misthaven, lecz nie wie dlaczego.[2]

Kiedy Anna ponownie odwiedziła Bazaltara, przyprowadziła ze sobą Belle, która chciała odzyskać utracone wspomnienia dotyczące śmierci jej matki. Używając magii, skalny troll wydobył z umysłu Belle wspomnienia i przekształcił je w kamień. Następnie kazał jej wrócić do miejsca, gdzie straciła wspomnienia, zaparzyć kamień w herbacie i wypić ją. Anna natomiast spytała go o Ingrid, która podawała się za siostrę jej zmarłej matki. Mimo że dziewczyna nie wierzyła jej, troll wyjawił, że ​​jej matka, Gerda, miała jeszcze dwie starsze siostry, Ingrid i Helgę, z którymi była bardzo związana w dzieciństwie. Dodał, że nie wie, w jaki sposób Ingrid i Helga zginęły, ale była to tragedia, która skłoniła jej matkę do usunięcia wszystkim w królestwie wspomnień o jej siostrach.[1]

Znani przedstawiciele gatunku Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Skalne trolle oparte są na postaciach z filmu animowanego Kraina lodu Disneya.
  • Notatka castingowa opisuje Bazaltara jako "łagodnego, mądrego" i nazywa "źródłem niespodziewanej wnikliwości".[4]
  • Oaken stwierdził, że skalne trolle są miłe, choć żadnego nigdy nie widział.[1]

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki