FANDOM

Mam cię zaakceptować jako mojego króla z powodu przepowiedni starego czarodzieja? Wezmę to, czego pragnę, i zostanę najwspanialszym królem.
Sir Kay do króla Artura.[1]
Sir Kay to postać pojawiająca się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Mroczna Emma piątego sezonu.

W jego rolę wciela się Lee Majdoub oraz Ehren Kassam.

Historia Edytuj

Jako dziecko, Kay mieszkał w wiosce na terenie Camelotu. Pewnego dnia zostawił swój miecz w stercie kamieni, a kiedy zauważył w pobliżu Artura, popchnął chłopca na ziemię. Wiedząc, że Artur był przekonany, że według przepowiedni pewnego dnia wyciągnie miecz z kamienia i zostanie władcą, Kay szydził z jego urojenia, stwierdzając, że nikt nie zaakceptuje osieroconego chłopca jako króla. Po zabraniu miecza, Kay odszedł z przyjaciółmi, a Ginewra pocieszyła Artura, mówiąc mu, aby nie tracił nadziei w znalezienie Excalibura.[2]

Kilka lat później Kay stał się rycerzem i wyruszył na poszukiwania legendarnego Excalibura, aby wyciągnąć go z kamienia i stać się królem. Mimo że proroctwo Merlina wyraźnie mówiło, że Artur jako jedyny będzie w stanie wyciągnąć miecz i zostanie królem, Kay nie chciał tego zaakceptować. Mężczyzna odnalazł Excalibur chwilę przed przybyciem Artura, Lancelota i Percivala. Kiedy Artur ostrzegł go przed wyciągnięciem miecza, Kay z lekceważeniem odniósł się do proroctwa. Zamierzając przejąć tron ​​dla siebie, mężczyzna chwycił miecz i próbował go wyciągnąć. Nagle jednak klejnot na rękojeści zaczął świecić, a Kay został zamieniony w popiół.[1]

Występy Edytuj

Dawno, dawno temu Edytuj

Sezon 5 Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Ron Underwood (reżyseria). (27 września 2015). "Mroczna Emma". Dawno, dawno temu. Sezon 5. Odcinek 1.
  2. David H. Goodman, Jerome Schwartz (scenariusz) & Alrick Riley (reżyseria). (18 października 2015). "Rozbite królestwo". Dawno, dawno temu. Sezon 5. Odcinek 4.