FANDOM

Ten artykuł dotyczy prawdziwego świata.
„Dzielę ludzi na dwa rodzaje: wilki i owce... zabójców i ofiary. Ty zdecydowanie jesteś wilkiem.”

"Serce to samotny myśliwy" to siódmy odcinek pierwszego sezonu serialu Dawno, dawno temu. Jego premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 11 grudnia 2011 roku na kanale ABC, a w Polsce 29 lipca 2012 roku na kanale FOX Polska.

Opis Edytuj

Jeden z mieszkańców miasta zaczyna przypominać sobie bajkową przeszłość. Storybrooke opłakuje szeryfa Grahama, który zostaje pożegnany przez najbliższych w piękny sposób. W Krainie Baśni, Zła Królowa próbuje odnaleźć bezdusznego zabójcę, aby ten zamordował Śnieżkę. Łowca lituje się nad Śnieżką i w zamian przynosi Królowej serce sarny. Zleceniodawczyni okazuje się sprytniejsza od zabójcy.

Streszczenie Edytuj

Przeszłość postaci Edytuj

Śnieżka stoi nad grobem swojego ojca, króla Leopolda, który niedawno został zamordowany. Królowa Regina, widząc smutną pasierbicę, pociesza ją. Zapewnia, że może do niej przyjść, gdy będzie czegoś potrzebowała. Sama dziewczyna tęskni za swoimi rodzicami, gdyż teraz straciła obu.

Jakiś czas później Regina powraca do swojej komnaty - Magiczne Lustro gratuluje jej idealnie odegranej roli. Sama królowa uważa, że mogła pozbyć się Śnieżki już w mauzoleum, jednak wtedy straciłaby swoją pozycję i zyskałaby wrogów opłakujących królewnę. Postanawia zatem odnaleźć łowcę, który bez skrupułów zamorduje Śnieżkę. Zwierciadło ukazuje jej takiego.

Łowca, o którym mówione jest, że "wychowały go wilki", udaje się do karczmy. Tam spotyka się z drwinami obecnych łowców, zamierzającymi zabić jego wilka-towarzysza. Łowca bez jakichkolwiek uczuć zabija mężczyznę, który mu groził, następnie opuszcza budynek. Jakiś czas później zostaje przyprowadzony do komnaty królowej. Regina - w zamian za zakaz polowań na wilki - prosi go o zamordowanie Śnieżki. Łowca przyjmuje ofertę.

Nazajutrz łowca towarzyszy młodej królewnie podczas jej spaceru po lesie. Dziewczyna dość szybko poznaje jego zamiary - zauważa, że źle nałożył królewską zbroję. Ogłusza go, a następnie ucieka. Łowca odnajduje ją na skałce - Śnieżka prosi, by mogła przed śmiercią napisać list do Reginy. Gdy kończy, oddaje go mężczyźnie. Łowca jej jednak nie zabija - każe jej uciekać jak najdalej. Następnie sam zabija sarnę.

Łowca powraca do pałacu Reginy - wręcza jej serce oraz list od Śnieżki. Czytając go na głos, królowa wyrywa mu go z rąk i wrzuca do ognia. Następnie wsadza serce do szkatułki, chcąc je włożyć do kolekcji, która nie otwiera się. Dowodzi to, że serce należy do zwierzęcia. Regina - pragnąc ludzkiego - odbiera je łowcy. Oznajmia, iż od dzisiaj jest on jej "zwierzątkiem", a jeżeli zrobi cokolwiek nie po jej myśli - ściśnie serce i tym samym go zabije.

Storybrooke Edytuj

Obsada Edytuj

W rolach głównych
Gościnnie

Ciekawostki Edytuj

  • Karta tytułowa przedstawia wilka (zobacz zdjęcie
    1x07 Title card.png
    ).
  • Skrytka, w której Zła Królowa trzyma serce Łowcy, ma 9 kolumn i 12 wierszy, co razem daje 108. 108 jest jednym z numerów z Zagubionych.
  • Tytuł odcinka jest nawiązaniem do powieści Serce to samotny myśliwy Carsona McCullersa.
  • Jest to pierwszy odcinek, w którym nie pojawia się Josh Dallas.
  • Grób ojca Reginy w Storybrooke pojawia się po raz pierwszy.
  • Ten odcinek potwierdza, że Regina zachowała wspomnienia z przeszłości.
  • Scena z udziałem Rumpelsztyka została wycięta.

  • Wydarzenia prowadzące do śmierci króla Leopolda zostały ukazane w odcinku Owoc z zatrutego drzewa.
  • Los Łowcy po wyrwaniu serca został ukazany w odcinku Kraina pozbawiona magii.
  • Nieudana próba zabicia Śnieżki przez Łowcę została wspomniana ponownie w odcinku Zła Królowa.
  • Życie szeryfa Grahama w pierwszym tygodniu po rzuceniu klątwy zostało ukazane w odcinku Witajcie w Storybrooke.
  • To, co Pan Gold zakopał w lesie, zostaje ujawnione w odcinku Powrót.
  • Klasa szkolna, w której Graham odwiedza Mary Margaret, to ta sama, do której przyszedł David w odcinku Pasterz.

Wpadki Edytuj

  • Kiedy wilk ucieka Grahamowi, na szybie budynku w tle widać napis prawdziwej działalności w Steveston - "Pacific Net & Twine". W serialu jest ona znana jako "Atlantic Twine & Net".
  • Po bójce Reginy z Emmą, w kąciku ust Reginy widać krew, która znika w kolejnym ujęciu.

Ankieta Edytuj

Jak oceniasz odcinek 1x07: "Serce to samotny myśliwy"?
 
0
 
0
 
0
 
0
 
1

Ankieta stworzona dnia lis 4, 2016, o godzinie 19:52.
Oddanych głosów: 1

Wideo Edytuj

Zobacz też Edytuj

LISTA ODCINKÓW SEZONU 1

1. "Pilot"
2. "Co kochasz najbardziej"
3. "Zakochana Śnieżka"
4. "Umowa"
5. "Głos sumienia"
6. "Pasterz"
7. "Serce to samotny myśliwy"
8. "Zrozpaczone dusze"

9. "Biegun północny"
10. "7:15 rano"
11. "Owoc z zatrutego drzewa"
12. "Powierzchowność"
13. "Co przydarzyło się Frederickowi?"
14. "Marzyciel"
15. "Na gorącym uczynku"
16. "Jądro ciemności"

17. "Zaczarowany kapelusz"
18. "Stajenny"
19. "Powrót"
20. "Nieznajomy"
21. "Jabłko jak krew czerwone"
22. "Kraina pozbawiona magii"

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki