FANDOM

Ten artykuł dotyczy prawdziwego świata.
„Okazało się, że siostry nie potrafiły zaakceptować tego, kim jestem, bo były zwyczajne. Chcę mieć nowe siostry, z magicznymi mocami.”

"Roztrzaskane lustro, część 1" to ósmy odcinek czwartego sezonu serialu Dawno, dawno temu. Jego premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 16 listopada 2014 roku na kanale ABC, a w Polsce 15 lutego 2015 roku na kanale FOX Polska.

Opis Edytuj

W Arendelle, Królowa Śniegu stara się napuścić Elsę i Annę na siebie, a gdy okazuje się to o wiele trudniejsze niż przypuszczała, podejmuje drastyczne kroki. Tymczasem w Storybrooke moce Emmy wymykają się spod kontroli i bojąc się, że skrzywdzi swoich bliskich, dziewczyna odsuwa się od wszystkich, na których jej zależy. Zagubiona Emma zwraca się do Golda o pomoc w opanowaniu swoich mocy. Gold mówi jej o sposobie pozbycia się ich na zawsze, a Hak stara się temu zapobiec. Tymczasem Regina zmaga się ze swoim planem odnalezienia autora baśniowej księgi, gdy nagle jej poszukiwania przyjmują niespodziewany obrót. Robin Hood zatrudnia Willa Szkarłatnego do pomocy w ramach misji, a Mary Margaret i David szukają Emmy.

Streszczenie Edytuj

Obsada Edytuj

W rolach głównych
Gościnnie
  • Lee Page jako strażnik Arendelle #1
  • Patrick Roccas jako strażnik Arendelle #2
  • Raf Rogers jako służący Arendelle
Niewymienieni

Usunięte sceny Edytuj

"Taka jak wszyscy inni" (scena nr 12A)
Elsa samotnie siedzi przy blacie kuchennym w mieszkaniu, rozmyślając, kiedy przychodzi Mary Margaret. Kobieta zauważa płatki śniegu, które stworzyła królowa Arendelle dzięki swojej mocy, a gdy te znikają, dosiada się do niej. Elsa rozmawia z nią o decyzji Emmy i zastanawia się, co zrobiłaby w takiej samej sytuacji. Pokazuje też Mary Margaret swoje ochronne rękawiczki i przyznaje, że kiedy dorastała, pragnęła bardziej niż czegokolwiek innego, aby jej moce zniknęły.

Ciekawostki Edytuj

  • Karta tytułowa przedstawia samochód Emmy (zobacz zdjęcie
    4x08 Title card.png
    ).
  • W Stanach Zjednoczonych odcinek ten został wyemitowany razem z kolejnym jako jeden dwugodzinny. W Polsce zostały wyemitowane oddzielnie.
  • Tytuł odcinka jest nawiązaniem do piosenki The Who.
  • Nazwisko Emilie de Ravin zostało wymienione w czołówce, jednak nie pojawia się ona w odcinku.
  • Wypowiedziane przez Reginę zdanie: "I can keep sitting here pretending to read about Wolverine, or you can talk about what happened about Emma." jest nawiązaniem do jednego z bohaterów komiksów Marvela.
  • Obok portretu rodziców Elsy i Anny, po lewej stronie, widać portret brytyjskiego króla Edwarda VII.

Ankieta Edytuj

Jak oceniasz odcinek 4x08: "Roztrzaskane lustro, część 1"?
 
0
 
0
 
0
 
0
 
1

Oddanych głosów: 1

Wideo Edytuj

Zobacz też Edytuj

LISTA ODCINKÓW SEZONU 4

SP. "Storybrooke Has Frozen Over"
1. "Opowieść o dwóch siostrach"
2. "Śnieżyca"
3. "Wyboista droga"
4. "Uczeń Czarnoksiężnika"
5. "Zbite szkło"
6. "Sprawy rodzinne"
7. "Królowa Śniegu"
8. "Roztrzaskane lustro, część 1"

9. "Roztrzaskane lustro, część 2"
10. "Upadek"
11. "Zaburzone widzenie"
12. "Bohaterowie i złoczyńcy"
SP. "Secrets of Storybrooke"
13. "Ciemność na skraju miasta"
14. "Bez wybaczenia"
15. "Wejście smoka"
16. "Biedna, nieszczęsna dusza"

17. "Najlepiej ułożone plany"
18. "Złote serce"
19. "Współczucie dla de Vil"
20. "Lily"
21. "Matka"
22. "Operacja Mangusta, część 1"
23. "Operacja Mangusta, część 2"

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki