FANDOM

Real-world
Myśli, że jest osieroconym królem. "Rozbite królestwo" nigdy nie będzie miało króla. Nikt w Camelocie nie klęknie przed chłopcem, który czyści stajnie.
"Rozbite królestwo" to czwarty odcinek piątego sezonu serialu Dawno, dawno temu. Jego premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 18 października 2015 roku na kanale ABC, a w Polsce 17 stycznia 2016 roku na kanale FOX Polska.

Opis Edytuj

Po otrzymaniu zagadkowego ostrzeżenia od Lancelota odnośnie intencji Artura, Mary Margaret zdaje sobie sprawę, że władca Camelotu może być największym zagrożeniem dla bohaterów, a gdy nie jest w stanie przekonać Davida o niebezpieczeństwie, postanawia wziąć sprawy we własne ręce. Tymczasem niezachwiana miłość Haka do Emmy zapewnia iskierkę nadziei w jej walce przeciwko bezlitosnemu głosowi Rumpelsztyka. W retrospektywie z Camelotu, Ginewra wyczuwa, że Artur zatraca swoje wartości, opanowany obsesją uczynienia z Excalibura całości, zatem wyrusza z Lancelotem na własne poszukiwania jądra ciemności. W Storybrooke, Mroczna Emma uwalnia tajemniczą broń w kolejnej fazie swojego planu odnalezienia odważnej duszy, która wyciągnie Excalibur ze skały.

Streszczenie Edytuj

Obsada Edytuj

W rolach głównych
Gościnnie
Niewymienieni

*: Postać pojawia się jedynie w materiałach archiwalnych poprzednich odcinków.

Ciekawostki Edytuj

  • Karta tytułowa przedstawia wieżę Merlina (zobacz zdjęcie
    5x04 Title card
    ).
  • Strój, który ma na sobie Ginewra podczas przyjęcia urodzinowego jest tym samym, który nosiła Roszpunka w odcinku Wieża.
  • Strój, który ma na sobie Ginewra podczas poszukiwań sztyletu jest tym samym, który nosiła Jacqueline w odcinku Mały.
  • Grająca wieśniaczkę Sarah Hayward wcześniej zagrała wieśniaczkę w odcinku Operacja Mangusta, część 1 oraz mieszkankę miasta w odcinku Trust Me serialu Once Upon a Time in Wonderland.
  • Fabuła odcinka jest nawiązaniem do legendy o królu Arturze.
  • W jednej ze scen Rumpelsztyk daje Ginewrze fiolkę z piaskiem z Avalonu. Jest to nawiązanie do legend arturiańskich.
  • Zwój, który tłumaczy Artur, to zwój carmartheski. W legendach arturiańskich Merlin urodził się w Carmarthen.
  • Zwój, który tłumaczy Artur, jest napisany w języku walijskim.
  • Na jednej z wewnętrznych ścian w wieży Merlina widać napisy gemini (bliźnięta) i cancer (rak) - są to trzeci i czwarty z dwunastu znaków zodiaku.

  • Tytuł tego odcinka został oficjalnie potwierdzony przez Adama Horowitza na jego koncie na Twitterze 11 sierpnia 2015 roku.[1]
  • Sceny rozgrywające się w wiosce Camelotu oraz na polu kamelii z udziałem Emmy i Haka zostały nakręcone w Central Parku w Burnaby.[2]
  • Sceny w idyllicznym ogrodzie były kręcone w The Bridge Studios.[3] Część dekoracji była prawdziwa, druga część została dodana cyfrowo w postprodukcji.

Ankieta Edytuj

Jak oceniasz odcinek 5x04: "Rozbite królestwo"?
 
0
 
0
 
0
 
0
 
1

Oddanych głosów: 1

Wideo Edytuj

Zobacz też Edytuj

LISTA ODCINKÓW SEZONU 5

SP. "Dark Swan Rises"
1. "Mroczna Emma"
2. "Cena"
3. "Stolica Zguby"
4. "Rozbite królestwo"
5. "Łapacz snów"
6. "Niedźwiedź i łuk"
7. "Nimue"

8. "Narodziny"
9. "Król Niedźwiedź"
10. "Złamane serce"
11. "Łabędzi śpiew"
12. "Dusze tych, którzy odeszli"
13. "Zachody miłosne"
14. "Diabelskie nasienie"
15. "Bracia Jones"

16. "Nasz upadek"
17. "Jej przystojny bohater"
18. "Rubinowe pantofelki"
19. "Siostry"
20. "Ognisty ptak"
21. "Ostatnie namaszczenie"
22. "Tylko Ty"
23. "Nieopowiedziana historia"

Przypisy Edytuj