FANDOM

Dostałem ją od Merlina w dniu, w którym zostałem jego uczniem. Skupia całą białą magię.

Różdżka Ucznia Czarodzieja to magiczny przedmiot pojawiający się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Najlepiej ułożone plany czwartego sezonu.

Historia Edytuj

Merlin podarował swojemu uczniowi różdżkę w dniu, w którym ten dostąpił zaszczytu pobierania nauki od tego czarodzieja. Została ona wykuta zarówno z białej magii, jak i mrocznej.[1]

Z powodu działań Isaaca, Uczeń Czarodzieja został zmuszony do umieszczenia mroku w dziecku Czarownicy i wygnania niemowlęcia do innego świata. Widząc, jak Isaac nadużywał swoich uprawnień jako Autor, zmieniając historię, mężczyzna wykorzystał różdżkę, aby uwięzić go w jednej z ilustracji w księdze baśni.[2]

Przed trzecią klątwą Edytuj

Po tym, jak Emma została Mroczną i uciekła do innego świata, Regina, Henry, Mary Margaret, David, Belle, Hak i Robin Hood wbiegli na zaplecze sklepu Golda po radę do Ucznia, jak odnaleźć nową Mroczną. Ten, osłabiony krótkotrwałym opętaniem przez Mrok, nie mógł ich przenieść, więc podarował im różdżkę i wyjaśnił, jak działa - powiedział, że jedynie osoba z istotą mroku i światła będzie w stanie dzierżyć różdżkę, aby podróżować pomiędzy światami. Po chwili mężczyzna umarł, upuszczając różdżkę na ziemię. Mając wrażenie, że chodzi o nią, Regina chciała jej użyć, ale bezskutecznie. Dopiero Zelena, uwolniona przez Haka, skutecznie jej użyła. Czarując wisiorek z sześciolistną koniczyną, czarownica wywołała zielone tornado, za pomocą którego chciała wrócić do Oz. Została jednak osłabiona, co spowodowało, że Regina przejęła przedmiot. Po skierowaniu go na kocyk Emmy z czasów jej niemowlęctwa, Regina skierowała trąbę powietrzną do Zaczarowanego Lasu.[1]

Po trzeciej klątwie Edytuj

Sześć tygodni później, cała grupa, która wybrała się do Zaczarowanego Lasu, wróciła do Storybrooke z wymazaną pamięcią. Emma Swan stała się w pełni Mroczną i zabrała Zelenę z zamkniętej celi do swojego domu. Tam dała jej krążki cebulowe, które Zelena z chęcią przyjęła, nie wiedząc, że zostały zaczarowane tak, aby przyśpieszyć jej ciążę. Później zaoferowała jej wolność i ochronę przed Reginą i innymi w zamian za pomoc w użyciu różdżki Ucznia Czarodzieja. Zelena jednak odrzuciła ofertę Emmy, która odtransportowała ją z powrotem do celi szpitalnej.[3]

Kiedy Zelena zagroziła odebraniem Robinowi ich wspólnego dziecka po tym, jak jego dusza zostanie zabrana przez Charona, on i Regina postanowili zatrzymać wiedźmę. Wykorzystując różdżkę Ucznia Czarodzieja, Reginie udaje się zaskoczyć Zelenę, udowadniając, że jest ona w stanie z niej korzystać. Kiedy obie kobiety zostają teleportowane na wieżę zegarową, Regina przywołuje cyklon, który zabiera jej siostrę z powrotem do krainy Oz.[4]

Zelena ponownie dzierżyła różdżkę Ucznia Czarodzieja, by otworzyć portal do Krainy Baśni, pozwalając Meridzie, mieszkańcom Camelotu oraz Wesołej Kompanii wrócić do domu. Jednakże, w wyniku problemów z magią w Storybrooke, portal wessał również ją, Davida, Śnieżkę i Haka i przeniósł ich do obcego świata, łamiąc przy tym różdżkę na dwie części. Podczas pobytu w innej krainie bohaterowie zostali uwięzieni. Pomógł im doktor Jekyll, który zgodził się naprawić dla nich magiczny artefakt. Udało mu się to, jednakże różdżka została mu odebrana przez pana Hyde'a, który następnie użył jej, aby otworzyć portal do Świata Bez Magii i porwać Belle.[5]

Jakiś czas po tym, jak Hyde ukrył różdżkę, mężczyzna został uśpiony, a kontrolę nad ciałem przejął Jekyll. Po oddzieleniu się od niego, Hyde zawarł umowę z panem Goldem, oferując mu pomoc w obudzeniu Belle i różdżkę w zamian za Storybrooke. Mroczny zgodził się. Gdy jego ukochana została wybudzona z klątwy snu, Gold użył różdżki, aby otworzyć portal i wrócić wraz z nią do Storybrooke.[6][7]

Nie chcąc, aby pan Gold odebrał jej ich wspólne, nienarodzone jeszcze dziecko, Belle poprosiła o pomoc Zelenę, aby za pomocą różdżki otworzyła portal do Zaczarowanego Lasu, przez który mogłaby przejść. Po tym, jak Aladyn wykradł magiczny przedmiot z lombardu, wręczył go do Belle, która z kolei przekazała go Zelenie. Zanim jednak ta zdołała użyć różdżki, pan Gold za pomocą magii odebrał jej ją.[8]

Kiedy pan Gold był pochłonięty sprawami związanymi z Gideonem, Zła Królowa wkradła się do jego lombardu i wykradła różdżkę Ucznia Czarodzieja. Następnie użyła jej, aby otworzyć portal i przenieść Robina z Locksley z powrotem do krainy stworzonej życzeniem. Po konfrontacji z Reginą kobieta wyznała jej to, co zrobiła.[9]

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Ron Underwood (reżyseria). (27 września 2015). "Mroczna Emma". Dawno, dawno temu. Sezon 5. Odcinek 1.
  2. Kalinda Vazquez, Jane Espenson (scenariusz) & Ron Underwood (reżyseria). (29 marca 2015). "Najlepiej ułożone plany". Dawno, dawno temu. Sezon 4. Odcinek 17.
  3. Andrew Chambliss, Tze Chun (scenariusz) & Ralph Hemecker (reżyseria). (1 listopada 2015). "Niedźwiedź i łuk". Dawno, dawno temu. Sezon 5. Odcinek 6.
  4. Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Gwyneth Horder-Payton (reżyseria). (6 grudnia 2015). "Łabędzi śpiew". Dawno, dawno temu. Sezon 5. Odcinek 11.
  5. David H. Goodman, Andrew Chambliss (scenariusz) & Romeo Tirone (reżyseria). (15 maja 2015). "Tylko Ty". Dawno, dawno temu. Sezon 5. Odcinek 22.
  6. Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Dean White (reżyseria). (15 maja 2015). "Nieopowiedziana historia". Dawno, dawno temu. Sezon 5. Odcinek 23.
  7. Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Eagle Egilsson (reżyseria). (25 września 2016). "Wybawca". Dawno, dawno temu. Sezon 6. Odcinek 1.
  8. Jerome Schwartz, Leah Fong (scenariusz) & Jennifer Lynch (reżyseria). (13 listopada 2016). "Będę Twoim lustrem". Dawno, dawno temu. Sezon 6. Odcinek 8.
  9. David H. Goodman, Brigitte Hales (scenariusz) & Kate Woods (reżyseria). (26 marca 2017). "Strona 23". Dawno, dawno temu. Sezon 6. Odcinek 14.
  10. Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Milan Cheylov (reżyseria). (21 kwietnia 2013). "Lacey". Dawno, dawno temu. Sezon 2. Odcinek 19.