FANDOM

„Różdżka Czarnej Wróżki, mistrzyni czarnej magii. Została wygnana... A Matka Przełożona ukryła różdżkę.”

Różdżka Czarnej Wróżki to magiczny przedmiot pojawiający się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Powrót do domu trzeciego sezonu.

Historia Edytuj

Czarna Wróżka była potężną wróżką, dobrze zorientowaną w czarnej magii. Po jakimś czasie Błękitna Wróżka wygnała ją, jednak zatrzymała jej różdżkę. O tym wydarzeniu wiedzieli Dzwoneczek i Rumpelsztyk.[1]

Po pierwszej klątwie Edytuj

Piotruś Pan przybył do Storybrooke w ciele Henry'ego, bez wiedzy kogokolwiek innego, zamieniając się z nim ciałami. Wkrótce Cień zabił Matkę Przełożoną, odrywając od jej ciała jej własny cień. Gdy Piotrusiowi udało się ukraść zwój Mrocznej Klątwy, którą zamierzał rzucić, pan Gold obmyślił plan powrotu Henry'ego do swojego ciała, tak aby zwój znalazł się w jego posiadaniu. Regina stwierdziła, że ​​takie zaklęcie jest bardzo trudne, ale Gold wyjaśnił, że ​​wszystko, czego potrzebuje, to właściwe narzędzie. Dzwoneczek zdała sobie sprawę, że użyteczna może być różdżka Czarnej Wróżki i opowiedziała reszcie o tym, jak znalazła się w posiadaniu Błękitnej. David, Hak i Neal towarzyszyli jej w drodze do klasztoru, gdzie spoczywała nieżyjąca Matka Przełożona. Kiedy jedna z zakonnic wahała się ujawnić miejsce pobytu różdżki, Cień zaatakował budynek. David kazał zakonnicom uciekać. Dzięki zastosowaniu pyłu marzeń, Dzwoneczek wzniosła się w powietrze i pokonała Cienia, zamykając go w kokosie i wrzucając do ognia. Po śmierci Cienia Matka Przełożona wróciła do żywych. Wdzięczna Dzwoneczkowi, zakonnica postanowiła dać grupie różdżkę Czarnej Wróżki, którą przekazała w ręce Neala. Później, podczas pobytu w lombardzie, pan Gold skutecznie rzucił zaklęcie, dzięki któremu Henry i Piotruś wrócili do swoich ciał, machając różdżką przed twarzą wnuka.[1]

Ciekawostki Edytuj

  • Różdżka Czarnej Wróżki ma taką samą konstrukcję jak różdżka Błękitnej, tyle że jest czarna, a nie niebieska.
  • Różdżka wykorzystywana przez Emmę w skarbcu Rumpelsztyka miała taką samą konstrukcję jak różdżka Czarnej Wróżki.[2]

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Ralph Hemecker (reżyseria). (15 grudnia 2013). "Powrót do domu". Dawno, dawno temu. Sezon 3. Odcinek 11.
  2. Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Ralph Hemecker (reżyseria). (11 maja 2014). "Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej". Dawno, dawno temu. Sezon 3. Odcinek 22.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki