FANDOM

Ten artykuł dotyczy prawdziwego świata.
„Jeśli teraz odnajdziecie Emmę, nie wypełni swojego przeznaczenia, nie przełamie klątwy i wszyscy utkną tu na zawsze.”

"Przebudzenie" to siedemnasty odcinek szóstego sezonu serialu Dawno, dawno temu. Jego premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 16 kwietnia 2017 roku na kanale ABC, a w Polsce 21 maja 2017 roku na kanale FOX Polska.

Opis Edytuj

Wciąż uwięziony w Nibylandii, Hak staje po stronie Tygrysiej Lilii, mając nadzieję, że tym samym odnajdzie drogę do Emmy. Z powrotem w Storybrooke, Regina stara się złamać klątwę snu, pod wpływem której znajdują się David i Śnieżka. Gold odmawia Czarnej Wróżce, co doprowadza oboje do przerażającego impasu. W retrospekcji dowiadujemy się, co poświęcili Śnieżka i David, aby Emma mogła wypełnić swoje przeznaczenie w roli Wybawicielki.

Streszczenie Edytuj

Obsada Edytuj

W rolach głównych
Gościnnie
Niewymienieni

*: Postać pojawia się jedynie w materiałach archiwalnych poprzednich odcinków.

Ciekawostki Edytuj

  • Karta tytułowa przedstawia magiczne drzwi (zobacz zdjęcie
    6x17 Title card.png
    ).
  • Jest to pierwszy odcinek od czasu Będę Twoim lustrem, w którym pojawiają się wszyscy członkowie głównej obsady.
  • Po tym, jak Tygrysia Lilia porwała Haka, pirat spytał ją, czy robi to w ramach zemsty za to, co wydarzyło się na Wyspie Czaszki. Kobieta odpowiedziała, że gdyby tak było, zostawiłaby go na pastwę Zagubionych Chłopców. Jest to nawiązanie do powieści i filmu, w których kapitan Hak i załoga porwali Tygrysią Lilię i zabrali na wyspę, po czym zostawili ją tam, aby nadchodzący przypływ wodny utopił ją.
  • Opowieść czytana przez młodą Emmę to "Słowik" autorstwa Hansa Christiana Andersena.
  • Ginnifer Goodwin ujawniła, że w trudno było jej utożsamić się z Mary Margaret rezygnującą ze szczęścia rodzinnego dla dobra innych, ponieważ teraz sama ma dzieci i zrobiłaby wszystko, by dbać o siebie i bliskich. Musiała więc znaleźć "bardziej szczodre miejsce" w swoim sercu, by dobrze odegrać swoją rolę.[1]
  • Zanim Marco napił się z pucharu zamierającego klątwę snu, wypowiedział włoskie słowo "Cent'anni", odznaczające "sto lat". Jest to nawiązanie do włoskiego pochodzenia powieści |Pinokio. Dodatkowo Marco posługuje się włoskim akcentem.

  • Tytuł tego odcinka został oficjalnie potwierdzony przez Adama Horowitza na jego koncie na Twitterze 18 stycznia 2017 roku.[2]
  • Sceny rozgrywające się w parku Storybrooke były kręcone w lasach Vancouver.[3]

Ankieta Edytuj

Jak oceniasz odcinek 6x17: "Przebudzenie"?
 
0
 
0
 
0
 
0
 
1

Ankieta stworzona dnia kwi 17, 2017, o godzinie 08:07.
Oddanych głosów: 1

Wideo Edytuj

Zobacz też Edytuj

LISTA ODCINKÓW SEZONU 6

SP. "Evil Reigns Once More"
1. "Wybawca"
2. "Gorzka mikstura"
3. "Drugi pantofelek"
4. "Dziwny przypadek"
5. "Uliczne szczury"
6. "Głębokie wody"
7. "Bez serca"

8. "Będę Twoim lustrem"
9. "Zamienione dzieci"
10. "Szkoda, że Cię tu nie ma"
11. "Twardsi niż reszta"
12. "Morderstwo najgorszego sortu"
13. "Złowróżbne wzory"
14. "Strona 23"
15. "Niezwykłe miejsce"

16. "Mały pomocnik matki"
17. "Przebudzenie"
18. "Tam, gdzie latają drozdy"
19. "Czarna wróżka"
20. "Pieśń w twoim sercu"
SP. "The Final Battle Begins"
21. "Ostatnia bitwa, część 1"
22. "Ostatnia bitwa, część 2"

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki