FANDOM

„Coś pięknego. Tam jest moje miejsce.”
— Henry.[1]

Olimp, znany także jako "lepsze miejsce", to jeden ze światów pojawiających się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Dusze tych, którzy odeszli piątego sezonu.

Historia Edytuj

Olimp to świat, do którego mogą trafić dusze zmarłych ludzi, którzy uporządkowali swoje niedokończone sprawy w Podziemiu lub jeszcze za życia, aby wieść szczęśliwe życie pozagrobowe. Ojciec Zeusa i Hadesa, Kronos, był królem Olimpu. Jako władca był właścicielem Kryształu Olimpu. Po jakimś czasie na swojego następcę wybrał Zeusa. Zazdrosny Hades zabił ojca i odebrał jego kryształ. Gdy próbował zamordować swojego starszego brata, został pokonany przez Zeusa, który zatrzymał jego serce i rozbił kryształ na dwie części. Następnie skazał Hadesa na rządzenie Podziemiem, podczas gdy sam zaczął sprawować władzę na Olimpie.[1][2]

Syn Zeusa, półbóg Herkules, aby wejść na Olimp i spotkać ojca, musiał wykonać dwanaście prac. Zginął jednak podczas wykonywania ostatniego zadania, przez co trafił do Podziemia.[3]

Po trzeciej klątwie Edytuj

Podczas pobytu w Podziemiu Herkules, z pomocą starej przyjaciółki, był w stanie pokonać Cerbera i udało mu się wstąpić na Olimp.[3]

Zmarły, który trafi do Podziemia, jest w stanie dokończyć swoje niezałatwione sprawy na własną rękę i dostać się na Olimp, czego przykładem jest Daniel. Inni, tacy jak Liam, Megara i Henry, wymagają pomocy innych, aby załatwić swoje niedokończone sprawy. Wówczas w ognistej jaskini w Podziemiu tworzy się przejście, przez które zmarły może wstąpić na Olimp. Wejście do "lepszego miejsca" pojawia się również w innych częściach Podziemia, na przykład w grocie, gdzie Hades próbował wrzucić Haka do Acheronu.[1][3][4][5][2]

Miejsca Edytuj

Ocean Olimpijski pojawia się po raz pierwszy w odcinku Bracia Jones piątego sezonu. Jest to ogromny ocean, na który pożeglował Liam Jones razem z dawną załogą kapitana Silvera po opuszczeniu Podziemia.
5x15 Olympus Ocean
Pałac Olimpu pojawia się po raz pierwszy w odcinku Zachody miłosne piątego sezonu. Jest to pałac, do którego trafili Herkules i Megara po opuszczeniu Podziemia.
5x13 Olympus palace

Postacie Edytuj

Mieszkańcy Edytuj

Goście Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Olimp oparty jest na lokalizacji o tej samej nazwie z mitologii greckiej oraz filmu Herkules Disneya.
  • Olimp to świat znajdujący się nad Podziemiem.[7] Mogą się do niego dostać jedynie zmarli, którzy ukończyli swoje niezałatwione sprawy za życia lub po śmierci.[1]

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki