FANDOM

Real-world
„Nie możemy odejść, dopóki nie pomożemy uwięzionym duszom.”

"Ognisty ptak" to dwudziesty odcinek piątego sezonu serialu Dawno, dawno temu. Jego premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 1 maja 2016 roku na kanale ABC, a w Polsce 8 maja 2016 roku na kanale FOX Polska.

Opis Edytuj

Hades zwraca się do bohaterów z prośbą o pomoc w uratowaniu Zeleny przed Rumpelsztykiem i Piotrusiem Panem. W zamian oferuje wymazanie ich imion z nagrobków. Jednak gdy Hak nadal nie może opuścić Podziemia, razem z Emmą udaje się do jego najgłębszych czeluści. Tymczasem Cruella de Mon jest zdeterminowana, aby zatrzymać bohaterów uwięzionych w Podziemiu. W retrospekcjach, Emma szuka odpowiedzi na temat swojej rodziny i nawiązuje niespodziewaną przyjaźń.

Streszczenie Edytuj

Obsada Edytuj

W rolach głównych
Gościnnie
  • Max Chadburn jako Tasha Morris
  • Anthony F. Ingram jako urzędnik
  • Bronwen Smith jako kasjerka
Niewymienieni

Usunięte sceny Edytuj

"Nieapetycznie" (scena nr 1)
Hades przez długi czas siedzi sam w podziemnej restauracji, czekając na przybycie Zeleny. Po chwili z zaplecza wychodzi Baba Jaga. Kobieta informuje go, że nawet ona widzi, że jego wybranka nie przychodzi. Sama zaleca się do mężczyzny i pyta go, czemu ten darzy uczuciem rudowłosą, skoro wokół jest wiele innych wiedźm. Hades szybko jednak spławia czarownicę. Po jej odejściu zauważa na stoliku list od pana Golda i Piotrusia Pana, z którego dowiaduje się, że mężczyźni porwali Zelenę.

Ciekawostki Edytuj

  • Karta tytułowa przedstawia samochód Emmy (zobacz zdjęcie
    5x20 Title card
    ).
  • Tytuł tego odcinka jest nawiązaniem do "Operacji Feniks", nazwy, którą Henry nadał misji ocalenia wszystkich z Podziemia. Feniks był mitycznym ptakiem uznawanym za symbol Słońca oraz wiecznego odradzania się życia.
  • Rya Kihlstedt (Cleo Fox) i Robbie Kay (Piotruś Pan) wcześniej zagrali razem w serialu Heroes: Odrodzenie.
  • Na podłodze w świątyni ambrozji widać pentagram. Pentagram to symbol znany już w czasach neolitu, przez wiele kultur uważany za znak magiczny.
  • Hades mówi, że portal do Storybrooke będzie otwarty przez co najwyżej 15 minut. Jest to nawiązanie do serialu Zagubieni.
  • W ostatniej scenie zegar zatrzymuje się na godzinie 8:15. Jest to nawiązanie do serialu Zagubieni.
  • Książki widoczne na półce w scenie w bibliotece to In Spite of Killer Bees Julie Johnston, Howard Ruff from A to Z Howarda Ruffa i Solar Heating and Cooling Jana F. Kreidera i Franka Kreitha.
  • Książka, którą w jednej ze scen czyta Henry, to mit o Orfeuszu i Eurydyce.

Ankieta Edytuj

Jak oceniasz odcinek 5x20: "Ognisty ptak"?
 
0
 
0
 
0
 
0
 
1

Oddanych głosów: 1

Wideo Edytuj

Zobacz też Edytuj

LISTA ODCINKÓW SEZONU 5

SP. "Dark Swan Rises"
1. "Mroczna Emma"
2. "Cena"
3. "Stolica Zguby"
4. "Rozbite królestwo"
5. "Łapacz snów"
6. "Niedźwiedź i łuk"
7. "Nimue"

8. "Narodziny"
9. "Król Niedźwiedź"
10. "Złamane serce"
11. "Łabędzi śpiew"
12. "Dusze tych, którzy odeszli"
13. "Zachody miłosne"
14. "Diabelskie nasienie"
15. "Bracia Jones"

16. "Nasz upadek"
17. "Jej przystojny bohater"
18. "Rubinowe pantofelki"
19. "Siostry"
20. "Ognisty ptak"
21. "Ostatnie namaszczenie"
22. "Tylko Ty"
23. "Nieopowiedziana historia"

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki