FANDOM

Real-world
„Od dawna szukałem miejsca, w którym nieopowiedziane dotąd historie mogą wreszcie ujrzeć światło dzienne. Teraz, kiedy sprowadziłem tu ich bohaterów, tak się właśnie stanie.”
— Hyde do Reginy i Henry'ego.

"Nieopowiedziana historia" to dwudziesty trzeci odcinek piątego sezonu serialu Dawno, dawno temu. Jego premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 15 maja 2016 roku na kanale ABC, a w Polsce 29 maja 2016 roku na kanale FOX Polska.

Opis Edytuj

Mając przed sobą perspektywę zniszczenia magii i wiszących na włosku przyszłych losów Storybrooke, Emma i Regina ścigają się z czasem, by namierzyć Henry'ego, zanim zrobi to Gold. Regina nadal zmaga się z frustracjami związanymi ze swoim złym alter ego z przeszłości. Gdzie indziej Śnieżka, David, Hak i Zelena zostają uwięzieni i muszą stawić czoło dwóm bardzo niezrównoważonym osobom.

Streszczenie Edytuj

Obsada Edytuj

W rolach głównych
Gościnnie
  • Shannon Hearn jako mieszkaniec pogranicza
  • Nikolai Witschl jako mężczyzna serwujący jedzenie
Niewymienieni

Ciekawostki Edytuj

  • Karta tytułowa przedstawia logo serialu na latającym sterowcu (zobacz zdjęcie
    5x23 Title card
    ).
    • W trakcie premiery obie części dwuodcinkowego finału sezonu (łącznie z poprzednim odcinkiem) zostały rozdzielone inną kartą tytułową - karta tytułowa tego odcinka nie zawierała specjalnego tła.
  • W Stanach Zjednoczonych ten odcinek oraz poprzedni zostały wyemitowane premierowo jeden po drugim jako dwugodzinny finał sezonu.
  • Duża strzykawka, którą Hyde użył, aby wstrzyknąć sobie serum, pojawiła się wcześniej w serialu Once Upon a Time in Wonderland jako własność doktora Lydgate'a w odcinku Down the Rabbit Hole oraz jako własność Dżafara w odcinku Bad Blood.
  • Pan Gold narysował na stole swoim hotelowym apartamencie runy fuþarku starszego oraz pentagramy. Pentagram to symbol znany już w czasach neolitu, przez wiele kultur uważany za znak magiczny.
  • Na podstawie hotelowego napisu "Nie przeszkadzać" można stwierdzić, pan Gold przebywał w hotelu o nazwie Hotel D'or. "D'or" po francusku oznacza "złoty".
  • W tym odcinku okazuje się, że ojciec Violet, Sir Morgan, to Hank Morgan z powieści Jankes na dworze króla Artura Marka Twaina.

Wpadki Edytuj

Ankieta Edytuj

Jak oceniasz odcinek 5x23: "Nieopowiedziana historia"?
 
0
 
0
 
0
 
0
 
1

Oddanych głosów: 1

Wideo Edytuj

Zobacz też Edytuj

LISTA ODCINKÓW SEZONU 5

SP. "Dark Swan Rises"
1. "Mroczna Emma"
2. "Cena"
3. "Stolica Zguby"
4. "Rozbite królestwo"
5. "Łapacz snów"
6. "Niedźwiedź i łuk"
7. "Nimue"

8. "Narodziny"
9. "Król Niedźwiedź"
10. "Złamane serce"
11. "Łabędzi śpiew"
12. "Dusze tych, którzy odeszli"
13. "Zachody miłosne"
14. "Diabelskie nasienie"
15. "Bracia Jones"

16. "Nasz upadek"
17. "Jej przystojny bohater"
18. "Rubinowe pantofelki"
19. "Siostry"
20. "Ognisty ptak"
21. "Ostatnie namaszczenie"
22. "Tylko Ty"
23. "Nieopowiedziana historia"

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki