FANDOM

Mirza to postać pojawiająca się w serialu Once Upon a Time in Wonderland. Debiutuje w odcinku Bad Blood.

W jego rolę wcielają się Michael Sangha i Daniel Zolghadri.

Historia Edytuj

Mirza urodził się w rodzinie królewskiej dolnego Agrabahu jako syn sułtana i jego nieznanej żony. Podczas jednego ze spotkań gospodarczych, w którym brał udział jako młody chłopiec, niektórzy urzędnicy wypowiedzieli się na temat blokady dostaw z północnych królestw. Sułtan odmówił wyjaśnień, prosząc o to Mirzę. Książę odpowiedział, że jest to sprzeczne z polityką państwa, zapytany jednak o szczegóły nie odpowiedział. Wyręczył go młody służący imieniem Dżafar twierdząc, że jest to związane z polityką rolną królestwa. Kiedy dostojnicy wyrazili ogromne zdziwienie, władca obrócił całą sytuację w żart mówiąc, że w jego królestwie nawet służba jest wykształcona. Później, upokorzony Mirza przyszedł do Dżafara, aby poznać jego imię. Kiedy chłopiec próbował odpowiedzieć, książę uderzył go w twarz i wyjaśnił, że służący są zbyt niską częścią społeczeństwa, aby mieli imiona. Świadkiem sporu chłopców był sułtan, który - zamiast nakrzyczeć za syna - nakłonił go do kontynuowania. W ten sposób miał zdyscyplinować Dżafara, który, jako służący, powinien znać swoje miejsce. Podczas całego zajścia Mirza nie wiedział, że Dżafar jest jego przyrodnim bratem.[1]

Kilka lat później, kiedy Mirza był już starszy, do pałacu powrócił jego przyrodni brat, Dżafar, który stał się potężnym czarownikiem. Dawny służący zagroził sułtanowi, że go zabije, a gdy zauważył Mirzę potajemnie podsłuchującego jego rozmowę z ojcem, wyzwał go do walki. Wystraszony książę próbował uciec, ale został zabity za pomocą magii Dżafara. Sułtan, mimo tchórzostwa syna, żałował jego śmierci. To bardzo zdenerwowało Dżafara, który stwierdził, że mimo iż nie jest księciem, zrobiłby dla niego wszystko.[1]

Rodzina Edytuj

Ulima †

Sułtan †

nieznana kobieta

DżafarMirza †

Przypisy:

  • Stałe linie oznaczają więzy krwi w relacji rodzic-dziecko
  • † oznacza, że postać nie żyje
  • Sułtan nigdy nie ożenił się z Ulimą

Występy Edytuj

Once Upon a Time in Wonderland Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Imię "Mirza" ma perskie korzenie i oznacza księcia.
  • Mirza nosi strój podobny do stroju noszonego przez księcia Aladyna z filmu Disneya.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Jane Espenson (scenariusz) & Ciaran Donnelly (reżyseria). (5 grudnia 2013). "Bad Blood". Once Upon a Time in Wonderland. Odcinek 7.