FANDOM

Mgiełka to postać pojawiająca się w serialu Once Upon a Time in Wonderland. Debiutuje w odcinku Trust Me.

W jej rolę wciela się Jordana Largy.

Historia Edytuj

Jakiś czas temu, Mgiełka była w związku z Waletem Kier, Willem. Wróżka była w nim zakochana, lecz ten złamał jej serce, gdyż prawdopodobnie nie czuł tego, co ona. Para postanowiła zostać przyjaciółmi.[1]

Po pierwszej klątwie Edytuj

W Krainie Czarów, Mgiełka działa jako przewodniczka, pomagając ludziom w przedostawaniu się na drugą stronę jeziora, kiedy ci przywołają ją klaskaniem dłońmi. Jednym z jej klientów jej Alicja i towarzyszący jej Will, którzy próbują dostać się na Zmimszałe Łąki, aby zdobyć flakon Cyrusa. Po przekształceniu się do ludzkich rozmiarów, Mgiełka przedstawia się Alicji, ale natychmiast przestaje mówić, widząc u jej boku Waleta. Wróżka kilka razy uderza go w twarz, twierdzi też, że mężczyzna ma czelność pojawiać się w Krainie Czarów po tym, co zrobił. Alicja wstrzymuje kłótnię dawnych kochanków i pyta, czy Mgiełka może pomóc im w przekroczeniu jeziora. Mimo niechęci do Willa, wróżka zgadza się, po czym zmniejsza się i za pomocą magii unosi klientów w powietrze. Podczas lotu, Walet kieruje w stronę Mgiełki nieprzyzwoite komentarze, przez co ta celowo wrzuca go do wody. Wiedząc, że chłopak nie potrafi pływać, Alicja wskakuje do jeziora, aby pomóc przyjacielowi.[1]

Kiedy Alicja i Will przypływają do brzegu, przylatuje Mgiełka i grozi Waletowi wydaniem go Gąsienicy, wobec której ma ogromny dług. Chłopak serdecznie przeprasza wróżkę za wszystko, co nastąpiło między nimi. Ponadto, prosi ją, by nie obwiniała Alicji. Poruszona jego szczerością, Mgiełka pozwala im odejść.[1]

Magiczne umiejętności Edytuj

Występy Edytuj

Once Upon a Time in Wonderland Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Mgiełka oparta jest na postaci z franczyzy Wróżki Disneya o tym samym imieniu.
  • Mgiełka pojawia się na karcie tytułowej odcinka Trust Me (zobacz zdjęcie
    Wx02 Title card
    ).
  • Podczas castingów Mgiełka została opisana jako "piękna 20-paroletnia Azjatka szukająca zemsty".[2]
  • Opaska na włosy Mgiełki została zaprojektowana i zrobiona przez kanadyjską firmę Medicina Designs.[3]

Przypisy Edytuj