FANDOM

Real-world
Nie znałaś naszej matki. Ja ją znałam, ale cierpiałyśmy obie.
"Matka" to dwudziesty pierwszy odcinek czwartego sezonu serialu Dawno, dawno temu. Jego premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 3 maja 2015 roku na kanale ABC, a w Polsce 17 maja 2015 roku na kanale FOX Polska.

Opis Edytuj

Emma powraca do Storybrooke, by ponownie połączyć Lily z Czarownicą, podczas gdy Regina i Robin starają się poradzić sobie z konsekwencjami ciąży Zeleny. Gdy zdrowie Golda zaczyna się pogarszać, Isaac zwraca się do nowego sojusznika o pomoc w zdobyciu magicznego atramentu, który potrzebny mu jest do napisania historii od nowa. W retrospekcji z Krainy Baśni, Cora powraca z Krainy Czarów, by błagać Reginę o wybaczenie w rocznicę zamordowania Daniela. Cora poprzysięga pomóc córce w znalezieniu prawdziwej miłości, ale Regina pozostaje podejrzliwa co do intencji swojej matki.

Streszczenie Edytuj

Obsada Edytuj

W rolach głównych
Gościnnie
Niewymienieni
  • Beverley Elliott jako Babcia
  • Nieznany mężczyzna jako Floyd
  • Peter Marcin jako Wódz
  • Chad Cosgrove jako woźnica
  • Joe Dodds jako foryś #1
  • Jim Finkbeiner jako foryś #2

Usunięte sceny Edytuj

"Wszystko się ułoży" (scena nr 8)
Po powrocie z Nowego Jorku do Storybrooke, Regina jest mile widziana przez Henry'ego, podczas gdy David wyciąga Zelenę z samochodu. Robin Hood martwi się o to, że Zła Czarownica może posługiwać się magią, ale Regina zapewnia go, że zaczarowane bransolety blokują jej moce. W pobliżu, Emma wita się z Hakiem, a Czarownica oświadcza, że razem z Lily udają się do restauracji. Zanim matka z córką odchodzą, Emma zabiera przyjaciółkę na stronę i grozi, że użyje przeciwko niej magii, jeśli skrzywdzi Davida i Mary Margaret. Regina następnie wysyła Robin Hooda, aby zabrał z jej biura eliksir zapomnienia, żeby usunąć Rolandowi wspomnienia o fałszywej Marion. David postanawia zabrać Zelenę na posterunek, ale Regina zabiera ją gdzieś indziej. Gdy wszyscy się rozchodzą, Robin Hood twierdzi, że wszystko się ułoży, lecz Regina odpowiada, że są rzeczy z nią związane, o których nie ma pojęcia.

Ciekawostki Edytuj

  • Karta tytułowa przedstawia Lily Page w smoczej formie (zobacz zdjęcie
    4x21 Title card
    ).
  • Emilie de Ravin miała pierwotnie pojawić się w odcinku, ale sceny z jej udziałem zostały wycięte. Mimo to jest obecna na oficjalnym zdjęciu promocyjnym odcinka.
  • Kylee Bush, która grała narzeczoną pana młodego, jest jedną ze studentek Michaela Colemana.
  • Córka Beverley Elliott, Sally, a także jej przyjaciółka Freya pojawiają się w tle w czasie sceny w restauracji.
  • Nazwisko Beverley Elliott nie zostało wspomniane w napisach końcowych, mimo że pojawia się w tle w czasie sceny w restauracji.
  • Na horyzoncie, który podziwiają Emma i Hak, zauważyć można białego łabędzia.
  • Tytuł odcinka został wymyślony przez Edwarda Kitsisa.[1]
  • Pierwszą sceną odcinka miała być scena z Reginą i Robin Hoodem w barze, ale stwierdzono, że scena ze Złą Królową będzie o wiele bardziej ekscytująca.
  • Początkowo scena z powrotu do Storybrooke miała rozgrywać się na granicy miasta.
  • Początkowo scena z udziałem Reginy i Autora miała rozgrywać się na zapleczu lodziarni Any Given Sundae.
  • W mieszkaniu Mary Margaret można dostrzec mały posążek przedstawiający Bambiego.

Wpadki Edytuj

  • Tytuł tego odcinka został oficjalnie potwierdzony przez Adama Horowitza na jego koncie na Twitterze 4 marca 2015 roku.[2]
  • Bar, w którym Regina i Robin siedzą na początku odcinka, miał być tym samym barem, w którym Emma i Neal przebywali w odcinku Manhattan. Ze względu na to, że nie uzyskano zgody na nagrywanie w tym barze, scena ta została nagrana w innym, który został odpowiednio wystrojony.[1]
  • Scena, w której Lily jako smok atakuje Mary Margaret i Davida, została nakręcona w North 40 Park Reserve w Delcie.[3]

Ankieta Edytuj

Jak oceniasz odcinek 4x21: "Matka"?
 
0
 
0
 
0
 
0
 
1

Oddanych głosów: 1

Wideo Edytuj

Zobacz też Edytuj

LISTA ODCINKÓW SEZONU 4

SP. "Storybrooke Has Frozen Over"
1. "Opowieść o dwóch siostrach"
2. "Śnieżyca"
3. "Wyboista droga"
4. "Uczeń Czarnoksiężnika"
5. "Zbite szkło"
6. "Sprawy rodzinne"
7. "Królowa Śniegu"
8. "Roztrzaskane lustro, część 1"

9. "Roztrzaskane lustro, część 2"
10. "Upadek"
11. "Zaburzone widzenie"
12. "Bohaterowie i złoczyńcy"
SP. "Secrets of Storybrooke"
13. "Ciemność na skraju miasta"
14. "Bez wybaczenia"
15. "Wejście smoka"
16. "Biedna, nieszczęsna dusza"

17. "Najlepiej ułożone plany"
18. "Złote serce"
19. "Współczucie dla de Vil"
20. "Lily"
21. "Matka"
22. "Operacja Mangusta, część 1"
23. "Operacja Mangusta, część 2"

Przypisy Edytuj