FANDOM

Marcowy Zając to postać pojawiająca się w powieści graficznej Out of the Past.

Historia Edytuj

Marcowy Zając mieszkał w Krainie Czarów, prowadząc bogato ekstrawagancki styl życia. Posiadał duży dom i ogród chronione przez strażników, a także często organizował sobie popołudniowe herbatki. Podobno bardziej szalony niż Czerwona Królowa, Marcowy Zając dbał o swoją reputację jako myśliwy niewinnych stworzeń. W czasie jednego z polować złapał zające i wykonał z ich uszu kapelusz.[1]

Pewnego dnia Marcowy Zając przyłapał Jeffersona, który próbował włamać się do jego domu, by ukraść Zegar Wieczności mogący manipulować czasem, i znokautował go. Po zabraniu mu magicznego kapelusza przywiązał go do krzesła przy stole. Korzystając z zegara, Marcowy Zając nieustannie przewijał czas, aby popołudniowa herbatka nigdy się nie kończyła, tym samym zmuszał go do dotrzymania mu towarzystwa. Wreszcie, znudzony herbatą, mężczyzna zdecydował udać się na polowanie, a podczas jego nieobecności jego więzień został uwolniony przez Priscillę. Gdy Marcowy Zając zauważył zniknięcie Jeffersona, on i jego strażnicy rozpoczęli przeszukiwania domu tuż po tym, jak Jefferson odzyskał swój kapelusz z biblioteki. Nie mogąc uciec, para uciekła na górę, do pokoju, w którym przechowywana była herbata, gdzie Priscilla została śmiertelnie ranna strzałą jednego ze strażników. Rozwścieczony Marcowy Zając kazał swoim ludziom wyważyć drzwi, ale Jeffersonowi udało się uciec za pomocą kapelusza, zostawiając martwą żonę.[1]

Występy Edytuj

Powieści graficzne Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Marcowy Zając oparty jest na postaci o tym samym imieniu z powieści Alicja w Krainie Czarów Lewisa Carrolla.
  • Marcowy Zając zawdzięcza swoje imię kapeluszowi z uszu wszystkich zajęcy, które upolował.[1]

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Kalinda Vazquez, Corinna Bechko (scenariusz). (1 kwietnia 2015). "Out of the Past". Powieść graficzna nr 2.