FANDOM

Skalne trolle. Wymazują wspomnienia. Padłaś ich ofiarą.

Magia pamięci skalnych trolli to rodzaj magii pojawiający się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Wyboista droga czwartego sezonu.

Wykorzystanie Edytuj

Magia pamięci jest głównie praktykowana przez skalne trolle mieszkające w Arendelle, lecz mogą się jej nauczyć i używać ją inni, jak na przykład Ingrid. Dzięki niej można usuwać, przechowywać i zwracać wspomnienia innym ludziom za pomocą magicznych fioletowych kamieni.[2][3]

Praktykujący Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Kamienie, które wykorzystywała Ingrid do kradzieży i zwracania wspomnień, to ametysty, które - jak się mówi - pomagają ludziom cierpiącym z powodu wadliwej pamięci.
  • Według książki, którą czytała Belle, skalne trolle to istoty, które są uważane za groźnych telepatów. Mówi się, że umiejętnie wykorzystują subtelne akty perswazji, aby manipulować wolą innych. Mogą rzucać potężne zaklęcia - w szczególności czary używane do wyrywania serc czy manipulowania umysłem. Robią to za pomocą kryształów w swoim ciele, które emanują magiczne częstotliwości.[2]

Zobacz też Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. David H. Goodman, Jerome Schwartz (scenariusz) & Morgan Beggs (reżyseria). (12 października 2014). "Wyboista droga". Dawno, dawno temu. Sezon 4. Odcinek 3.
  2. 2,0 2,1 Kalinda Vazquez, Andrew Chambliss (scenariusz) & Mario Van Peebles (reżyseria). (2 listopada 2014). "Sprawy rodzinne". Dawno, dawno temu. Sezon 4. Odcinek 6.
  3. David H. Goodman, Jerome Schwartz (scenariusz) & Ralph Hemecker (reżyseria). (16 listopada 2014). "Roztrzaskane lustro, część 2". Dawno, dawno temu. Sezon 4. Odcinek 9.