FANDOM

„Byłaś gotowa zrzec się korony i oddać życie dla dobra królestwa. Znałem tylko jedną osobę gotową na takie poświęcenie - twojego ojca. Jeśli ty nie jesteś godna przewodzić klanom, nikt inny nie jest.”
— Lord Macintosh do Meridy.[1]

Lord Macintosh to postać pojawiająca się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Niedźwiedź i łuk piątego sezonu.

W jego rolę wciela się Paul Telfer.

Historia Edytuj

Po pierwszej klątwie Edytuj

Lord Macintosh, jak również pozostali członkowie klanów, był obecny, kiedy król Fergus i Merida dotarli do obozu, w którym klany czekały na przybycie najeźdźców z południa. Kiedy któryś z mężczyzn szydził za plecami jego córki, Fergus zwrócił się do nich i zagroził im. Wówczas Lord Macintosh i pozostali udawali niewinnych. Później mężczyzna, razem z Lordem Dingwallem i Lordem MacGuffinem dokuczali Meridzie, kiedy ta trenowała z Mulan. Macintosh był obecny podczas bitwy z południowymi najeźdźcami, w której zginął król Fergus.[1]

Po śmierci Fergusa, Merida została powoływana na następną w kolejce do tronu DunBroch. Klany, nie chcąc, aby ich ziemią władała kobieta, zwróciły się przeciwko dziewczynie, twierdząc, że nie potrafi rządzić skoro nie udało jej się uratować ojca. Lord Macintosh razem z MacGuffinem i Dingwallem zażądali, aby poślubiła jednego z nich, by stała się królową, lecz ona odmówiła. W konsekwencji klany wygnały królową Elinor i porwały braci Meridy, aby kobieta zrezygnowała z roszczeń do tronu, w przeciwnym razie chłopcy zostaną straceni.[2][3]

Przed trzecią klątwą Edytuj

5x06 Lords with bows.png

Lord Macintosh, Lord Dingwall i Lord MacGuffin przygotowują się do stracenia braci Meridy.

Po kilku miesiącach przywódcy klanów zdecydowali się zabić braci Meridy. W tym celu każdego z chłopców przywiązano do drewnianego pala. Lord Macintosh ogłosił ludziom, że jako pokutę za odmówienie mu swojej ręki Merida będzie cierpieć z powodu utraty braci. Chwilę przed egzekucją pojawiła się Merida w towarzystwie Belle. Kobieta wypiła eliksir i zagroziła, że zamieni się w niedźwiedzia i zabije ich wszystkich, ale kiedy nic się nie stało, klany wyśmiały ją. Kiedy lordowie wystrzelili z łuku strzały w kierunku chłopców, Merida zrobiła to samo. Jej strzała przepiła strzały mężczyzn, dzięki czemu uratowała swoich braci. Widząc w jej bohaterskim akcie potęgę, lordowie klanów przyrzekli jej wierność i uznali ją za prawowitą władczynię DunBroch.[3]

5x09 Lord Macintosh coronation.png

Lord Macintosh podczas koronacji Meridy.

Lord Macintosh był obecny na koronacji Meridy, w czasie której niósł koronę. Uroczystość została przerwana przez przybycie Wiedźmy, która zagroziła przemienieniem każdego mieszkańca królestwa w niedźwiedzia, jeżeli nie odzyska zaczarowanego hełmu podarowanego przed śmiercią królowi Fergusowi. Merida przysięgła klanom, że odnajdzie rzeczony przedmiot, lecz kiedy odkryła jego magiczne zdolności i straciła wiarę w swojego ojca, zrezygnowała z poszukiwań i obiecała Macintoshowi, że jeżeli znajdzie hełm, przekaże mu koronę. Później Macintosh pojawił się z małą armią, aby pomóc Meridzie, Mulan i Ruby pokonać króla Artura i Zelenę, grożąc strzeleniem do nich, jeśli nie oddadzą hełmu. Jednakże Zelena użyła magii, by teleportować siebie i Artura z powrotem do Camelotu. Kiedy Merida spytała klany, dlaczego nadal chcą ją jako królową, Lord Macintosh odpowiedział jej, że ona, jak jej ojciec, była skłonna do rezygnacji z korony dla dobra królestwa, udowadniając, że jest prawowitą władczynią, po czym pokłonił się jej. Następnie wziął udział w drugiej koronacji Meridy.[1]

Występy Edytuj

Dawno, dawno temu Edytuj

Sezon 5 Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Lord Macintosh oparty jest na postaci Młodego Macintosha z filmu Merida waleczna wytwórni Disney/Pixar.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Andrew Chambliss (scenariusz) & Geofrey Hildrew (reżyseria). (15 listopada 2015). "Król Niedźwiedź". Dawno, dawno temu. Sezon 5. Odcinek 9.
  2. Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Ron Underwood (reżyseria). (27 września 2015). "Mroczna Emma". Dawno, dawno temu. Sezon 5. Odcinek 1.
  3. 3,0 3,1 Andrew Chambliss, Tze Chun (scenariusz) & Ralph Hemecker (reżyseria). (1 listopada 2015). "Niedźwiedź i łuk". Dawno, dawno temu. Sezon 5. Odcinek 6.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki