FANDOM

Szablon:Ikony

Potrafię rozpoznać dziecko księżyca.
"Księżycowe dziecko" to siódmy odcinek drugiego sezonu serialu Dawno, dawno temu. Jego premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 11 listopada 2012 roku na kanale ABC, a w Polsce 13 stycznia 2013 roku na kanale FOX Polska.

Opis Edytuj

Strach Ruby, że ponownie przemieni się w wilka podczas pierwszej wolnej od klątwy pełni księżyca w Storybrooke, potwierdza się, gdy jeden z mieszkańców miasteczka zostaje brutalnie zamordowany, a Ruby staje się główną podejrzaną. Spencer, czyli król George, grozi, że zdemaskuje Davida jako pasterza, a nie księcia, który nie ma kwalifikacji, żeby pełnić funkcję szeryfa miasteczka. Leroy przypadkiem trafia na pewien skarb w kopalni Storybrooke, który może pomóc w sprowadzeniu Mary Margaret i Emmy z powrotem do naszego świata. Tymczasem w byłej Krainie Baśni, Czerwony Kapturek znajduje bratnią duszę w postaci Anity, charyzmatycznej i tajemniczej przywódczyni stada ludzi, którzy tak jak ona, okazują się być wilkami.

Streszczenie Edytuj

Przeszłość postaci Edytuj

Śnieżka i Czerwony Kapturek uciekają przez las przed żołnierzami Złej Królowej, po chwili pościgu kobietom udaje się ukryć. W pewnym momencie Kapturek zauważa, że jej peleryna jest rozdarta, przerażona dziewczyna w obawie o życie przyjaciółki prosi Śnieżkę, aby zgodziła się rozdzielić. Królewna niechętnie akceptuje prośbę i Kapturek odchodzi. Całą sytuację widzi ukryty za drzewami tajemniczy mężczyzna, którego oczy zmieniają kolor na jasnożółty, gdy widzi oddalającą się w las Ruby.

2x07 Quinn Red

Czerwony Kapturek spotyka Quinna.

Przyjaciółka Śnieżki budzi się nazajutrz w lesie nad rzeką i dostrzega, że mimo uszkodzenia, peleryna chroni ją przed zmianą w wilka. Gdy dziewczyna idzie napić się wody, ktoś kradnie jej czerwoną narzutę i ucieka, Kapturek rusza w pogoń za złodziejem. Po chwili mężczyzna zatrzymuje się i przy pomocy płonącej pochodni chce spalić pelerynę, przerażona dziewczyna prosi, żeby tego nie robił. Złodziej wyjawia, że nazywa się Quinn i również jest wilkiem, mężczyzna mówi, iż potrafi kontrolować ukryte w nim zwierzę i proponuje dziewczynie naukę tej umiejętności. Kapturek zgadza się i Quinn prowadzi ją do starego zamku, który zapadł się pod ziemię. Owe miejsce to kryjówka wilków.

Przywódczynią stada jest kobieta imieniem Anita, okazuje się, że to matka Kapturka, która szuka córki już od dawna. Według liderki, została ona porwana jako dziecko przez jej matkę - wdowę Lucas - ponieważ kobieta nie chciała, aby Kapturek dowiedziała się o tym, kim naprawdę jest. Anita wyjaśnia córce, że wiele wilków tłumi swoją naturę, bo nie potrafi jej kontrolować. Po chwili rozmowy Kapturek godzi się na naukę kontroli. Matka tłumacza córce, że - aby panować nad swoją drugą naturą - trzeba ją zaakceptować. W nocy cała wataha wyrusza w las, aby pobiegać pod postacią wilka. Nazajutrz Kapturek budzi się i wyjawia, że pamięta wszystko, co działo się w nocy (wcześniej nie pamiętała).

Kolejnego dnia wataha śpi w kryjówce, nagle budzą ich czyjeś kroki. Quinn natychmiast zrywa się na równe nogi i wyjaśnia Kapturkowi, że to myśliwi. Okazuje się, iż mężczyzna pomylił się, ponieważ przybyszem jest Śnieżka, która znalazła schronienie wilków, idąc po śladach Kapturka. Dziewczyna wyjawia królewnie całą prawdę o ludziach w kryjówce, swojej matce, kłamstwach babci oraz pragnieniu pozostania ze stadem. Śnieżka przytula Kapturka w geście pożegnania, wtedy strzała niewiadomego pochodzenia przebija pierś stojącego obok Quinna. Po chwili do kryjówki wchodzą żołnierze królowej, którzy znaleźli to miejsce, śledząc Śnieżkę. Watasze udaje się pokonać nieprzyjaciół, ale Quinn umiera.

2x07 Anita grave

Czerwony Kapturek i Śnieżka nad grobem Anity.

Anita za całe zajście obwinia królewnę oraz nakazuje związać dziewczynę. Matka Kapturka oświadcza, że zamierza zjeść Śnieżkę. Nakazuje córce, żeby udowodniła, iż jest wilkiem i zabiła przyjaciółkę. Ta nie zgadza się, więc Anita pod postacią wilka sama postanawia uśmiercić zniewoloną księżniczkę. Kapturek również przybiera postać drapieżnika i rzuca się matkę. Anita ląduje prosto na wystającym z podłogi szpikulcu, nabijając się na niego. Matka Kapturka umiera. Śnieżce udaje się uwolnić i narzucić leżącą nieopodal pelerynę na przyjaciółkę, która natychmiast przybiera ludzką postać.

Następnie widzimy Kapturka i Śnieżkę nad grobem Anity. Kobiety postawiają poszukać dla siebie schronienia.

Storybrooke Edytuj

Krasnoludki szukający diamentów na czarodziejski pył w kopalni postanawiają zrobić sobie przerwę w pracy. Na propozycję nie zgadza się Leroy, który bardzo mocno zaczyna uderzać w ścianę kopalni, dzięki czemu wpada do ukrytego tunelu, w którym znajdują się magiczne diamenty. Na miejsce przybywają David, Henry i matka przełożona, która nakazuje księciu pilnowanie kapelusza Jeffersona jak oka w głowie, ponieważ gdy tylko zmielą diamenty na magiczny pył, będzie potrzebny, aby sprowadzić Emmę i Mary Margaret do Storybrooke.

Po jakimś czasie widzimy szczęśliwych mieszkańców miasta, świętujących w barze Babci. Do Ruby podchodzi mężczyzna, który przedstawia się jako Gus i mówi, że w Zaczarowanym Lesie był myszą w domu Kopciuszka. W Storybrooke nazywa się Billy. Mężczyzna proponuje Kapturkowi drinka, dziewczyna odmawia, ale nie potrafi wyjaśnić dlaczego. Wtedy z opresji ratuje ją Belle tłumacząc, że dziewczyny już umówiły się na babski wieczór.

2x07 David Spencer

Albert Spencer rozmawia z Davidem.

Tymczasem Henry siedzi przy jednym ze stolików i pije kawę, podchodzi do niego David, który jest zdziwiony, gdy widzi napój spożywany przez wnuka. Książę pyta Henry'ego, czy to przez nocne koszmary. Chłopiec wyjaśnia, że boi się iść spać. David zapewnia go, że będzie czuwał, gdy chłopiec zaśnie i proponuje mu kakao zamiast kawy. Henry wstaje od stołu, aby kupić polecany napój. Wtedy do Davida dosiada się Albert Spencer i mówi mu, że książę tak naprawdę jest tylko pastuchem i nie nadaje się na przywódcę.

Babcia i Ruby przygotowują klatkę dla Kapturka, podchodzi do nich David. Ruby wyjaśnia księciu, że dzisiaj jest pierwsza pełnia od zdjęcia klątwy, więc ona nie wie, czy pamięta, jak kontrolować wilka. Kobieta obawia się, że kogoś spotka taki los jak Petera, dlatego chce się zamknąć w klatce na noc. Dodatkowo zgubiła gdzieś pelerynę. Babcia zamyka wnuczkę w klatce. Nazajutrz staruszka odkrywa, że Kapturek wydostała się z "więzienia". Drzwi klatki są wyważone.

Henry śpi, w swoim koszmarze znów znajduje się w Otchłani, gdzie widzi dziewczynę - Aurorę. Próbuje się z nią komunikować, jednak bezskutecznie. Ze snu budzi go Regina. Kobieta dostrzega poparzenie na dłoni syna.

David i babcia znajdują Ruby śpiącą w lesie. Przerażona dziewczyna oświadcza, że nic nie pamięta z poprzedniej nocy. Kapturek boi się, że kogoś skrzywdziła. Nagle do Davida dzwoni telefon, okazuje się, iż ktoś źle zaparkował samochód. Cała trójka udaje się na miejsce, gdzie znajdują przepołowione ciało Billy'ego (nogi znajdują się w kontenerze, a tułów pod samochodem). Przerażona Ruby jest pewna, że to ona go zabiła.

2x07 Necklace

Henry otrzymuje naszyjnik ochronny od pana Golda.

Regina prosi o pomoc pana Golda, pokazuje mu poparzenia Henry'ego. Mroczny wyjaśnia, że na czas klątwy snu dusza przenosi się w Otchłań - jest to świat pomiędzy życiem a śmiercią. Ofiary, nawet po wybudzeniu, potrafią odnaleźć drogę do tego miejsca. Rumpelsztyk daje Henry'emu wisiorek, dzięki któremu będzie mógł kontrolować swoje poczynania podczas pobytu w Otchłani.

Ruby chce, żeby David zamknął ją w więzieniu, dziewczyna ma nadzieję, że to powstrzyma ją przed zabiciem jeszcze kogoś. Książę, mimo pewności, że Ruby jest niewinna, zgadza się. Na posterunku Kapturek zostaje umieszczona w celi, po chwili przychodzi Albert Spencer i jest pewny, że to wilk zabił Billy'ego. Mężczyzna domaga się sprawiedliwości, uważając, że David jest stronniczy jako przyjaciel Ruby, przez co naraża bezpieczeństwo mieszkańców.

Po jakimś czasie, gdy posterunek jest zamknięty, a dwuskrzydłowe drzwi spięte łańcuchem, Spencer przemawia przed budynkiem do zgromadzonego tłumu, zamierzając zabić Ruby. Albert przecina zabezpieczenie drzwi i wchodzi do środka. Okazuje się, że Kapturka nie ma w celi. David postawił przenieść Ruby do biblioteki i tam ją skuć łańcuchami. Na miejscu jest również Belle, dziewczyna wyjaśnia, że zamierza zostać z Kapturkiem na noc, ponieważ wierzy w jej niewinność i ma do niej zaufanie. Ruby, nie chcąc ryzykować życia przyjaciółki, przykuwa ją kajdankami do łańcucha i wychodzi.

2x07 Spencer gun

Spencer postanawia zabić wilka.

Tymczasem David i babcia z pomocą węchu babci Kapturka odnajdują pelerynę Ruby w aucie Alberta, okazuje się, że dziewczyna została wrobiona w morderstwo. Nagle rozlega się wycie wilka. Widzimy tłum mieszkańców z pochodniami idący na "bestię". Wilk chowa się w bocznej uliczce za kontenerami, Spencer wyciąga pistolet, chcąc zastrzelić Ruby. Babci w porę udaje się powstrzymać Alberta dzięki strzale z kuszy. David, aby udowodnić mieszkańcom, że Kapturek jest nieszkodliwa i godna zaufania, powoli podchodzi do niej. W rękach trzyma pelerynę. Mimo widocznego strachu, udaje mu się zbliżyć do wilka na tyle, żeby zarzucić pelerynę. Ruby przybiera ludzką postać.

David wyjaśnia mieszkańcom, że dziewczyna została wrobiona przez Alberta. Tymczasem okazuje się, że Spencer uciekł. Książę dzięki wyostrzonym zmysłom Ruby szybko odnajduje go. Mężczyzna stoi nad ogniskiem, po chwili rozmowy okazuje się, iż ukradł kapelusz Jeffersona. Mężczyzna w geście zemsty wrzuca magiczny przedmiot do ognia. Zdenerwowany David mierzy do niego z pistoletu, jednak od strzału odwodzi do Ruby.

W mieszkaniu Mary Margaret Ruby zapewnia Davida, że znajdzie inny sposób, żeby sprowadzić żonę i córkę. Kobieta prosi księcia, że poszedł do biblioteki i rozkuł Belle, mężczyzna zgadza się. Kapturek postanawia iść pobiegać pod postacią wilka.

Zaczarowany Las Edytuj

2x07 Inferno

Aurora w Otchłani.

Mary Margaret siedzi w nocy na skarpie i rozmyśla, po chwili podchodzi do niej Emma i mówi, że Mulan podejrzewa, gdzie schowała się Cora. Mary Margaret i Wybawicielka udają się do namiotu wojowniczki. Tymczasem Aurora śpi, w swoim koszmarze znów znajduje się w Otchłani, ale tym razem wyraźnie widzi chłopca również tam przebywającego, którym jest Henry. Synowi Emmy udaje się zapanować nad płomieniami w czerwonym pokoju i mówi, żeby księżniczka przestała się bać. Po chwili Aurora budzi się z krzykiem, natychmiast przybiegają do niej Emma i Śnieżka i uspokajają dziewczynę. Księżniczka mówi, że w śnie widziała chłopca, który przedstawił się jako Henry.

Obsada Edytuj

W rolach głównych
Gościnnie
Niewymienieni
  • Nieznany mężczyzna jako Floyd

Ciekawostki Edytuj

Ankieta Edytuj

Jak oceniasz odcinek 2x07: "Księżycowe dziecko"?
 
0
 
0
 
0
 
0
 
1

Oddanych głosów: 1

Wideo Edytuj

Zobacz też Edytuj

LISTA ODCINKÓW SEZONU 2

SP. "Magic is Coming"
1. "Klątwa zdjęta"
2. "Łączą nas dwa światy"
3. "Pani Jeziora"
4. "Krokodyl"
5. "Doktor"
6. "Tallahassee"
7. "Księżycowe dziecko"

8. "W otchłani"
9. "Królowa Kier"
10. "Podstęp ze świerszczem"
11. "Obcy"
12. "W imię brata"
13. "Mały"
14. "Manhattan"
15. "Królowa nie żyje"

16. "Córka młynarza"
17. "Witajcie w Storybrooke"
18. "Odważny, prawdomówny i bezinteresowny"
SP. "The Price of Magic"
19. "Lacey"
20. "Zła Królowa"
21. "Druga gwiazda na prawo"
22. "I prosto, aż do poranka"

Przypisy Edytuj