FANDOM

„Ludzie zasługują na prawdę. Całe Arendelle pozna wasz sekret. Gdy poddani dowiedzą się, jak niebezpieczna jest twoja siostra, zamkną ją i wyrzucą klucz. [...] Potwory tylko na to zasługują.”
— Książę Weselton do Helgi.[1]

Książę Weselton to postać pojawiająca się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Królowa Śniegu czwartego sezonu.

W jego rolę wciela się Jonathan Runyon.

Historia Edytuj

Książę Weselton odwiedził Arendelle z okazji uroczystości siedemdziesiątych urodzin króla Haralda. Podczas przyjęcia jego uwagę przykuła Helga, jedna z trzech księżniczek Arendelle. Kobieta przedstawiła go do ojcu, a potem razem z nim zatańczyła. Później, podczas poszukiwań Helgi, mężczyzna spotkał w królewskim ogrodzie Ingrid, dziedziczkę tronu. Zauroczony jej pięknem zaczął ją nachalnie adorować, przez co kobieta odrzuciła go w panice swoją lodową mocą. Podczas gdy on leżał na ziemi, przybyła niczego niepodejrzewająca Helga. Aby ukryć swoją niewierność, książę wyjaśnił Heldze, że ​​Ingrid próbowała go pocałować i potraktowała go magią, kiedy ten ją odrzucił. Kobieta jednak nie uwierzyła w jego kłamstwa i stanęła po stronie siostry. Rozwścieczony książę zagroził wyjawieniem wszystkim w Arendelle prawdy o tym, że ich przyszła królowa jest potworem. Ingrid, rozgniewana jego słowami, zaatakowała go, lecz mężczyzna użył Helgi jako tarczy, po czym uciekł. Później jego wspomnienia dotyczące tego incydentu oraz istnienia Helgi i Ingrid zostały wymazane przez Bazaltara na prośbę Gerdy, jedynej pozostałej księżniczki i następczyni tronu po tym, jak Ingrid została uwięziona przez w magicznej urnie.[1]

Występy Edytuj

Dawno, dawno temu Edytuj

Sezon 4 Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Książę Weselton oparty jest na postaci Arcyksięcia von Szwądękaunta z filmu Kraina lodu Disneya.
  • Jest opisywany jako "pompatyczny książę, który pod płaszczykiem zaufania kryje arogancję i nie jest nikim więcej niż tchórzem gotowym uciec przed konfliktem".[2]

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki