FANDOM

Krwiożercze skarabeusze. Silniejsza od ich jadu jest tylko ich żądza krwi.

Krwiożerczy skarabeusz to stworzenie pojawiające się w serialach Dawno, dawno temu oraz Once Upon a Time in Wonderland. Debiutuje w odcinku Trust Me.

Charakterystyka Edytuj

Krwiożerczy skarabeusz to insekt o czerwonym zabarwieniu. Niewiele wiadomo na temat jego mocy i umiejętności. Jest bardzo jadowity, jednakże silniejsza od jego jadu jest jego żądza krwi. Stworzenia te żyją w gromadach, dzięki czemu są niezwykle niebezpieczne. Dzięki temu bardzo często są stosowane jako magiczne przeszkody lub zabezpieczenia pewnych miejsc. Potrafią kopać w ziemi.[1][2]

Historia Edytuj

Aby zdobyć Mroczną Klątwę znajdującą się na Łysej Górze, Rumpelsztyk wysłał zaproszenia do Cruelli de Mon i Ursuli, prosząc ich o spotkanie w Zakazanej Twierdzy. Mroczny wiedział bowiem, że samemu nie uda mu się pokonać zabezpieczeń broniących klątwę oraz Czarnoboga. Na miejscu kobiety spotkały Czarownicę, która wściekła się, że obcy są w jej zamku. Kiedy Rumpelsztyk ujawnił się jako nadawca zaproszenia, zaproponował kobietom szczęśliwe zakończenia w zamian za zdobycie klątwy. Wiedźmy przystały na jego propozycję i razem z nim wyruszyły na Łysą Górę. Pierwszą przeszkodą do zdobycia klątwy okazały się krwiożercze skarabeusze strzegące wejścia. Używając perswazji, Cruella była w stanie uczynić stworzenia bezbronnymi i odblokować przejście, dzięki czemu mogli udać się dalej.[1]

Po pierwszej klątwie Edytuj

Kiedy Dżafar przyleciał na swoim latającym dywanie pod drzewo Tum Tum w poszukiwaniu flakonu Cyrusa, wezwał krwiożercze skarabeusze, aby pomogły mu w szukaniu przedmiotu. Jednakże eksploracja zakończyła się niepowodzeniem, gdyż Alicja skłamała o miejscu ukrycia flakonu. Wściekły Dżafar wrócił do swojej kryjówki z pustymi rękami.[2]

Ciekawostki Edytuj

  • Krwiożercze skarabeusze są uznawane za jedną z wielu śmiercionośnych magicznych przeszkód.[1]
  • Według Rumpelsztyka silniejsza od ich jadu jest tylko ich żądza krwi.[1]

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Jon Amiel (reżyseria). (1 marca 2015). "Ciemność na skraju miasta". Dawno, dawno temu. Sezon 4. Odcinek 13.
  2. 2,0 2,1 Rina Mimoun (scenariusz) & Romeo Tirone (reżyseria). (17 października 2013). "Trust Me". Once Upon a Time in Wonderland. Odcinek 2.