FANDOM

Ten artykuł dotyczy prawdziwego świata.
25px-Disambig.svg.png Ten artykuł dotyczy odcinka. Jeżeli szukasz krainy, zobacz Świat Bez Magii.
„Jesteśmy w świecie bez magii, ale zamieszam to zmienić. Magia... nadchodzi.”
— Pan Gold.

"Kraina pozbawiona magii" to dwudziesty drugi odcinek pierwszego sezonu serialu Dawno, dawno temu. Jego premiera w Stanach Zjednoczonych odbyła się 13 maja 2012 roku na kanale ABC, a w Polsce 16 września 2012 roku na kanale FOX Polska.

Opis Edytuj

Henry pada ofiarą zaklęcia przeznaczonego dla Emmy, wobec czego Regina i Emma łączą siły we wspólnym poszukiwaniu lekarstwa, które uratuje mu życie. Tymczasem w Krainie Baśni, Książę stara się wyrwać ze szponów Złej Królowej. Aby ocalić Śnieżkę, dobija nawet targu z Rumpelsztykiem. Niestety jest nieświadomy, że na pomoc jest już za późno...

Streszczenie Edytuj

Przeszłość postaci Edytuj

Storybrooke Edytuj

Obsada Edytuj

W rolach głównych
Gościnnie
Niewymienieni

*: Postać pojawia się jedynie w materiałach archiwalnych poprzednich odcinków.

Ciekawostki Edytuj

  • Karta tytułowa przedstawia Mroczną Klątwę (zobacz zdjęcie
    1x22 Title card.jpg
    ).
    • Jest to także pierwsza karta tytułowa z odmienną niż zwykle oprawą muzyczną. Drugą jest ta użyta w odcinku Pieśń w twoim sercu.
  • W plecaku Henry'ego znajduje się komiks Avengers vs. X-Men.
  • Scena, w której Emma rzuca mieczem w serce zmienionej w smoka Czarownicy, wygląda dokładnie tak samo, jak scena z filmu Disneya Śpiąca królewna, w której książę Filip rzuca mieczem w serce zmienionej w smoka Czarownicy.
  • Batonik, który Emma wyciąga z torby Henry'ego to Apollo brand, który często pojawiał się w serialu Zagubieni.
  • Na dłoniach księcia widać krew, która pojawiła się od uderzania kamieniem w drzwi celi.
  • Kiedy Emma idzie tunelem znajdującym się pod wieżą zegarową, po drodze mija szklaną trumnę, w której leżała otruta jabłkiem Śnieżka.
  • W ostatniej scenie wskazówka minutowa zegara zatrzymuje się na 15. W pilocie serialu, Emma przyjechała do Storybrooke o 8:15.
  • W pierwszej wersji scenariusza dym przelatujący przez Storybrooke miał być zielony, a nie fioletowy.
  • Ponieważ twórcy serialu nie chcieli, żeby fani dowiedzieli się, czy klątwa została zdjęta przed emisją odcinka, podczas zdjęć kazali krzyknąć Ginnifer Goodwin i Joshowi Dallasowi jakieś słowa rymujące się ze Snow (Śnieżka) i Charming (Książę). Josh Dallas krzyknął Joe, a Ginnifer Goodwin - Framing.
  • W scenie, w której Jefferson zakrada się do szpitala, żeby uwolnić Belle, na drzwiach jednego z pokoi widać napis S. Glass.
  • W jednej ze scen Czarownica zmienia się w zionącego smokiem ognia tak jak Czarownica z filmu Disneya Śpiąca królewna.
  • Regina nazywa pana Golda pokręconym, małym karłem, jest to nawiązanie do baśni Rumpelsztyk.

Chronologia wydarzeńEdytuj

Powiązania odcinkówEdytuj

WpadkiEdytuj

  • Data na ekranie monitora przy szpitalnym łóżku Henry'ego wskazuje "10 Nov 08" (zobacz zdjęcie
    1x22 Hospital monitor.png
    ), mimo że wydarzenia toczą się w 2011 roku.
  • Kiedy Jefferson wyciąga Belle z celi, blizna znajdująca się na jego szyi znika.
  • W scenie, w której Regina płacze, trzymając w rękach poduszkę Henry'ego, w zależności od ujęcia poduszka pojawia się i znika.

  • Tytuł tego odcinka został oficjalnie potwierdzony przez Adama Horowitza na jego koncie na Twitterze 20 marca 2012 roku.[1]

Ankieta Edytuj

Jak oceniasz odcinek 1x22: "Kraina pozbawiona magii"?
 
0
 
0
 
0
 
0
 
1

Ankieta stworzona dnia lis 4, 2016, o godzinie 19:58.
Oddanych głosów: 1

Wideo Edytuj

Zobacz też Edytuj

LISTA ODCINKÓW SEZONU 1

1. "Pilot"
2. "Co kochasz najbardziej"
3. "Zakochana Śnieżka"
4. "Umowa"
5. "Głos sumienia"
6. "Pasterz"
7. "Serce to samotny myśliwy"
8. "Zrozpaczone dusze"

9. "Biegun północny"
10. "7:15 rano"
11. "Owoc z zatrutego drzewa"
12. "Powierzchowność"
13. "Co przydarzyło się Frederickowi?"
14. "Marzyciel"
15. "Na gorącym uczynku"
16. "Jądro ciemności"

17. "Zaczarowany kapelusz"
18. "Stajenny"
19. "Powrót"
20. "Nieznajomy"
21. "Jabłko jak krew czerwone"
22. "Kraina pozbawiona magii"

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki