FANDOM

Emma Swan: Książki historyczne bazują na historii.
Jefferson: A baśnie na czym? Na wyobraźni? Wyobraźnia też się musi na czymś opierać.”

Kraina Baśni to jeden ze światów pojawiających się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Pilot pierwszego sezonu.

Krainy Edytuj

Kraina Baśni podzielona jest na mniejsze krainy, podobnie jak Świat Bez Magii jest podzielony na kontynenty i regiony. Poniżej znajdują się wszystkie znane krainy Krainy Baśni.

Agrabah Edytuj

Agrabah to kraina pojawiająca się po raz pierwszy w odcinku Trust Me serialu Once Upon a Time in Wonderland. Jest oddzielona od Zaczarowanego Lasu przez pustynię.[2]

Arendelle Edytuj

Arendelle to kraina pojawiająca się po raz pierwszy w odcinku Opowieść o dwóch siostrach czwartego sezonu. Jest oddzielona od Zaczarowanego Lasu przez morze i znajduje się kilka dni drogi od Camelotu.[3]

Camelot Edytuj

Camelot to kraina pojawiająca się po raz pierwszy w powieści graficznej Out of the Past. Znajduje się kilka dni drogi od Zaczarowanego Lasu i Arendelle i jest oddzielona od DunBroch przez Morze Kości Słoniowej.[3]

DunBroch Edytuj

DunBroch to kraina pojawiająca się po raz pierwszy w odcinku Niedźwiedź i łuk piątego sezonu. Jest oddzielona od Camelotu i reszty kontynentu przez Morze Kości Słoniowej.[4]

Zaczarowany Las Edytuj

Zaczarowany Las to kraina pojawiająca się po raz pierwszy w odcinku Pilot pierwszego sezonu. Znajduje się kilka dni drogi od Camelotu, jest oddzielona od Agrabahu przez pustynię, a od Arendelle i DunBroch przez morze.[3]

Miejsca Edytuj

Atlantyda

Atlantyda to miejsce w Krainie Baśni, wspomniane po raz pierwszy w odcinku Diabelskie nasienie piątego sezonu. Niewiele wiadomo o tej lokalizacji. Z tego miejsca pochodzi gatunek węży szczurzych, których jad jest w stanie zabić człowieka w ciągu 24 godzin.

Glowerhaven

Glowerhaven to miejsce w Krainie Baśni, wspomniane po raz pierwszy w odcinku Biedna, nieszczęsna dusza czwartego sezonu. Gdy młoda Ursula uciekła od ojca, zaczęła śpiewać w tawernie, aby zarobić pieniądze potrzebne na podróż do Glowerhaven, które było ulubionym miejscem do śpiewania jej matki. Kapitan Hak zaoferował jej, że zabierze ją tam za darmo.

Nemea

Nemea to miejsce w Krainie Baśni, wspomniane po raz pierwszy w odcinku Zachody miłosne piątego sezonu. Niewiele wiadomo o tej lokalizacji. W tym miejscu mieszkał lew nemejski zanim został zgładzony przez Herkulesa.

Sanktuarium Kupidyna

Sanktuarium Kupidyna to miejsce w Krainie Baśni, pojawiające się po raz pierwszy w odcinku Strona 23 szóstego sezonu. Poświęcone jest bogowi miłości, Kupidynowi. Sanktuarium położone jest w lesie i ukryte pod czarem maskującym. Można dostać się do niego przez wrota spowite białą magią.
6x14 Cupid Sanctuary

Ciekawostki Edytuj

  • Dokładny rozmiar i zakres, jakie obejmuje Kraina Baśni, nie są znane.

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki