FANDOM

Jeśli zamierzasz zniszczyć szczęście Aurory, poniesiesz porażkę, tak jak z Dziką Różą.
Król Stefan do Czarownicy.[1]
Król Stefan to postać pojawiająca się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Wejście smoka czwartego sezonu.

W jego rolę wciela się Sebastian Roché.

Historia Edytuj

Po tym, jak Czarownica rzuciła na Dziką Różę klątwę snu, jej zemsta dobiegła końca, gdy król Stefan wybudził przeklętą kobietę pocałunkiem prawdziwej miłości. Wkrótce później para pobrała się i zamieszkała w pałacu. Z czasem kochankowie doczekali się córki, którą nazwali Aurora. Tymczasem porażka załamała Czarownicę, która straciła zdolność transformacji w smoka.[1]

Kilkanaście lat później, kiedy Aurora miała wyjść za mąż za księcia Phillipa, Regina próbowała rozbudzić drzemiącą w Czarownicy iskrę, przekonując ją do zemsty na córce Dzikiej Róży. Obawiając się, że były smok zaszkodzi Aurorze, król Stefan i jego rycerze udali się do spalonego przez wiedźmę wiele dekad temu lasu. Gdy zaczęli ją aresztować, Czarownica próbowała przekształcić się w bestię, ale bezskutecznie, przez co została wzięta do niewoli, razem z Reginą. Kiedy kobiety zostały przywiązane i zmuszone do pieszej wędrówki, przyszła Zła Królowa spaliła własne sznury i rzuciła kulą ognia w mężczyzn, lecz nie była w stanie tego powtórzyć. Na szczęście Czarownicy udało się przekształcić w smoka, zmuszając Stefana i jego żołnierzy do odwrotu. Bestia wymierzyła ogniem w króla, jednak mężczyzna zdołał ochronić się tarczą.[1]

Później, kiedy Czarownica przybyła, aby rzucić klątwę na Aurorę, wyjawiła, że ​​nie zabiła króla Stefana. Stwierdziła, że większym cierpieniem dla niego będzie życie ze świadomością, że jego córka została przeklęta, jak dawniej jego żona.[1]

Rodzina Edytuj

Dzika Róża

Król Stefan

Aurora

Książę Phillip

Phillip

Przypisy:

  • Stałe linie oznaczają więzy krwi w relacji rodzic-dziecko
  • † oznacza, że postać nie żyje

Występy Edytuj

Dawno, dawno temu Edytuj

Sezon 4 Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Stefan jest oparty na postaci Króla z baśni Śpiąca królewna i na postaci o tym samym imieniu z filmu Śpiąca królewna Disneya.
  • Aurora powiedziała, że "nie ma bliskich", co może sugerować, że Stefan nie żyje. Nie jest to jednak potwierdzona informacja.[2]

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 David H. Goodman, Jerome Schwartz (scenariusz) & Ralph Hemecker (reżyseria). (15 marca 2015). "Wejście smoka". Dawno, dawno temu. Sezon 4. Odcinek 15.
  2. Christine Boylan, Jane Espenson (scenariusz) & David M. Barrett (reżyseria). (4 listopada 2012). "Tallahassee". Dawno, dawno temu. Sezon 2. Odcinek 6.