FANDOM

Co cię sprowadza do Arendelle? [...] Jak ci się podoba moje królestwo?
Król Harald do księcia Weselton.[1]
Król Harald to postać pojawiająca się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Królowa Śniegu czwartego sezonu. W jego rolę wciela się Greg Webb.

Historia Edytuj

Król Harald rządził w Arendelle razem z królową Sonją. Para królewska miała trzy córki: Ingrid, Helgę i Gerdę. Kiedy Ingrid, dziedziczka tronu, ujawniła w dzieciństwie lodową moc przed siostrami, dziewczynki obiecały pomóc jej ukryć moce. Przez lata mężczyzna nie miał pojęcia o tym, jaką magią włada jego najstarsza córka.[1]

Podczas siedemdziesiątych urodzin króla Haralda Ingrid nie brała udziału w przyjęciu. Podczas balu jego córka Helga przedstawiła mu swojego wielbiciela, księcia Weselton. Po rozmowie z królem Haraldem książę i Helga tańczyli razem. Kiedy Ingrid przypadkowo zabiła Helgę, Gerda zamknęła ją w magicznej urnie, po czym udała się do Bazaltara, aby skalny troll usunął każdemu w królestwie wspomnienia o jej siostrach.[1]

Rodzina Edytuj

Woman box
 
Man box
Woman box
 
Man box

Woman box

4x07 King Harald

4x05 Ingrid
4x07 Helga
4x07 Gerda
 
4x01 King of Arendelle

4x04 Kristoff

4x02 Anna
4x01 ElsaFace

Przypisy:

  • Stałe linie oznaczają więzy krwi w relacji rodzic-dziecko
  • Szare pole oznacza, że postać nie żyje

Występy Edytuj

Dawno, dawno temu Edytuj

Sezon 4 Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Imię króla Haralda nie pada w serialu ani napisach końcowych, lecz można je odczytać z run widocznych na drzewie genealogicznym rodziny królewskiej Arendelle.[2][3]

Przypisy Edytuj