FANDOM

Co cię sprowadza do Arendelle? [...] Jak ci się podoba moje królestwo?
Król Harald do księcia Weselton.[1]
Król Harald to postać pojawiająca się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Królowa Śniegu czwartego sezonu.

W jego rolę wciela się Greg Webb.

Historia Edytuj

Król Harald rządził w Arendelle razem z królową Sonją. Para królewska miała trzy córki: Ingrid, Helgę i Gerdę. Kiedy Ingrid, dziedziczka tronu, ujawniła w dzieciństwie lodową moc przed siostrami, dziewczynki obiecały pomóc jej ukryć moce. Przez lata mężczyzna nie miał pojęcia o tym, jaką magią włada jego najstarsza córka.[1]

Podczas siedemdziesiątych urodzin króla Haralda Ingrid nie brała udziału w przyjęciu. Podczas balu jego córka Helga przedstawiła mu swojego wielbiciela, księcia Weselton. Po rozmowie z królem Haraldem książę i Helga tańczyli razem. Kiedy Ingrid przypadkowo zabiła Helgę, Gerda zamknęła ją w magicznej urnie, po czym udała się do Bazaltara, aby skalny troll usunął każdemu w królestwie wspomnienia o jej siostrach.[1]

Rodzina Edytuj

nieznana kobieta[2]
 
Król Magnus[2]Królowa Astrid[2]
 
Król Olaf[2]

Królowa Sonja[2]

Król Harald[2]

IngridHelgaGerda
 
Król Arendelle

Kristoff

AnnaElsa

Przypisy:

  • Stałe linie oznaczają więzy krwi w relacji rodzic-dziecko
  • † oznacza, że postać nie żyje

Występy Edytuj

Dawno, dawno temu Edytuj

Sezon 4 Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Imię króla Haralda nie pada w serialu ani napisach końcowych, lecz można je odczytać z run widocznych na drzewie genealogicznym rodziny królewskiej Arendelle.[3]

Przypisy Edytuj