FANDOM

25px-Disambig.svg.png Ten artykuł dotyczy ojca Anny i Elsy. Jeżeli szukasz ojca Ingrid, Helgi i Gerdy, zobacz Król Harald.
Na pewno słusznie postępujemy?
Król Arendelle do Gerdy.[1]
Król Arendelle to postać pojawiająca się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Opowieść o dwóch siostrach czwartego sezonu.

W jego rolę wciela się Oliver Rice.

Historia Edytuj

Po ślubie z księżniczką Gerdą mężczyzna stał się królem Arendelle, podczas gdy kobieta wstąpiła na tron jako królowa. Z czasem doczekali się dwóch córek, Elsy i Anny. Gdy starsza z córek zaczęła przejawiać moc lodu, stopniowo zaczęli się jej bać. Dlatego też para królewska - pod pretekstem misji dyplomatycznej - postanowiła udać się do Misthaven, gdzie namierzyła pirata imieniem Czarnobrody, by sprzedał im pewien potężny przedmiot zwany Gwiazdą Życzeń. Owa rzecz była w stanie pozbawić mocy Elsę, lecz nie mogli jej użyć, ponieważ nie mieli czystych serc. Udali się więc do Rumpelsztyka po poradę, lecz opuścili go z pustymi rękami. W drodze powrotnej dopadł ich sztorm, na tyle silny, że królowa Gerda uzmysłowiła sobie, że nie wyjdą z tego żywi. Kobieta napisała list, wetknęła do butelki, którą zakorkowała i wyrzuciła w morze, mając nadzieję, że trafi do jej córek. Chwilę potem fala morska przykryła statek i zabrała go na dno. Para królewska zatonęła na terenie Cmentarzyska Posejdona.[1][2][3]

Rodzina Edytuj

nieznana kobieta[4]
 
Król Magnus[4]Królowa Astrid[4]
 
Król Olaf[4]

Królowa Sonja[4]

Król Harald[4]

IngridHelgaGerda
 
Król Arendelle

Kristoff

AnnaElsa

Przypisy:

  • Stałe linie oznaczają więzy krwi w relacji rodzic-dziecko
  • † oznacza, że postać nie żyje

Występy Edytuj

Dawno, dawno temu Edytuj

Sezon 4 Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Król Arendelle oparty jest na postaci z filmu Kraina lodu Disneya.
  • Portret przedstawiający króla oraz jego żonę, a także ich nagrobki są takie same, jak w filmie Kraina lodu Disneya.

Przypisy Edytuj