FANDOM

Dzięki temu zaklęciu ktoś może pomyśleć, że cię kocha.
Klątwa pustki w sercu to zaklęcie pojawiające się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Witajcie w Storybrooke drugiego sezonu.

Historia Edytuj

Jakiś czas przed rzuceniem Mrocznej Klątwy przez Złą Królową, Cora zdobyła zwój, na którym spisana została klątwa pustki w sercu - zaklęcie to sprawia, że użytkownikowi wydaje się, iż jest kochany przez inną osobę.[1]

Po pierwszej klątwie Edytuj

Gdy Cora przybyła z Zaczarowanego Lasu do Storybrooke, klątwa pustki w sercu była jedną z kilku rzeczy, które zabrała ze sobą.[1]

Podczas żałoby z powodu odejścia Cory, nienawiść Reginy do Mary Margaret osiągnęła temperaturę wrzenia, jako iż kobieta była odpowiedzialna za śmierć jej matki. Poprzysięgła się zemścić, mimo że pan Gold skarcił ją za to, że nie potrafi schować urazy, podobnie jak Cora. Regina nie słuchała go, a podczas przeszukiwania rzeczy matki znalazła zwój klątwy pustki w sercu. Wierząc, że czar uśmierci jej najgorszego wroga, a także pozwoli odzyskać miłość syna, którego straciła, kobieta szybko zaczęła gromadzić składniki niezbędne do przygotowania zaklęcia. Gdy pan Gold i David przeszukiwali kryptę Reginy, mężczyźni znaleźli dowody na to, co knuje burmistrzyni.[1]

Pan Gold wyjaśnił Emmie, Davidowi i Henry'emu, że dzięki klątwie Regina będzie miała wrażenie, że Henry ją kocha, a jej desperacja spowoduje, że naprawdę w to uwierzy. Aby rzucić klątwę, Mills potrzebowała serca człowieka, którego nie znosi najbardziej - Mary Margaret. Starała się je zdobyć, lecz powstrzymał ją pan Gold, który na prośbę Emmy i Davida chronił kobietę.[1]

Później Regina spotkała Henry'ego przy studni życzeń, gdzie chłopiec próbował zniszczyć magię, którą obwiniał za to, że przez nią kobieta stała się zła. Henry wyjaśnił, że magia zmusza ludzi do czynienia złych rzeczy, i poprosił matkę adopcyjną, aby pomogła mu ją zniszczyć. Regina odmówiła, jednakże spaliła zwój klątwy pustki w sercu, decydując się jej nie rzucać.[1]

Znane składniki Edytuj

  • Krew chimery.
  • Oko żmii.
  • Serce najbardziej znienawidzonej osoby.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 Ian Goldberg, Andrew Chambliss (scenariusz) & Dave Barrett (reżyseria). (17 marca 2013). "Witajcie w Storybrooke". Dawno, dawno temu. Sezon 2. Odcinek 17.