FANDOM

Śmiertelnie trujący, ale użyteczny w komunikacji poprzez magiczne bariery. Nazywają go Karmazynową Koroną.
Karmazynowa Korona, znana także jako Vermiculus Coronam, to magiczny grzyb pojawiający się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Stolica Zguby piątego sezonu.

Historia Edytuj

Przed trzecią klątwą Edytuj

Szukając sposobu, aby porozmawiać z Merlinem, który został uwięziony w drzewie, Regina znalazła w książce informacje na temat Karmazynowej Korony - muchomora, który pozwala na komunikację poprzez magiczne bariery. Kobieta przykleiła na stronę poświęconą grzybowi karteczkę ze znakiem zapytania, aby ją zapamiętać. Król Artur słyszał pogłoski, że Karmazynowa Korona rośnie w Lesie Wiecznej Nocy, ale nie był pewien, czy na pewno istnieje. Mimo to David postanowił szukać muchomora, a Artur towarzyszył mu. Mężczyźni znaleźli grzyba na omszałej ziemi po drugiej stronie jeziora. Obawiając się, że most nie utrzyma dwóch osób, David poszedł sam. Po odcięciu Karmazynowej Korony i umieszczeniu jej w sakwie, mężczyzna został zaatakowany przez widmowych rycerzy. Po pokonaniu trzech przeciwników, nieoczekiwanie czwarty rycerz wciągnął Davida pod wodę, ale Artur zdołał go uratować. Bez wiedzy Davida, Artur ukradł muchomora, pozwalając mężczyźnie wierzyć, że zaginął podczas walki z rycerzami. Mimo że misja zakończyła się klęską, zbudowała silną więź między Arturem i Davidem, w wyniku czego król Artur mianował Davida rycerzem Okrągłego Stołu i powierzył mu Niebezpieczne Miejsce. Po zakończeniu ceremonii, kiedy wszyscy opuścili komnatę, Artur pokazał Karmazynową Koronę Ginewrze, przyznając, że nie podobało mu się okłamywanie Davida, ale musiał to zrobić dla dobra królestwa.[1]

Po trzeciej klątwie Edytuj

Sześć tygodni później, Emma przenosi swoją rodzinę, przyjaciół, a także niektórych mieszkańców Camelotu do Storybrooke, wymazując im wspomnienia z ostatnich sześciu tygodni. Karmazynowa Korona, prawdopodobnie nadal w posiadaniu króla Artura, również została przeniesiona. Kilka dni później Regina znalazła książkę z Camelotu, w której przykleiła karteczkę na stronie o Karmazynowej Koronie. Kobieta pokazała znalezisko Davidowi i Mary Margaret, wyjaśniając, że w znaku zapytania rozpoznała swój charakter pisma, ale nie pamięta, dlaczego zaznaczyła tę stronę. Później, tego samego dnia, kiedy David przygotowywał się oskarżenia giermka Artura o kradzież, znalazł Karmazynową Koronę w lesie w pobliżu obozu mieszkańców Camelotu. Artur, nie pamiętając ostatnich kilku tygodni, nie rozpoznał muchomora. David pokazał grzyba Mary Margaret i Reginie, dzięki czemu udało im się ustalić, że próbowali go użyć do komunikowania się z Merlinem.[2][1]

Gromadząc się w krypcie Reginy, grupa ze Storybrooke czekała na Artura, gdyż on - jako osoba wybrana przez Merlina - mógł użyć Karmazynowej Korony, aby nawiązać komunikację z czarodziejem. Kiedy Artur przybył, wahał się wrzucić muchomora do przygotowanego wywaru w ich obecności, wierząc, że najlepiej będzie, jeżeli zrobi to sam. Gdy wszyscy opuścili pomieszczenie, król wrzucił Karmazynową Koronę do płonącego ognia pod kotłem, a mieszkańcom Storybrooke powiedział, że zaklęcie nie zadziałało. Później David znalazł zwęglonego muchomora w ogniu. Zdając sobie sprawę, że Artur ich okłamał, poprosili o pomoc Henry'ego, który został wybrany przez Merlina na nowego Autora. Tym razem czar powiódł się - z kotła wyłonił się hologram Merlina z nagraną wiadomością sprzed sześciu tygodni, w której czarodziej powiedział im o Nimue.[3]

Ciekawostki Edytuj

  • Według Reginy Karmazynowa Korona może być używana do kontaktu z Merlinem jedynie przez kogoś, kto został przez niego wybrany.[3]
  • Nie jest możliwe całkowite spalenie Karmazynowej Korony. Po wrzuceniu do ognia muchomor się zwęgli, ale nie zmieni się w popiół. Dodatkowo, nawet jeśli jest zwęglony, grzyb zachowuje swoje magiczne właściwości i nadal może zostać wykorzystany.[3]

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Jane Espenson (scenariusz) & Ralph Hemecker (reżyseria). (11 października 2015). "Stolica Zguby". Dawno, dawno temu. Sezon 5. Odcinek 3.
  2. Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Ron Underwood (reżyseria). (27 września 2015). "Mroczna Emma". Dawno, dawno temu. Sezon 5. Odcinek 1.
  3. 3,0 3,1 3,2 Andrew Chambliss, Tze Chun (scenariusz) & Ralph Hemecker (reżyseria). (1 listopada 2015). "Niedźwiedź i łuk". Dawno, dawno temu. Sezon 5. Odcinek 6.