FANDOM

„Mieliście szansę odejść. A teraz odpuśćcie, zanim powieszę was za bunt.”
— Kapitan Silver do Liama i Killiana.[1]

Kapitan Silver to postać pojawiająca się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Bracia Jones piątego sezonu.

W jego rolę wciela się Costas Mandylor.

Historia Edytuj

Po podsłuchaniu rozmowy braci Jones, Liama i Killiana, którzy dyskutowali o opuszczeniu niewoli, aby dołączyć do marynarki królewskiej, kapitan Silver wyśmiał ich za stawianie sobie tak wysokich celów w życiu. Killian, szybko wpadając w gniew, próbował zaatakować kapitana, ale Liam powstrzymał go. Potem Silver pozwolił starszemu z nich pójść po wypłatę, podczas gdy młodszy został na jego statku. Po odejściu Liama, kapitan wykorzystał okazję i upił Killiana, przez co ten stracił w karty pieniądze przeznaczone na wpis do floty królewskiej. Następnego ranka, kiedy Liam wrócił z dokumentami marynarki królewskiej dla siebie i brata, kapitan kazał mu wybierać między karierą a Killianem. Nie chcąc rezygnować ze swojego rodzeństwa, Liam zniszczył dokumenty i pozostał na statku kapitana Silvera.[1]

W dążeniu do zdobycia Oka Cyklonu, klejnotu, za który król ofiarował olbrzymią nagrodę, kapitan Silver postanowił pożeglować swoim statkiem prosto w cyklon z szansą odnalezienia cennego szafiru. Wiedząc, że czyn ten może spowodować śmierć całej załogi, Liam i Killian zagrozili mu krwawym buntem, przez co mężczyzna poddał się i - obalony - został przywiązany do masztu. Gdy Liam obmyślał plan bezpiecznego ominięcia cyklonu, pojawił się przed nim Hades, który obiecał mu Oko Cyklonu i ocalenie życia jego i brata w zamian za to, że celowo doprowadzi do zatopienia okrętu. W wyniku umowy statek pod dowództwem Liama rozbił się i pochłonął ze sobą wszystkich marynarzy, oprócz braci Jones. Po swojej śmierci kapitan Silver trafił do Podziemia.[1]

Po trzeciej klątwie Edytuj

Podczas pobytu w Podziemiu kapitan Silver dowiedział się, że Liam jest odpowiedzialny za śmierć jego i pozostałych marynarzy, podsłuchując jego rozmowę z Hadesem. Wraz z całą załogą zabrał obu braci Jones do płonącej jaskini, gdzie próbował zepchnąć ich w ogień piekielny. Choć Liam twierdził, że Killian nie zrobił nic złego i nie zasługuje na karę, kapitan powiedział, że on też powinien zginąć, tak jak wszyscy inni. Po chwili jednak pojawił się Hades, który - jako że nie został zaproszony przez niego na to wydarzenie - zepchnął kapitana Silvera w przepaść. Podczas gdy mężczyzna trafił do "gorszego miejsca", reszta jego załogi razem z Liamem wstąpiła na Olimp.[1]

Występy Edytuj

Dawno, dawno temu Edytuj

Sezon 5 Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Kapitan Silver oparty jest na postaci Johna Silvera z powieści Wyspa skarbów Roberta Louisa Stevensona.
  • Podczas castingów opisywany był jako "rozkazujący (a czasem zastraszający) szef statku handlowego".[2]

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki