FANDOM

25px-Disambig.svg.png Ten artykuł dotyczy miejsca. Jeżeli szukasz odcinka, zobacz Kansas (odcinek).
„Dorotka? Odesłałam cię do Kansas.”

Kansas to jeden ze światów[2] pojawiających się w serialu Dawno, dawno temu. Został wspomniany po raz pierwszy w odcinku Nie łatwo być zielonym trzeciego sezonu.

Historia Edytuj

Kansas to świat, z którego pochodzi Dorotka Gale. Niewiele wiadomo o tym miejscu, oprócz tego, że pewnego razu pojawiło się tu tornado, które zabrało młodą Dorotkę do Oz. Z pomocą srebrnych pantofelków udało jej się wrócić do domu. Wiele lat później, kiedy dowiedziała się, że Zła Czarownica z Zachodu wciąż żyje, ponownie udała się do Oz, aby ją pokonać, używając do tego magicznego obuwia.[3][1]

Miejsca Edytuj

Dom Dorotki pojawia się po raz pierwszy w odcinku Kansas trzeciego sezonu. Jest to dom Dorotki Gale, który został porwany przez tornado i trafił do Oz, gdzie rozbił się gdzieś na Zachodzie. Wiele lat później Zelena wróciła do domu z Hadesem, aby z jego pozostałości zabrać rower dziewczyny.
3x20 Dorothy house.png

Postacie Edytuj

Mieszkańcy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Tze Chun, Dana Horgan (scenariusz) & Steve Pearlman (reżyseria). (3 kwietnia 2015). "Nasz upadek". Dawno, dawno temu. Sezon 5. Odcinek 16.
  2. 2,0 2,1 https://twitter.com/AdamHorowitzLA/status/717013696656990209
  3. Andrew Chambliss, Kalinda Vazquez (scenariusz) & Gwyneth Horder-Payton (reżyseria). (4 maja 2014). "Kansas". Dawno, dawno temu. Sezon 3. Odcinek 20.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki