FANDOM

Hans, dorzuć do ogniska.
Jurgen do Hansa.[1]
Jurgen to postać pojawiająca się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Wyboista droga czwartego sezonu. W jego rolę wciela się Marcus Rosner.

Historia Edytuj

Jurgen jest jednym z dwunastu starszych braci Hansa z Nasturii. Po tym, jak Anna udała się do Misthaven, w Górach Południowych on, Hans i ich pozostali bracia przygotowywali się do przejęcia królestwa Arendelle. Jurgen kazał Hansowi wrzucić do ogniska drewno, lecz ten tego nie zrobił. Brat zaproponował mu, że sami go tam wrzucą, ale ten się oburzył, gdyż - jak to ujął - "nie powinni obrażać przyszłego króla Arendelle". Rodzeństwo zaśmiało się, lecz Hans pokazał im rysunek urny. Stwierdził, że to magiczna urna, która może schwytać osobę władającą magią. W ten sposób zamierzał uwięzić Elsę i rządzić jako król. Jego plan podsłuchał Kristoff i ostrzegł królową.[1]

4x03 Jurgen Franz attacked

Jurgen i Franz zaatakowani przez Elsę podczas pomocy Hansowi w zdobyciu magicznej urny.

Kristoff i Elsa udali się do jaskini w Północnej Dolinie, gdzie znaleźli urnę, ale zanim zdołali ją zniszczyć, pojawił się Hans razem z Franzem, Jurgenem i trzecim bratem. Królowa broniła się magią, tworząc lodowe kolce, aby przygnieść Franza i Jurgena, ale została zmuszona oddać urnę, gdy Hans groził życiu Kristoffa. Zadowolony z siebie, książę otworzył przedmiot i wylał z urny biały płyn. Stwierdził, że królestwo zyska prawowitego władcę, a nie potwora. Tymczasem substancja ukształtowała się w postać w białej sukni. Słysząc określenie Hansa, tajemnicza kobieta zamroziła go swoimi mocami, a jego bracia uciekli w popłochu.[1]

Po drugiej klątwie Edytuj

4x10 Hans with brothers

Hans razem z braćmi próbuje schwytać Annę i Kristoffa w pałacu.

Trzydzieści lat później całe Arendelle odmarzło po tym, jak zamroziła je Ingrid. Hans również został uwolniony i razem z Franzem, Jurgenem i trzecim bratem próbowali złapać Annę i Kristoffa w pałacu, ale zostali pokonani. Dlatego też książę przekupił Czarnobrodego, by pomógł mu ich schwytać. Plan zakończył się powodzeniem, a na statku Hans wyjawił Annie, ile czasu trwali zamrożeni. Następnie zamknął ją w skrzyni razem z narzeczonym, po czym zepchnął ich do wody, by zginęli. Para przeżyła, ponieważ Elsa użyła Gwiazdy Życzeń i przetransportowała ich do Storybrooke. Podczas ich nieobecności władzę w Arendelle przejęli Hans, Franz, Jurgen i ich pozostali bracia.[2]

Kiedy Anna, Elsa i Kristoff powrócili do Arendelle, panowanie Hansa i jego braci dobiegło końca.[3]

Rodzina Edytuj

FranzJurgendziesięciu innych braciHans

Przypisy:

  • Stałe linie oznaczają więzy krwi w relacji rodzic-dziecko
  • † oznacza, że postać nie żyje

Występy Edytuj

Dawno, dawno temu Edytuj

Sezon 4 Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Jurgen oparty jest na jednym ze starszych braci Hansa, wspomnianych w filmie Kraina lodu Disneya.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 David H. Goodman, Jerome Schwartz (scenariusz) & Morgan Beggs (reżyseria). (12 października 2014). "Wyboista droga". Dawno, dawno temu. Sezon 4. Odcinek 3.
  2. Jane Espenson (scenariusz) & Mario Van Peebles (reżyseria). (30 listopada 2014). "Upadek". Dawno, dawno temu. Sezon 4. Odcinek 10.
  3. Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Ralph Hemecker (reżyseria). (14 grudnia 2014). "Bohaterowie i złoczyńcy". Dawno, dawno temu. Sezon 4. Odcinek 12.