FANDOM

„Według legendy wystarczy dotknąć jego rogu, żeby zobaczyć przyszłość swojego dziecka.”

Jednorożec to stworzenie pojawiające się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Co kochasz najbardziej pierwszego sezonu.

Charakterystyka Edytuj

Jednorożec to stworzenie wyglądem przypominające konia, posiadające na głowie charakterystyczny róg. Stworzenia te występują w różnym zabarwieniu, dotychczas jednak zaobserwowano jedynie jednorożce o barwie białej i czarnej. Nie wiele wiadomo na temat mocy i specjalnych umiejętności tych istot. Wiadomo natomiast, że osoba, która dotknie jego rogu, doznaje wizji, w której ukazana zostaje przyszłość jej dziecka.[2][3][1]

Historia Edytuj

2x05 Frozen Unicorn.png

Jednorożec zamrożony przez Reginę.

Podczas jednej z lekcji magii u Rumpelsztyka, Regina z powodzeniem zamroziła czarnego jednorożca. Jednak kiedy nauczyciel kazał jej wyrwać serce zwierzęcia i je zgnieść, kobieta nie mogła tego zrobić, gdyż przypominało to jej o tym, co jej matka zrobiła z mężczyzną, którego kochała.[3]

Czarownica mieszkająca w Zakazanej Twierdzy miała jednorożca, którego traktowała jak zwierzątko domowe.[2]

Po dowiedzeniu się od Czarownicy, że ich nienarodzone dziecko może być zarówno dobre, jak i złe, Śnieżka i Książę wyśledzili białego jednorożca i dotknęli jego rogu, aby dostrzec przyszłość swojej córki. Mężczyzna miał wizję, w której widział niemowlę w łóżeczku ozdobionym fioletowymi wstążkami. Następnie podniósł ją i szczęśliwie trzymał w rękach. Tymczasem kobieta widziała Emmę jako nastolatkę w różowej sukni, która wyrwała i zmiażdżyła jej serce.[1]

Znani przedstawiciele gatunku Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Kalinda Vazquez, Jane Espenson (scenariusz) & Ron Underwood (reżyseria). (29 marca 2015). "Najlepiej ułożone plany". Dawno, dawno temu. Sezon 4. Odcinek 17.
  2. 2,0 2,1 2,2 Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Greg Beeman (reżyseria). (30 października 2011). "Co kochasz najbardziej". Dawno, dawno temu. Sezon 1. Odcinek 2.
  3. 3,0 3,1 3,2 Edward Kitsis, Adam Horowitz (scenariusz) & Paul Edwards (reżyseria). (28 października 2012). "Doktor". Dawno, dawno temu. Sezon 2. Odcinek 5.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki