FANDOM

„Jaś stoczył straszną wojnę, z której z życiem uszedł tylko jeden olbrzym.”
— Hak do Emmy Swan.[1]

Jacqueline, lepiej znana jako Jaś, to postać pojawiająca się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Tallahassee drugiego sezonu.

W jej rolę wciela się Cassidy Freeman.

Historia Edytuj

Jakiś czas przed wydarzeniami z odcinka Mały, Jaś wyruszyła do Krainy Czarów i uratowała pewną wioskę przed atakami bestii znanej jako Żabrołak. W nagrodę otrzymała magiczne grzybki od "mądrej kobiety".[2]

Później, w zamku w Zaczarowanym Lesie, Jaś spotkała się z księciem Jamesem w jego sypialni. Namiętnie się całowali, kiedy do komnaty wszedł król George. Władca poinformował syna, że skarbiec królewski jest pusty, i kazał mu rozprawić się z olbrzymem, którego dostrzeżono w pobliżu zamku.[3]

W pobliskim lesie Jaś i James zauważyli olbrzyma imieniem Anton, obserwującego ludzi przez okno tawerny. W przyjaznym geście, Jaś dała mu magiczne grzybki, by ten skurczył się do rozmiarów człowieka. Potem para zabrała go do środka tawerny. Korzystając z naiwności olbrzyma, ludzie oszukali go, wzbudzając w nim poczucie litości - powiedzieli, że królestwo potrzebuje pieniędzy na spłatę długów. Anton wspomniał o magicznej fasoli, ale zamiast tego zaoferował im złoto.[3]

2x13 Jack death

Jacqueline umiera w wyniku ran poniesionych w walce z olbrzymami.

Gdy ten wrócił po łodydze do domu, by oddać "przyjaciołom" skarby, Jaś i James razem z armią żołnierzy podążyli za nim do domu olbrzymów, aby ukraść magiczną fasolę. Na rozkaz brata, Anton zniszczył ziarna rośliny, zanim intruzom udało się je zdobyć. Podczas gdy James zajmował się rabowaniem, Jaś pojedynkowała się z Arlo i zraniła go zatrutym ostrzem. Olbrzymowi jednak udała się zranić dziewczynę tą samą bronią. Śmiertelnie ranna, Jacqueline poprosiła o pomoc Jamesa, który chłodno poinformował ją, że musi uratować królestwo, po czym uciekł w dół po łodydze, zostawiając ją na śmierć.[3]

Po pierwszej klątwie Edytuj

Wiele lat później Hak wspomniał, że wszystkie olbrzymy z wyjątkiem jednego zmarły w bitwie z ludźmi. Mimo że był świadomy tego, że do ich śmierci przyczynił się Jaś, nie wiedział, że był on kobietą. Gdy Emma i Hak wkradli się do zamku ostatniego olbrzyma, Antona, w poszukiwaniu zaczarowanego kompasu, natknęli się na szkielet Jasia. Później Emma użyła jej miecza, by grozić olbrzymowi.[1]

Występy Edytuj

Dawno, dawno temu Edytuj

Sezon 2 Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Jacqueline jest wzorowana na postaci Jasia z baśni Jaś i magiczna fasola.
  • Podczas castingów opisywana była jako "30-letnia brunetka, która jest wyrafinowaną damą, a także ostrym myśliwym polującym na śmiercionośne stworzenia".[4]
  • Podczas castingów nosiła imię "Helena".[4]
  • Jaś posiadała charakterystyczny miecz z wygrawerowanym jej imieniem.[1][3]
  • Strój, który nosiła Jacqueline, to ten sam, który miała na sobie Ginewra podczas poszukiwań sztyletu w odcinku Rozbite królestwo.

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki