FANDOM

„Znam Ruby, ale chcę poznać Kapturka.”
— Billy do Ruby.[1]

Gus, znany jako Billy w Storybrooke, to postać pojawiająca się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Umowa pierwszego sezonu.

W jego rolę wciela się Jarod Joseph.

Historia Edytuj

Gus był myszą, która mieszkała w posiadłości Tremaine w Zaczarowanym Lesie. Jak na zwierzę był niezwykle inteligentny i nosił na sobie żółtą koszulkę i zieloną czapeczkę. Zaprzyjaźnił się z Ellą i pocieszał ją po tym, jak jej przybrana rodzina spaliła suknię, którą dziewczyna odziedziczyła po zmarłej matce. Gdy Ella odkryła w kieszeni sukienki klucz, opowiedziała Gusowi historię, którą opowiadała jej matka, dotyczącą klucza, który może przekształcić dowolne drzwi w portal do Krainy Nieopowiedzianych Historii. Po chwili jednak dziewczyna wrzuciła znaleziony przedmiot do szkatułki, uważając to za głupie i twierdząc, iż magia nie istnieje.[2]

Później, w ramach umowy zawartej z Rumpelsztykiem, pozwalającej Elli udać się na królewski bal w pobliskim pałacu, dziewczyna otrzymała od Mrocznego nową suknię, a Gus został przemieniony w człowieka i stał się jej towarzyszem. Mężczyzna wraz z nią wszedł do sali balowej, ale po chwili jego uwagę przykuł kelner niosący tacę serów. Na przyjęciu Ella przykuła uwagę księcia Thomasa, ale uciekła z pałacu, kiedy usłyszała od macochy, iż książę rzekomo jedynie bawi się nią.[3][2]

Kiedy zaklęcie Rumpelsztyka straciło moc, Gus ponownie stał się myszą. Teraz, wierząc, iż magia istnieje, przypomniał załamanej Elli o kluczu. Kobieta przetestowała go na szafie, otwierając portal. Zanim jednak zdołała przez niego przejść, została zatrzymana przez swoją przyrodnią siostrę Clorindę. Później, kiedy Ella została zamknięta przez macochę w pokoju, aby nie mogła spotkać się z księciem, Gus pomógł jej, przyprowadzając do niej mężczyznę i Śnieżkę.[2]

Podczas pierwszej klątwy Edytuj

Po rzuceniu Mrocznej Klątwy, Gus został przeniesiony do Storybrooke, gdzie został człowiekiem znanym jako Billy, pracującym jako mechanik. Pomagał naprawić samochód odwiedzającego miasto Kurta Flynna. Burmistrz Regina miała nadzieję, że Kurt i jego syn, Owen, szybko opuszczą miasteczko, dlatego też kazała przyspieszyć naprawę pojazdu z dwóch tygodni do jednego. Jednakże przez ten czas Regina zbliżyła się do Owena i nie chciała, aby razem z ojcem opuścili Storybrooke. Udała się do Billy'ego i poprosiła, aby naprawa trwała jak najdłużej, ale mechanik powiedział jej, że Kurt odebrał już samochód z warsztatu dziesięć minut temu. Regina postanowiła powstrzymać Kurta i Owena przed opuszczeniem miasta.[4]

Billy pomagał naprawić samochód Ruby, gdy pojazd zepsuł się. Kiedy pracował, kobieta flirtowała z nim. Później Ruby pożyczyła swój samochód Ashley, aby pomóc jej opuścić miasto.[3]

Gdy Archie i Henry zostali uwięzieni w rozpadającej się kopalni, Billy został wezwany, aby usunąć metalową kratę blokującą wejście, lecz nagłe trzęsienie ziemi przerwało jego pracę. Później pies Archiego, Pongo, wywąchał swojego właściciela i chłopca w pobliżu podziemnego odpowietrznika. Emma została opuszczona przy użyciu lawety, tak aby mogła ich uratować. Gdy Henry i Archie zostali uratowani, Billy spędził czas, rozmawiając z Ruby.[5]

W walentynki Billy przebywał w Króliczej Norze podczas babskiego wieczoru Mary Margaret, Ashley i Ruby.[6]

Po tym, jak Mary Margaret została wypuszczona z więzienia, kiedy okazało się, że nie zabiła Kathryn Nolan, Billy i inni mieszkańcy uczestniczyli w przyjęciu dla niej przygotowanym.[7]

Po pierwszej klątwie Edytuj

Po tym, jak Emma zdjęła klątwę, Billy podszedł do Ruby i opowiedział jej, kim był w Zaczarowanym Lesie - myszą żyjącą w spiżarni Kopciuszka. Zaprosił ją na randkę, mówiąc jej, że zna już Ruby, a teraz chciałby dowiedzieć się czegoś o Kapturku. Kobieta nie była jednak zainteresowana randką z obawy na przemianę w wilka, a z opresji uratowała ją Belle, mówiąc, że mają już inne plany. Następnego dnia rano rozszarpane ciało Billy'ego zostało znalezione w porcie. Ruby podejrzewała, że to ona zabiła go podczas pobytu w wilczej formie, lecz tymczasowy szeryf David i babcia wierzyli w jej niewinność. Pomimo tego prokurator okręgowy Albert Spencer przekonał mieszkańców do aresztowania i uwięzienia kobiety. Ostatecznie w samochodzie Spencera znaleziono zakrwawiony topór i pelerynę Ruby. Okazało się, że to on zabił Billy'ego. W ten sposób chciał ukazać Davida w negatywnym świetle, ponieważ wiedział, iż będzie bronił przyjaciółki.[1]

Występy Edytuj

Dawno, dawno temu Edytuj

Sezon 1 Edytuj

Sezon 2 Edytuj

Sezon 6 Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Ian Goldberg, Andrew Chambliss (scenariusz) & Anthony Hemingway (reżyseria). (11 listopada 2012). "Księżycowe dziecko". Dawno, dawno temu. Sezon 2. Odcinek 7.
  2. 2,0 2,1 2,2 Jane Espenson, Jerome Schwartz (scenariusz) & Steve Pearlman (reżyseria). (9 października 2016). "Drugi pantofelek". Dawno, dawno temu. Sezon 6. Odcinek 3.
  3. 3,0 3,1 David H. Goodman (scenariusz) & David Solomon (reżyseria). (13 listopada 2011). "Umowa". Dawno, dawno temu. Sezon 1. Odcinek 4.
  4. Ian Goldberg, Andrew Chambliss (scenariusz) & Dave Barrett (reżyseria). (17 marca 2013). "Witajcie w Storybrooke". Dawno, dawno temu. Sezon 2. Odcinek 17.
  5. Jane Espenson (scenariusz) & Paul Edwards (reżyseria). (27 listopada 2011). "Głos sumienia". Dawno, dawno temu. Sezon 1. Odcinek 5.
  6. Jane Espenson (scenariusz) & Milan Cheylov (reżyseria). (12 lutego 2012). "Powierzchowność". Dawno, dawno temu. Sezon 1. Odcinek 12.
  7. Jane Espenson (scenariusz) & Paul Edwards (reżyseria). (22 kwietnia 2012). "Powrót". Dawno, dawno temu. Sezon 1. Odcinek 19.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki