FANDOM

„Tatusiu! Wiedziałam, że mnie znajdziesz.”
— Paige do Jeffersona.[1]

Grace, znana jako Paige w Storybrooke, to postać pojawiająca się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Zaczarowany kapelusz pierwszego sezonu.

W jej rolę wciela się Alissa Skovbye.

Historia Edytuj

Po tym, jak Jefferson i Priscilla zakochali się i poślubili, doczekali się córki, którą nazwali Grace. Dwa lata później, dziewczyna z rodzicami zamieszkała w Zaczarowanym Lesie. Ich stan majątkowy zaczął się pogarszać, a kiedy ich długi zaczęły wzrastać, Jefferson zdecydował się na podróż do Krainy Czarów, aby ukraść Zegara Wieczności Marcowego Zająca i sprzedać cenny przedmiot. Priscilla pozostała z Grace, podczas gdy mężczyzna udał się do innej krainy, lecz kiedy nie wracał przez długi czas, kobieta sama udała się do Krainy Czarów, gdzie zginęła, starając się go uratować. W ostatnich słowach namówiła męża do powrotu do domu bez niej, gdyż Grace nie może żyć bez rodzica. Po powrocie do Zaczarowanego Lasu, Jefferson nie był w stanie spłacić długów za dom, przez co został zmuszony do zamieszkania w bardzo ubogiej chacie. Tej nocy Grace powiedziała ojcu, jak bardzo brakuje jej matki, kiedy zasmucony Jefferson kładł ją do łóżka.[2]

Pomimo skromnego życia jako sprzedawca grzybów, Jefferson żył szczęśliwie ze swoją córką. Pewnego dnia, Grace i jej ojciec bawili się w chowanego w lesie. Po zabawie wrócili do domu, gdzie czekała karoca Złej Królowej. Wiedząc, że obecność królowej to zły znak, Jefferson kazał Grace poczekać w lesie, podczas gdy sam udał się na rozmowę ze swoim gościem. Królowa zgodziła się wynagrodzić go sowicie jeśli zabierze ją do innego świata, ale Jefferson odmówił, przypominając, że Grace straciła matkę z tego powodu. Następnego dnia, podczas podróży na rynek ze swoim ojcem, Grace podziwiała białego wypchanego królika i poprosiła, aby Jefferson kupił jej go. Jednakże mężczyzna nie był w stanie zakupić zabawki z powodu braku pieniędzy, co wzbudziło u niego poczucie winy, że nie jest w stanie zapewnić dobrego życia córce. Grace była w stanie to zrozumieć. Później z radością przyjęła ręcznie wykonanego przez ojca wypchanego królika. Pragnąc, aby córka miała szczęśliwe dzieciństwo, Jefferson przyjął propozycję królowej. Kiedy poinformował o tym Grace, dziewczynka błagała go, aby tego nie robił, lecz bezskutecznie. Przed odejściem wysłał ją do sąsiadów, aby zaopiekowali się nią podczas jego nieobecności. Obiecał jej wrócić na popołudniową herbatkę, jednak został oszukany przez królową i uwięziony w Krainie Czarów.[3]

Podczas pierwszej klątwy Edytuj

Po rzuceniu Mrocznej Klątwy, Paige zyskała nowe, fałszywe wspomnienia i zamieszkała w miasteczku Storybrooke wraz z rodzicami. Była nieświadoma tego, że rodzina, z którą mieszka, nie jest jej prawdziwą, a jej prawdziwym ojcem jest sąsiad Jefferson.

Po tym, jak Emma uciekła Jeffersonowi, który uważał siebie za Szalonego Kapelusznika, kobieta zauważyła dziewczynkę, która przywitała się z Henrym. Matka spytała syna, kim ona jest, a on powiedział jej, że nazywa się Paige i jest jego koleżanką ze szkoły. Emma miała dziwne przeczucie, że już ją gdzieś widziała. W książce z bajkami zauważyła ilustrację dziewczynki bardzo podobnej do niej. Kobieta nie była w stanie tego pojąć.[3]

Po pierwszej klątwie Edytuj

Po tym, jak Emma złamała klątwę, Henry próbował przekonać Jeffersona, że powinien szukać swojej córki, mimo jego poczucia winy za to, że zostawił ją, gdy został uwięziony w Krainie Czarów.

Wkrótce potem Jefferson zauważył Paige z innymi dziećmi. Zawołał ją jej imieniem z Zaczarowanego Lasu, Grace, na co dziewczynka odwróciła się w jego stronę i podbiegła do niego. Chętnie spotkała się z ojcem, informując go, że wiedziała, że ją znajdzie.[1]

Rodzina Edytuj

Jefferson

Priscilla

Pan Grace

Pani Grace

Paige

Przypisy:

  • Stałe linie oznaczają więzy krwi w relacji rodzic-dziecko
  • † oznacza, że postać nie żyje
  • Paige była córką państwa Grace podczas trwania Mrocznej Klątwy

Występy Edytuj

Dawno, dawno temu Edytuj

Sezon 1 Edytuj

Sezon 2 Edytuj

Powieści graficzne Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Andrew Chambliss, Ian Goldberg (scenariusz) & Milan Cheylov (reżyseria). (14 października 2012). "Pani Jeziora". Dawno, dawno temu. Sezon 2. Odcinek 3.
  2. 2,0 2,1 Kalinda Vazquez, Corinna Bechko (scenariusz). (1 kwietnia 2015). "Out of the Past". Powieść graficzna nr 2.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 Vladimir Cvetko, David H. Goodman (scenariusz) & Ralph Hemecker (reżyseria). (25 marca 2012). "Zaczarowany kapelusz". Dawno, dawno temu. Sezon 1. Odcinek 17.
  4. http://www.thefutoncritic.com/listings/20120305abc15/

Więcej z Fandomu

Losowa wiki